Inlägg från: Jiel o Deps |Visa alla inlägg
  • Jiel o Deps

Roligare vigselceremoni?

Är det någon där ute som har haft en lite roligare ceremoni eller kanske bara har humor?

Vi skulle vilja få vår vigselceremonin lite mer rolig utan att förlöjliga våra löften eller göra det rörigt. Så som vi har det nu blir det en fin vigsel och det är inget fel i det. Men vi vill "piffa" upp den lite och har ingen aning om hur!?

• Svar på tråden Roligare vigselceremoni?
  • Jiel o Deps

Hm, det kunde vara en idé... Tack!
    Några förslag på något man kan peta in tidigare i "akten"?

Vi kommer också att gifta oss borgligt, ute i en park.

• Jiel o Deps

Det är jättebra tips och en del av det kan komma till användning till bröllopet. Tack så mycket!

Men det jag egentligen var ut efter är något som gör själva vigselceremonin lite roligare. Något som får familj och vänner att kanske skratta till mellan tårarna mellan det att VF hälsar alla välkomna till dess att han förklarar oss man och hustru.

• Jiel o Deps

Vi ska inte ha några sånger alls i ceremonin. Inga låtar eller dikter. Och förhoppningsvis blir den ca 15-20 minuter lång.

• Jiel o Deps

Ja, något sådant skulle jag vilja ha (det är så svårt att förklara ). Men jag misstänker att våran VF är lite för tråkig för det. Fast man vet ju aldrig. Vi har ju en del, ska vi kalla dem spontana, gäster.

• Jiel o Deps

*skrattar* Ja du nennesjuttioåtta, faktum är att jag frågade sambon om inte han ville fisa mitt i ceremonin. Vilket han inte ville. Lustigt.
    Och med tanke på min vikt så ska jag nog inte rida på hans rygg, lite nöja ska man väl få på natten! Nu var jag fräck, fy mig.

Att ha sill och nubbe under vigseln är kanske inte riktigt vi, men det är just sådant jag är ute efter. Något som livar upp det och som är just vi. Men vad är vi?? Svårt!

Tack så mycket för alla svar! Även om jag inte hittat något till just oss än så är det verkligen underhållande att läsa allt. Mer!

• Jiel o Deps

Ja, det kan vara lite festligt. Men vi ska redan ge alla gäster varsina blomma som de ska hålla under tiden.

• Jiel o Deps

Nej det ska vi inte. Vi gifter oss ute så det vore inte så roligt. Men en rolig idé annars. Sambon hade nog hoppat på det direkt.

• Jiel o Deps

Ingen aning om vad det är för text. Hoppas någon annan vet det.

Sambon och jag funderar på att lägga till lite i "jag tar dig..." texten. Förutom att vi "tar" varandra i sjukdom och hälsa (eller vad det nu är) så tänkte vi lägga in att jag tex tar honom trots att han alltid sitter framför datorn osv. Vi har bara tänkt tanken än, inte skrivit i hop något.

• Jiel o Deps
    Vilka roliga idéer ni kommer med!
    Dock är nog inte dans något för oss, jag tycker det kommer att bli pinsamt bara att ha alla tittandes på oss. Men gud vad roligt det skulle vara! Eller komma i en traktor! Nu tror jag inte parkförvaltningen skulle gilla det men...
    High five har vi pratat om, får se om vi vågar. Ingen som vill slå vad med oss? 1000kr?

Det finns sååå mycket skoj på you tube, fattar inte hur de vågar!
  • Jiel o Deps

Nu är vi gifta!
    Förutom den lilla incidenten med att vår VF svimmade 10 minuter innan vigseln så gick allt skitbra! Vi hade med några "roliga" meningar i vår vigsel som blev väldigt uppskattade av gästerna. Bla så hade vi bakat in i våra löften att jag skulle ha tålamod med Peters datasittande och han med mitt fotograferande. Det gjorde det hela lite mer personligt, mer oss, än med en vanlig tråkig text. Precis som vi ville ha det!

Svar på tråden Roligare vigselceremoni?