• Flugan81

För alla som gifter sig 29/8!!

Vet inte om det redan finns en "tråd",,, men tänkte iaf öppna upp här för oss som ska lämna singellivet (för gott hoppas jag!!) om mindre än 2 mån..

Skriv gärna av er tankar, funderingar, dela med er och få tips på vägen! =)

Själv var det meningen att vi skulle åka till Venedig med våra respektive familjer o viga oss i Gondoler. Fick veta för ca 2v sen att det skulle bli massa strul och tjafs... så här sitter jag... planerar ett litet bröllop MINDRE än 2mån innan utsatt datum...

Har tom endast lyckats PREL-boka en präst.. haha

Det bästa (ironi) är att jag och min fästman bor och jobbar på 2 olika håll så vi ses endast på helgerna... lycka till med smidig planering!

• Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!
  • Clalin

Hej Flugan o alla andra somm gifter sig 29/8!

Oj, oj låter tufft att planera ett bröllop på 2 månader. Å andra sidan känns det som om det är först nu jag sätter lite fart. Behöver lite press tydligen för att få saker gjorda!

Gifter mig alltså 29:e med min sambo sen massor av år!
    Börjar kännas att det närmar sig....Håller för fullt på med festprogrammet så det var därför jag ramlade in här för att få lite inspiration! Just nu känns bordsplaceringen som jag ska ha med i festprogrammet som klurigast.Vem ska få sitta brevid han som är så.... osv....

Kul att en tråd för oss 29:or är startad!!

• Boomtown

Kan man få vara fräck och hänga på tråden? Vi skulle gifta oss den 29/8. Vigselringen är till och med graverad med det datumet. Men p.g.a. lokalkrångel och felbokningar så får vi gifta oss den 30/8. Inte så kul med en söndag. Det var samma sak när vi förlovade oss. Vi skulle göra det den 1/5 men guldsmeden skrev in den 2/5. Det går troll i våra högtidsdagar. Vet inte om det finns någon som ska gifta sig då, men jag kan kolla. Tror nog vi är ensamna om det.

• cissiez

Snacka om troll i datum! :)

Min pojkvän och jag gifter oss också den 29/8! Så jag kastar mig in i tråden - någon mer än jag som ska ha utomhusbröllop?

Flugan: Min pojkvän bor i UK och just nu ses vi var fjärde vecka (förutom den här månaden då jag inte hade råd att flyga hem :(

Men det mesta går att planera ändå - TACK skype! :)

• ElinochIan

Vi gifter oss oxå den 29!
    Vi bor i Stockholm men ska gifta oss utanför växjö i småland.

Ska bli så spännande! Börjar bli rätt nervös nu..

Flugan: Vad spännande! Hur vill ni ha det?

• Ridtravaren

Här är två till som gifter sig 29/8 :) Vi gifter oss i Kållereds Gamla kyrka, sedan åker vi häst och vagn (självklart en f.d tävlingstravare framför en vacker sekelskiftsvagn) till församlingshemmet vi tillhör och bjuder där på bröllopskaffe och tårta. Vi vill inte ha alkohol i samband med vårt bröllop och har därför valt att bjuda alla på tårta och kaffe istället. När bröllopsfikan är över åker vi med vår närmaste familj, tärna och bestman med respektive till Sjömagasinet och äter lite finare middag på Gräddhyllan där. När vi njutit av middagen och känner oss mätta och goa är det dags för bröllopsnatten på Säröhus där vi skall stanna till mitten av dagen därpå och bara njuta! Vi blir sedan upphämtade dagen efter och blir hemkörda till en presentöppningslunch som svärmor fixar med våra respektive familjer och släktingar.

Det mesta är fixat och klart och jag har haft jättemycket hjälp av planeringsverktygen här på BT. Det som är kruxet just nu är att vi hade glömt av att man skulle ha toastmaster..... men det kommer lösa sig under helgen då vi skall övertyga två av sambons kusiner :P

Hur har ni andra gjort med äktenskapsförord? Nyfiken.....

• 090829 brud

Hej

vi gifter oss oxå den 29:e, vigsel i palmhuset trädgårdsföreningen, sen fest på skansen lejonet.
    Tema på vårat bröllop kommer att vara medeltidasago bröllop.

Sitter just nu och sliter med min blivandes kläder hemma, men det blir nog riktigt bra tillslut.

här har vi inget äktenskapsförord, då vi inte har så stora enskilda tillgångar och äger redan huset tillsammans...

• MW 090829

Hej, ännu en (två)!

Ja det närmar sig verkligen och visst är det mycket att göra men känner att planeringen gått bra och har inte varit stressad än. Har sista OSAt idag och det är skönt. Avvaktar några få svar.

Vi har kyrklig vigsel och sen tre-rätters middag på en underbar herrgård och sen blir det tårta, fest och dans hela natten. Efter frukost på söndagen har vi presentöppning för de som vill vara med och på måndagen åker vi till Mauritius i två veckor. Längtar!

• 090829 brud

vad har ni alla kvar att göra?
    Sitter själv och börjar fundera på bordsplacering, det är så svårt.
    Festhäften är någorlunda klara, skall bara skriva lite om varje gäst.

• MW 090829

Nja när man tänker efter är det en hel del ändå... men det löser sig!

Bordsplacering och festhäften är kvar och det lär ta tid. Sen har vi en massa inbokade möten med florist, frisör, DJ, präst, kantor och efter det är förhoppningsvis allt sånt spikat. Men även hon som syr tärnklänningarna ska blir klar, marskalkarnas kläder ska spikas, transport från kyrkan...

• Ridtravaren

Jag har en hel del kvar... känns det som i alla fall ;)
    "Festprogrammet" sköter min tärna och det känns jätteskönt. Hon skall göra det som en liten överraskning och present. Jag är enbart ålagd att berätta lite om alla som skall vara med på bröllopet för att hon skall kunna använda sig av det i häftet.

Bordsplacering är jättesvårt :/ Vi har inte ens varit lokalen och kontrollerat hur borden och stolarna kan ställas så... det måste göras ganska så omgående för att vi skall få till det hela.

Jag har inte helt klart med florist ännu heller. Jag hade tänkt binda min bukett själv men har nu fått reda på att det tydligen betyder otur... så det får bli någon annan som binder buketten åt mig.

Fotograf är spikad, klänning, skor, underkläder, tiara och väska är köpta. Mannens kläder är beställda (han hyr). häst och vagn bokade, middagen bokad, bröllopsnatten bokad, pastor, kyrka och kantor bokade. Solosångerskor bokade. Hum.. men ändå är det huuuur mycket som helst kvar :P

Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!