• Flugan81

För alla som gifter sig 29/8!!

Vet inte om det redan finns en "tråd",,, men tänkte iaf öppna upp här för oss som ska lämna singellivet (för gott hoppas jag!!) om mindre än 2 mån..

Skriv gärna av er tankar, funderingar, dela med er och få tips på vägen! =)

Själv var det meningen att vi skulle åka till Venedig med våra respektive familjer o viga oss i Gondoler. Fick veta för ca 2v sen att det skulle bli massa strul och tjafs... så här sitter jag... planerar ett litet bröllop MINDRE än 2mån innan utsatt datum...

Har tom endast lyckats PREL-boka en präst.. haha

Det bästa (ironi) är att jag och min fästman bor och jobbar på 2 olika håll så vi ses endast på helgerna... lycka till med smidig planering!

• Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!
  • 090829 brud

pratade men florist idag...hon förstod precis vad jag ville ha. inte mer än 1500 kommer jag att betala
    det var bra

• Poca
    Ridtravaren skrev 2009-07-21 07:48:32 följande:
    5 veckor.... cheeeses! Snart är det dagen D....Flugan81: Hua... det var vågat att beställa en klänning först nu bara 5 veckor före bröllopet! Hoppas verkligen att du hinner få hem den och att den sitter som den skall! Själv har jag precis varit och beställt brudbuketten, det blev cirka 25-29 vita rosor med cirka 7-9 vinröda rosor utspridda i buketten. Floristen var jätteseriös och kollade min längd för att buketten skulle passa min kroppsform och längd, hon var noga med vad det var för färg på klänning och smycken och noga med att visa vilka slags rosor hon kommer att välja och vad de heter :) Känns jätteskönt! Visserligen blev det dyrt... men det får det vara värt. Vad kommer era buketter kosta? Min blir mellan 800-1000 kr beroende på dagspriset på de vita rosorna. Crosagerosorna med murgrönan kommer gå på 125 kr/styck. Har även varit och hämtat ut min axelbandslösa BH som jag blev tvungen att beställa när jag insåg att brudklänningen skulle se bedrövlig ut om jag sydde på axelband.... men nu är det löst!Kroppen börjar bli lite mer fit än innan men jag har fortfarande 3,5 kg kvar att gå ner.... Tränar cirkelträning (Curves) 3 ggr/veckan och äter max 1800 kcal/dag och hoppas på det bästa.
    Vad skönt med en florist som var så noga och vilket bra pris! Jag tycker att jag fått jättedyra förslag när jag frågat:( och då vill jag helst bara ha vita pioner. Funderar på att köpa och linda själv. På hötorget kan man ju få 40 pioner för en femtiolapp!

Hoppas också att det går bra med dina 3,5 kg! Jag har ungefär lika mycket som jag skulle vilja droppa inför dagen :) jag springer och går på shape klasser, hoppas, hoppas!
  • Fru Nolsu

Hej Brudar, vad bra med en tråd - har inte sett någon innan men nu hakar jag gärna på!

Jobbar också med formen men mäter i cm runt midjan istället där klänningen är som tajtast, har kanske 4 cm kvar till det är perfekt.

Ligger bra till i planeringen, vi har precis gjort klart bordsplaceringen som var enklare än jag kunde tro, har fått till ett par riktigt härliga kombinationer!

Jobbar för fullt med fest häftet, det är svårt med texter å så tycker jag. Väntar även på info från festvåningsanvarige på vårt ställe men hon har semester.... ahhhhh det har jag inte tålamod att vänta på!

Har ni några bra tips på psalmer eller fina visor som man kan ha under vigseln?

• 090829 brud

vi skall ha psalm 411 (vigsel psalm) och sen 297, härlig är jorden.

har gjort klart kyrkhäftet nu, bordsplacering är klar ( kan ju komma att ändra sig, men känner mig rätt så nöjd)
    skall försöka att skriva om alla gästerna, vi kom på idag att vi väljer tre ord som beskriver varje gäst istället för att skriva en hel mening

väntar oxå på att våran resturantör skall komma tillbaka från semester, måste kolla hur vi kan dekorera lokalen och när vi får göra det

• Poca

Fru Nolsu skrev 2009-07-22 18:53:30 följande:

Hej Brudar, vad bra med en tråd - har inte sett någon innan men nu hakar jag gärna på! Jobbar också med formen men mäter i cm runt midjan istället där klänningen är som tajtast, har kanske 4 cm kvar till det är perfekt. Ligger bra till i planeringen, vi har precis gjort klart bordsplaceringen som var enklare än jag kunde tro, har fått till ett par riktigt härliga kombinationer!Jobbar för fullt med fest häftet, det är svårt med texter å så tycker jag. Väntar även på info från festvåningsanvarige på vårt ställe men hon har semester.... ahhhhh det har jag inte tålamod att vänta på!Har ni några bra tips på psalmer eller fina visor som man kan ha under vigseln?
    Hur jobbar du med ditt midjetmått? behöver tips:)

Vi har två psalmer, men kan inte numrena på dem, men den ena hette "Guds kärlek är..." och den andra " Du vet väl om att du är värdefull" Sen kommer vi kanske ha en solist som sjunger "ave maria" eller " lascia cio piagna" det är all musik! Vad har ni i kyrkhäftet? Jag har ingen aning om vad som bör vara med...:(
  • 090829 brud

i kyrkhäftet har jag skrivet varje del av vigseln, samt löftena, och psalmernas text då vi inte skall vara i en kyrka.
    sen även prästens namn och tärnor
    på baksidan har jag en karta som beskriver vägen till festlokalen och tid då vi skall vara där

Poca skrev 2009-07-23 08:41:13 följande:
    Fru Nolsu skrev 2009-07-22 18:53:30 följande:
    Hur jobbar du med ditt midjetmått? behöver tips:) Vi har två psalmer, men kan inte numrena på dem, men den ena hette "Guds kärlek är..." och den andra " Du vet väl om att du är värdefull" Sen kommer vi kanske ha en solist som sjunger "ave maria" eller " lascia cio piagna" det är all musik! Vad har ni i kyrkhäftet? Jag har ingen aning om vad som bör vara med...:(
  • Fru Nolsu

Ja, jag försöker att hålla mig till en bra kost, tar faktiskt måltidsersättningssoppor för att hålla ner kalorierna, men sedan tränar jag nu ett par gånger i veckan, föröker få till det till 4 ggr.
    har ett par tjejer på jobbet och vi hejjar på varandra och tränar ihop.

Men har åxå insett att jag inte kommer att vara en small på bröllopsdagen och försöker träna axlar och rygg som faktiskt kommer att synas i kläningen samt att tappa det där puffiga utseendet som man får av god mat!

Tack för tipsen!!

• Flugan81

Hallå ladies!

Tiden bara tickar iväg fortare än jag på motorvägen.. och jag är en fartdåre! =)

Har senaste 2v försökt gå efter LCHF-metoden som är aningen strängare än GI--- och det funkar rätt bra!
    Jag får äta så mkt gott men utesluta frukt, vissa grönsaker och alla kolhydrater som bröd, ris, pasta potatis. På det så tränar jag 3-4ggr i veckan.. har på 2v gått ner en storlek...
    sen så ska jag testa en grej som heter Universal Contour Wrap på Svenska Hudvårdskliniken som är en detox som ska minska omfånget med cm. Rekommenderar starkt... det funkar!

på tal om drömmar... vad 17 ska man göra med alla drömmar... börjar bli tokig på dom! har konstant drömt diverse om bröllopet 2v i rad... HJÄÄÄÄLP!

• Flugan81

Brudbuketten hopppas jag verkligen kommer till mitten på aug som lovat! e FAKTISKT väldigt nervös över det just nu! min största oro om jag ska va ärlig! Så allt sånt som ja ska ha under klänningen måste ja ju vänta med tills klänningen kommer....
    Eftersom vi inte hade tänkt oss ha något stort bröllop så kommer vi försöka hålla det så enkelt som möjligt... brudbuketten blir något som jag hittade på euroflorist.se som jag kommer beställa.. blommor till festlokalen kommer va ljusa rosor i krans runt stora blockljus på borden.. sen är lokalen rätt gammal och rustik så vi kommer behålla det som det är! =)

Ridtravaren skrev 2009-07-21 07:48:32 följande:
    det var vågat att beställa en klänning först nu bara 5 veckor före bröllopet! Hoppas verkligen att du hinner få hem den och att den sitter som den skall! Själv har jag precis varit och beställt brudbuketten, det blev cirka 25-29 vita rosor med cirka 7-9 vinröda rosor utspridda i buketten. Floristen var jätteseriös och kollade min längd för att buketten skulle passa min kroppsform och längd, hon var noga med vad det var för färg på klänning och smycken och noga med att visa vilka slags rosor hon kommer att välja och vad de heter :) Känns jätteskönt! Visserligen blev det dyrt... men det får det vara värt. Vad kommer era buketter kosta? Min blir mellan 800-1000 kr beroende på dagspriset på de vita rosorna. Crosagerosorna med murgrönan kommer gå på 125 kr/styck. Har även varit och hämtat ut min axelbandslösa BH som jag blev tvungen att beställa när jag insåg att brudklänningen skulle se bedrövlig ut om jag sydde på axelband.... men nu är det löst!Kroppen börjar bli lite mer fit än innan men jag har fortfarande 3,5 kg kvar att gå ner.... Tränar cirkelträning (Curves) 3 ggr/veckan och äter max 1800 kcal/dag och hoppas på det bästa.
  • spindeln

Hur mår ni nu brudar?
    Mindre än 4 veckor kvar...

Ringarna kommer om en vecka, ska bli så roligt att hämta dom!

Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!