Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Jag var så arg och gråtfärdig hos floristen idag.

Boomtown: tala om för floristen att kommunikationen inte känns bra, orkar du inte det så byt florist!
    Det finns en anledning att jag alltid ger rådet att leta rätt på en duktig florist som lyssnar och där det känns som att ni "lirar" och som dessutom verkar stå för kvalitet och hantverksskicklighet. Det spelar nämligen ingen roll om så floristen har vunnit VM i blomsterbinderi om h*n inte förstår dig.

Att jobba som florist är ett hantverk. Vissa har en väldigt tydlig "egen" stil och nästan vägrar göra annat. Jag tycker det är en högfärdig och trist inställning som sättter floristens "konstnärlighet" före kundens behov.

Att man sedan kan behöva styra upp vissa som har föreställningar som inte är genomförbara osv är en helt annan sak. Mestadels brukar ett bollande av ider, där floristen kan komplettera med sin kunskap ofta bli bra.

Freesiasnacket är dumheter. Rosor och Freesia är klassskt och hur vackert som helst.

*mycket nyfiken på vem fasen du har träffat*

• passionsblomman

Det låter som ett mycket bra pris det måste jag verkligen hålla med om.

Jag hoppas du får känna dig nöjd och glad i slutänden!

Boomtown skrev 2009-07-13 12:11:12 följande:
    Jag har haft mycket krångel med mitt planerande med att byta allt från fotografer till lokaler. Är så innerligt trött på det. Trodde inte att det skulle bli ett sånt krångel. Jag är väldigt blyg också så jag mår jättedåligt av att hålla på att säga ifrån och krångla. Men jag är i alla fall stolt över att jag höll fast vid mina blomsterval och sa nej till hennes tråkiga idéer. Den här blomsterbutiken är känd för kvalite. Men inte så serviceminded har jag märkt. Ska köra sitt eget race som du säger med sin stil.Och jag måste säga att jag får väldigt mycket för pengarna. För 1500 kr får jag 2 knapphålsblommor, en näbbbukett med 3 Akitoroso och lite grönt, en tärnbukett med Akitorosor, fresia och grönt och brrudbuketten som är 25-27 cm i diameter med fresia, rosor, hypernicum och sallalblad. Tror det blir lite murgröna på också. Jag vet inte om jag har skrivit namnen rätt. Hon tar bara 250 kr för arbetskostnaden. Jag tror jag har gjort en bra affär, hoppas jag.
  • passionsblomman

Så lite så!

Boomtown skrev 2009-07-13 12:38:26 följande:
    Jag kan verkligen inte klaga på priset Därför vill eller kan jag inte byta florist heller. Tack för din hjälp! Det är du som har hjälpt mig med blomsorterna. Annars så hade jag stått där som ett fån. Inte lätt att välja då.
Svar på tråden Jag var så arg och gråtfärdig hos floristen idag.