• Flugan81

För alla som gifter sig 29/8!!

Vet inte om det redan finns en "tråd",,, men tänkte iaf öppna upp här för oss som ska lämna singellivet (för gott hoppas jag!!) om mindre än 2 mån..

Skriv gärna av er tankar, funderingar, dela med er och få tips på vägen! =)

Själv var det meningen att vi skulle åka till Venedig med våra respektive familjer o viga oss i Gondoler. Fick veta för ca 2v sen att det skulle bli massa strul och tjafs... så här sitter jag... planerar ett litet bröllop MINDRE än 2mån innan utsatt datum...

Har tom endast lyckats PREL-boka en präst.. haha

Det bästa (ironi) är att jag och min fästman bor och jobbar på 2 olika håll så vi ses endast på helgerna... lycka till med smidig planering!

• Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!
  • 090829 brud

vi ska ha mötet med prästen på tisdag, sen är det klippning och konsultation veckan där på med frissan, sen ska vi träffa resurantören i augusti och spika menyn, skall sy klart min sambos kläder, sen alla vimplar osv som ska vara dekoration.

så det är lite kvar att göra, men jag är fullkomligt lugn, har ju tagit semester veckan innan bröllopet.

hur kommer ni att resonera med bordsplacering?

• eljoen

HÄr är en till som gifter sig den 29/8

VI slår till i Eskilstuna i en liten kyrka som kommer vara proppfull utanför stan. Fest med 3-rätters i församlingshemmet, helst hela natten... Är så himla fylld av förvantan...

Träffade prästen igår, toppenmöte!
    Annars är det mesta bokat. Bara vi som nu ska börja göra vigsel-och festprogram.

Någon som har något bra tips på utgångsmusik? och Psalmer?

• CindyLou

Jag gifter även mej den 29/8. Tiden går så fort, killen friade efter 9 år den 1 mars men helt plötsligt är det inte ens 2 månader kvar och jag har inte hunnit ta tagi i vikten utan gått upp några kg tom.

• 090829 brud

Det krävs ju ett väldigt jobb att placera ca 85 personer så att alla får roligt, jag har tänkt att främst fokusera på våra närmsta vänner och släkt.
    Kanske låter lite hårt att säga så, men jag tänker inte slita mitt hår för att få till en bordsplacering.

MW 090829 skrev 2009-07-10 10:38:35 följande:

Hur menar du resonera?
  • havsvindar

Jag (vi) gifter oxå den 29/8 i Linköping. Har det mesta under kontroll hoppas jag. Börjar faktiskt bli lite nervös.

• MW 090829

Ja det är verkligen jättesvårt. Vet inte heller hur man ska göra det bäst och få ihop helhelten måste vara det svåraste. Det finns ju alltid några som man inte vet vart man ska placera och vilka ska sitta på kanterna osv... Jag tänkte skriva ut alla namn (vi blir 92 tror jag) och sen får blivande och jag sitta och spåna med ett glas rose.

090829 brud skrev 2009-07-10 12:04:58 följande:

Det krävs ju ett väldigt jobb att placera ca 85 personer så att alla får roligt, jag har tänkt att främst fokusera på våra närmsta vänner och släkt.Kanske låter lite hårt att säga så, men jag tänker inte slita mitt hår för att få till en bordsplacering.MW 090829 skrev 2009-07-10 10:38:35 följande:
  • 090829 brud

Det är kanske så man kan göra...
    det är inget dumt med rose vinet, främst är hur man placerar våra släkter,
    Jag har ritat upp en karta över borden, i värsta fall får vi väl lotta ut de sista namnen och platserna

MW 090829 skrev 2009-07-10 14:25:28 följande:

Ja det är verkligen jättesvårt. Vet inte heller hur man ska göra det bäst och få ihop helhelten måste vara det svåraste. Det finns ju alltid några som man inte vet vart man ska placera och vilka ska sitta på kanterna osv... Jag tänkte skriva ut alla namn (vi blir 92 tror jag) och sen får blivande och jag sitta och spåna med ett glas rose.090829 brud skrev 2009-07-10 12:04:58 följande:
  • londontjejen

Jag gifter mej med min Walesare den 29 aug i Helsingborgs radhus och efterat ska vi ha fest pa marina plaza.
    Har en del kvar att gora som bords placering, gastpresentation o sant.
    Kanner mej lite stressad av det faktum att vi bor i London o inte ar pa plats ifall nat strular men men det ska nog ga bra.
    Ska pa brollops fest i morgon hos en kompis sa kanske kan fa lite tips da.

• Bröllop 090829

Då kastar jag mig också in här, vad kul med så många som ska gifta sig denna dag. Vi ska gifta oss den 29 augusti på Marstrand. Har också en hel del pyssel kvar, t ex festhäfte (har kommit en bit...) och bordsplacering. Imorgon ska vi kolla på kläder till blivande mannen...Jag som tyckte jag var ute i god tid från början...Ett och ett halvt år sen vi förlovade oss. Har märkt att det går så otroligt fort nu på slutet. Men längtar verkligen jätte mycket Efterlyser gärna tips på ingång/utgångs musik i kyrkan och tips på dukning.

Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!