Inlägg från: MW 090829 |Visa alla inlägg
  • MW 090829

För alla som gifter sig 29/8!!

Hej, ännu en (två)!

Ja det närmar sig verkligen och visst är det mycket att göra men känner att planeringen gått bra och har inte varit stressad än. Har sista OSAt idag och det är skönt. Avvaktar några få svar.

Vi har kyrklig vigsel och sen tre-rätters middag på en underbar herrgård och sen blir det tårta, fest och dans hela natten. Efter frukost på söndagen har vi presentöppning för de som vill vara med och på måndagen åker vi till Mauritius i två veckor. Längtar!

• MW 090829

Nja när man tänker efter är det en hel del ändå... men det löser sig!

Bordsplacering och festhäften är kvar och det lär ta tid. Sen har vi en massa inbokade möten med florist, frisör, DJ, präst, kantor och efter det är förhoppningsvis allt sånt spikat. Men även hon som syr tärnklänningarna ska blir klar, marskalkarnas kläder ska spikas, transport från kyrkan...

• MW 090829

Ja det är verkligen jättesvårt. Vet inte heller hur man ska göra det bäst och få ihop helhelten måste vara det svåraste. Det finns ju alltid några som man inte vet vart man ska placera och vilka ska sitta på kanterna osv... Jag tänkte skriva ut alla namn (vi blir 92 tror jag) och sen får blivande och jag sitta och spåna med ett glas rose.

090829 brud skrev 2009-07-10 12:04:58 följande:

Det krävs ju ett väldigt jobb att placera ca 85 personer så att alla får roligt, jag har tänkt att främst fokusera på våra närmsta vänner och släkt.Kanske låter lite hårt att säga så, men jag tänker inte slita mitt hår för att få till en bordsplacering.MW 090829 skrev 2009-07-10 10:38:35 följande:
  • MW 090829

Jag skulle verkligen inte gå ut. Bröllopsdagen är ju en lång och viktigt dag och inte vill man riskera att vara trött och bakis...

Är ledig fredagen och då blir det väl det fix som är kvar och sen göra naglarna. Mina tärnor och jag kommer hänga hos mig hela kvällen och käka middag och ha det mysigt. De sover över också. Mannen ska vara och sova hos marskalkarna.

• MW 090829

Jag tror att enligt tradition så är det brudens far som ska hålla i välkomsttalet.

Det största som är kvar för oss är bordsplacering och festprogram. Jag måste bestämma mig hur håret ska vara och hitta underkläder också.

Ridtravaren: jag tycker inte alls det lät dyrt utan snarare billigt! Jag väntar på offerten så vet inte än.

• MW 090829

Vet ni hur mycket rosblad för kyrkan man behöver till 90 gäster?

• MW 090829

Nu är det bara två veckor kvar drygt. Längtar! Om en timma ska jag prova klänningen som jag inte sett på 5 månader. Ska bli spännande men även nervöst. Hoppas skorna passar! Annars är det mycket småfix kvar känns det som och jag måste lära mig att delegera mer. Mitt mål är att allt ska vara klart nästa fredag...

• MW 090829

Nä inte löjligt men inte ska du vara rädd. När dagen D kommer ska vi släppa allt och bara njuta och tänka på hur underbart det är att vi ska gifta oss! Allt kommer gå bra!

• MW 090829

Vi är lite stressade nu tror jag. Alla jobbar hårt med bröllopet och hinner inte vara inne här :o)

• MW 090829

Ja en vecka! Har gjort klart allt med bordsplacering, jag var och provsminkade och håret igår och träffade präst och kantor. Saker och ting börjar klarna.

• MW 090829

nä. Det blir jobbigt om det regnar när man går ut ur kyrkan...

• MW 090829

Japp sol ska det bli!

Just nu är jag rätt stressad men det är väl bara att kämpa på...

• MW 090829

Hade sista provningen på klänningen idag och den satt som en smäck. Blir nog toppen men inga godsaker fram tills dess... ;o)

• MW 090829

Jag har hört att det ska bli rätt fint väder...

• MW 090829

I övermorgon är det dags för oss sista Augustibrudar! Lycka till alla!

Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!