Inlägg från: KatjaB |Visa alla inlägg
  • KatjaB

Jag var så arg och gråtfärdig hos floristen idag.

Jag som är florist i grunden är faktiskt rätt chockad över hur de behandlade dig. När man gifter sig så har man ju i regel ganska klar bild över hur man vill ha det. Mitt jobb som florist är att ge bruden det hon vill ha, att förverkliga bilden som hon har, fast helst lite bättre till och med.
    De gånger då bruden valt blomsorter som kan ge ett väldigt rörigt intryck brukar jag föreslå något annat som ändå är åt samma håll men som kanske passar bättre ihop och förklara varför. Eller att man väljer till ännu en blomma som lugnar ner intrycket lite.
    Det sista man vill är att bruden är missnöjd, det är en viktig dag och blommorna är i allra högsta grad en stor del av helhetet.
    Såg att du nu skulle ha en vit bukett istället, och det blir säkert jättebra det med. Men är det så att du egentligen vill ha något annat tycker jag du ska prata med din florist. Kanske kan hon binda ihop i handen några blommor för att visa dig ungefär hur det skulle se ut, så att man får en uppfattning av vad det är hon menar med att det inte passar ihop eller är för rörigt osv.
    Om du vill se andra blomsorter och vilka färger som finns brukar de i regel även ha "pocketböcker" med alla rosor, gerbera osv i med både namn och bild. Kanske inte alla som har det, men de flesta skulle jag tro

Svar på tråden Jag var så arg och gråtfärdig hos floristen idag.