Inlägg från: Ridtravaren |Visa alla inlägg
  • Ridtravaren

För alla som gifter sig 29/8!!

Här är två till som gifter sig 29/8 :) Vi gifter oss i Kållereds Gamla kyrka, sedan åker vi häst och vagn (självklart en f.d tävlingstravare framför en vacker sekelskiftsvagn) till församlingshemmet vi tillhör och bjuder där på bröllopskaffe och tårta. Vi vill inte ha alkohol i samband med vårt bröllop och har därför valt att bjuda alla på tårta och kaffe istället. När bröllopsfikan är över åker vi med vår närmaste familj, tärna och bestman med respektive till Sjömagasinet och äter lite finare middag på Gräddhyllan där. När vi njutit av middagen och känner oss mätta och goa är det dags för bröllopsnatten på Säröhus där vi skall stanna till mitten av dagen därpå och bara njuta! Vi blir sedan upphämtade dagen efter och blir hemkörda till en presentöppningslunch som svärmor fixar med våra respektive familjer och släktingar.

Det mesta är fixat och klart och jag har haft jättemycket hjälp av planeringsverktygen här på BT. Det som är kruxet just nu är att vi hade glömt av att man skulle ha toastmaster..... men det kommer lösa sig under helgen då vi skall övertyga två av sambons kusiner :P

Hur har ni andra gjort med äktenskapsförord? Nyfiken.....

• Ridtravaren

Jag har en hel del kvar... känns det som i alla fall ;)
    "Festprogrammet" sköter min tärna och det känns jätteskönt. Hon skall göra det som en liten överraskning och present. Jag är enbart ålagd att berätta lite om alla som skall vara med på bröllopet för att hon skall kunna använda sig av det i häftet.

Bordsplacering är jättesvårt :/ Vi har inte ens varit lokalen och kontrollerat hur borden och stolarna kan ställas så... det måste göras ganska så omgående för att vi skall få till det hela.

Jag har inte helt klart med florist ännu heller. Jag hade tänkt binda min bukett själv men har nu fått reda på att det tydligen betyder otur... så det får bli någon annan som binder buketten åt mig.

Fotograf är spikad, klänning, skor, underkläder, tiara och väska är köpta. Mannens kläder är beställda (han hyr). häst och vagn bokade, middagen bokad, bröllopsnatten bokad, pastor, kyrka och kantor bokade. Solosångerskor bokade. Hum.. men ändå är det huuuur mycket som helst kvar :P

• Ridtravaren

Tjohooo :) I fredags blev en lyckad tokshopping för mig och min väninna. Jag köpte locktång till att göra bröllopsfrisyren med, hälften av sminket efter flera olika lektioner i sminkning, hittade jättefina smycken som passade som en dröm till både min kropp och klänningen. Dessutom inköptes det en bikini att använda på bröllopsresan :o) Tjohoooo så lycklig man kan bli när man har tokshoppat :P

Måste få tummen ur och åka iväg och kolla hur man kan placera borden i lokalen... har inte gjort det ännu. So much to do, so little time :/

• Ridtravaren

5 veckor.... cheeeses! Snart är det dagen D....

Flugan81: Hua... det var vågat att beställa en klänning först nu bara 5 veckor före bröllopet! Hoppas verkligen att du hinner få hem den och att den sitter som den skall!

Själv har jag precis varit och beställt brudbuketten, det blev cirka 25-29 vita rosor med cirka 7-9 vinröda rosor utspridda i buketten. Floristen var jätteseriös och kollade min längd för att buketten skulle passa min kroppsform och längd, hon var noga med vad det var för färg på klänning och smycken och noga med att visa vilka slags rosor hon kommer att välja och vad de heter :) Känns jätteskönt! Visserligen blev det dyrt... men det får det vara värt. Vad kommer era buketter kosta? Min blir mellan 800-1000 kr beroende på dagspriset på de vita rosorna. Crosagerosorna med murgrönan kommer gå på 125 kr/styck.

Har även varit och hämtat ut min axelbandslösa BH som jag blev tvungen att beställa när jag insåg att brudklänningen skulle se bedrövlig ut om jag sydde på axelband.... men nu är det löst!

Kroppen börjar bli lite mer fit än innan men jag har fortfarande 3,5 kg kvar att gå ner.... Tränar cirkelträning (Curves) 3 ggr/veckan och äter max 1800 kcal/dag och hoppas på det bästa.

Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!