• Flugan81

För alla som gifter sig 29/8!!

Vet inte om det redan finns en "tråd",,, men tänkte iaf öppna upp här för oss som ska lämna singellivet (för gott hoppas jag!!) om mindre än 2 mån..

Skriv gärna av er tankar, funderingar, dela med er och få tips på vägen! =)

Själv var det meningen att vi skulle åka till Venedig med våra respektive familjer o viga oss i Gondoler. Fick veta för ca 2v sen att det skulle bli massa strul och tjafs... så här sitter jag... planerar ett litet bröllop MINDRE än 2mån innan utsatt datum...

Har tom endast lyckats PREL-boka en präst.. haha

Det bästa (ironi) är att jag och min fästman bor och jobbar på 2 olika håll så vi ses endast på helgerna... lycka till med smidig planering!

• Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!
  • MW 090829

Nu är det bara två veckor kvar drygt. Längtar! Om en timma ska jag prova klänningen som jag inte sett på 5 månader. Ska bli spännande men även nervöst. Hoppas skorna passar! Annars är det mycket småfix kvar känns det som och jag måste lära mig att delegera mer. Mitt mål är att allt ska vara klart nästa fredag...

• 090829 brud

idag har jag hämtat min ring, lämnat in förlovningsringar för uppputsning och omgravering, beställt alkohol på bolaget, bordsplaceringen är färdig, info om gästerna är kvar att skriva, sen ett schema över dagen så att min mamma blir lugn.

nästa vecka skall vi fastställa menyn och prata med vigsellokalen om hur vi kan dekorera den.

tiden springer bara iväg, det är lite svårt att arbeta när man bara tänker på bröllop

• 010109

Nu är blommorna beställda!! Brudbukett, corsage, tärnblomma och bordsdekorationerna..

nu måste jag bara göra klart alla fest programmen, skriva ett vigselprogram, köpa pris till bröllopsbingon, och göra schema som är för dagen innan, bröllopsdagen och dagen efter. Musiken ska min m2b fixa och hundpensionatet ska bokas.

• Flugan81
    010109 skrev 2009-08-12 13:41:52 följande:
    Idag har jag ringt och kollat upp priser på brudbuketter. Känner att det är ngt jag inte vill slänga ut tusenlappar på då allt annat inte är särskilt billigt. Mina nerver hoppar upp och ner. känns som mina känslor kommer svämma över ordentligt under vigsel. Känner så mycket kärlek.
    hej! jag har oxå kollat priser på buketter... på blomsterlandet kan du välja ut alla blommor du vill ha i buketten så gör dom buketten åt dig för ca 20kr... du betalar då bara för dom blommor du köper där! men då får du INTE säga att det är en brudbukett! har förstått att så fort bröllop nämns så skjuter priset upp i raketfart!!! =)
  • Flugan81

jag fick hem min beställda klänning förra månadagen... den va så vacker... men satt såååååå fel! o vägde dessutom 3,5-4kg!!!!!
    Så hela den kvällen gick åt att torka mina paniktårar... men i torsdags hittade jag av en slump en jättevacker klänning (2 strlt för SMÅ!!!) som dom ska ta ut på sidorna så att den passar! Ska prova den imorn... *håller tummarna*

Annars känns det som det mesta kanske kommer att bli klar i tid! vi har bestämt oss för att inte ha festhäfte då vi har ett
    mixbröllop och inte alla kan svenska!

Det enda som är kvar är nu:
    Fixa klart klänningen
    Beställa tårtan
    Skriva ut placeringarna
    Komma på bra bordsdekorering
    Musiken (kollar upp några DJ, hoppas nån av dom är lediga!)
    Fixa buketten och korsaget till grabbarna
    27e ska vi alla träffa prästen för att gå igenom hela vigseldelen så alla vet va dom ska göra!! =)

Fredan innan ska vi alla ut o käka brakmidda och ha en underbart rlolig kväll!

Om allt går som jag planerat i min lilla överkokta hjärna kommer det bli en alldeles underbar kvälL!! som för ALLA ER ANDRA!! =) *läääängtar*

• spindeln

Jag börjar bli rejält nervös nu... Bara att sätta sig vid datorn och läsa dena tråden gör att fjärilarna börjar fladdra i magen. Jag är så rädd att jag ska svimma, snubbla eller säga fel i kyrkan. Löjligt kanske...

• MW 090829

Nä inte löjligt men inte ska du vara rädd. När dagen D kommer ska vi släppa allt och bara njuta och tänka på hur underbart det är att vi ska gifta oss! Allt kommer gå bra!

• badgirl

090829 brud skrev 2009-08-03 15:39:40 följande:

lite stress börjar man att känna nu, har inte pratat med cateringen ännu eftersom de har semester, men det löser sig nog nästa vecka.Vi är ju bokade.Vi har tagit ledigt veckan för bröllopet för att inte känna oss stressade med allt som skall fixas...väldigt skönt
    Ville passa på att gratulera i förskott till bröllopet.
  • 090829 brud

denna helgen är jag gräsänka då min m2b är på svensexa.
    här pysslas det förfullt min tärna och annan kompis kommer över nu under eftermiddagen och då skall ettiketter på vinflaskor sättas, vimplar skall limmas, lite väska skall sys, placeringskort göras iordning (limmar/fäster med häftmassa nämnet i ostronskal) osv osv. däremellan hoppas jag på att vi hinner dricka lite vin och snacka skit

• 090829 brud

man niger och bockar och säger tack.

badgirl skrev 2009-08-14 14:04:47 följande:
    090829 brud skrev 2009-08-03 15:39:40 följande:
    Ville passa på att gratulera i förskott till bröllopet.
Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!