• Flugan81

För alla som gifter sig 29/8!!

Vet inte om det redan finns en "tråd",,, men tänkte iaf öppna upp här för oss som ska lämna singellivet (för gott hoppas jag!!) om mindre än 2 mån..

Skriv gärna av er tankar, funderingar, dela med er och få tips på vägen! =)

Själv var det meningen att vi skulle åka till Venedig med våra respektive familjer o viga oss i Gondoler. Fick veta för ca 2v sen att det skulle bli massa strul och tjafs... så här sitter jag... planerar ett litet bröllop MINDRE än 2mån innan utsatt datum...

Har tom endast lyckats PREL-boka en präst.. haha

Det bästa (ironi) är att jag och min fästman bor och jobbar på 2 olika håll så vi ses endast på helgerna... lycka till med smidig planering!

• Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!
  • Poca

MW 090829 skrev 2009-07-20 10:24:37 följande:

5 veckor kvar...
    Läskigt! Nu har jag drömt om bröllopet hela helgen (alltså när jag sover) och känner att det går åt alldeles för mycket tid åt att fundera på bröllopssaker! Men kan inte hjälpa det... Vi har fortfarande kvar:

vigselprogram
    festprogram
    kläder till brudgummen
    blommor
    frisör
    bordsplacering

Hmm, kanske något mer... Och ni? Vad är kvar att göra?
  • spindeln
    Poca skrev 2009-07-20 12:53:58 följande:
    MW 090829 skrev 2009-07-20 10:24:37 följande:
    Läskigt! Nu har jag drömt om bröllopet hela helgen (alltså när jag sover) och känner att det går åt alldeles för mycket tid åt att fundera på bröllopssaker! Men kan inte hjälpa det... Vi har fortfarande kvar:vigselprogramfestprogramkläder till brudgummenblommorfrisörbordsplaceringHmm, kanske något mer... Och ni? Vad är kvar att göra?
    Shit, är det bara 5 veckor...
    Creepy...
  • Flugan81

jag köpte min klänning på tradera förra veckan.. så fick jag mail från killen i lördags ang färg... off-white eller natural white!
    tyckte den första var jättefin (dom bilden visade) så jag mailade honom vid midnatt att jag ville ha den i off-white... sen DRÖMDE ja om att ja inte hittade skor o slöja till den färgen.. vaknade med ångest och mailade honom femtielva ggr att jag ångrat mig till natural white....

Det börjar märkas nu att det inte är så långt kvar.... hahaha
    men tur iaf att hjärnan funkar bättre i sömnen än i vaket tillstånd! =)

• Ridtravaren

5 veckor.... cheeeses! Snart är det dagen D....

Flugan81: Hua... det var vågat att beställa en klänning först nu bara 5 veckor före bröllopet! Hoppas verkligen att du hinner få hem den och att den sitter som den skall!

Själv har jag precis varit och beställt brudbuketten, det blev cirka 25-29 vita rosor med cirka 7-9 vinröda rosor utspridda i buketten. Floristen var jätteseriös och kollade min längd för att buketten skulle passa min kroppsform och längd, hon var noga med vad det var för färg på klänning och smycken och noga med att visa vilka slags rosor hon kommer att välja och vad de heter :) Känns jätteskönt! Visserligen blev det dyrt... men det får det vara värt. Vad kommer era buketter kosta? Min blir mellan 800-1000 kr beroende på dagspriset på de vita rosorna. Crosagerosorna med murgrönan kommer gå på 125 kr/styck.

Har även varit och hämtat ut min axelbandslösa BH som jag blev tvungen att beställa när jag insåg att brudklänningen skulle se bedrövlig ut om jag sydde på axelband.... men nu är det löst!

Kroppen börjar bli lite mer fit än innan men jag har fortfarande 3,5 kg kvar att gå ner.... Tränar cirkelträning (Curves) 3 ggr/veckan och äter max 1800 kcal/dag och hoppas på det bästa.

• MW 090829

Jag tror att enligt tradition så är det brudens far som ska hålla i välkomsttalet.

Det största som är kvar för oss är bordsplacering och festprogram. Jag måste bestämma mig hur håret ska vara och hitta underkläder också.

Ridtravaren: jag tycker inte alls det lät dyrt utan snarare billigt! Jag väntar på offerten så vet inte än.

• 090829 brud

drömmer väldigt konstiga drömmar, som härrom natten, i drömmen så skulle min tärna hjälpa mig med löshåret och hon klippte min vanliga hår, alltså riktigt kort och ojämt stora testar stod ut. För att så skulle man göra om man satte i löshår sa hon.

vi har kvar:
    kyrkhäfte - nästan klart, skall bara tryckas
    festhäfte
    bordsplacering
    bestämma dekorationer av vigsellokal och festlokal
    bestämma slutgiltlig meny med resturantör
    sista provning av brudklänning
    sy klart min blivandes kläder
    sy klart våra skor
    sy banderoller och vimplar
    köpa alkohol
    bestämma tådordning för festen
    fixa en schysst spellista för kvällen
    kontrollera bokning av gyklare
    boka brudbukett hos floristen
    provuppsättning och klippning
    handla strumpbyxer
    gravera om min blivandes ring

som ni ser så är det saker av liten och stor karraktär som är kvar att göra.
    Försvinner mitt excelark då är jag död, där står allt som har med planeringen att göra. gör en backup varje gång jag går hem från jobbet...

• Taaanja

Gifter mig också 29de Augusti, har så mycket kvar att jag inte ens orkar skriva det. Stressigt värre.

• 090829 brud

min blivande gör det, då vi skall ha medeltidsinspererat bröllop så ville han göra våra skor/kängor...
    min vänster fot skulle varit klar igår, men den var för liten så nu får han göra om...

MW 090829 skrev 2009-07-21 11:01:27 följande:

Syr ni skor?
  • MW 090829

Vet ni hur mycket rosblad för kyrkan man behöver till 90 gäster?

Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!