• Flugan81

För alla som gifter sig 29/8!!

Vet inte om det redan finns en "tråd",,, men tänkte iaf öppna upp här för oss som ska lämna singellivet (för gott hoppas jag!!) om mindre än 2 mån..

Skriv gärna av er tankar, funderingar, dela med er och få tips på vägen! =)

Själv var det meningen att vi skulle åka till Venedig med våra respektive familjer o viga oss i Gondoler. Fick veta för ca 2v sen att det skulle bli massa strul och tjafs... så här sitter jag... planerar ett litet bröllop MINDRE än 2mån innan utsatt datum...

Har tom endast lyckats PREL-boka en präst.. haha

Det bästa (ironi) är att jag och min fästman bor och jobbar på 2 olika håll så vi ses endast på helgerna... lycka till med smidig planering!

• Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!
  • Pärlan2009

Jag blir bara mer och mer nervös. Men mer och mer förväntansfull också. Det ska bli så roligt!!

Mest stressad är jag över att vi inte lyckats få tag på ngn som kan spela på festen. Får nog bli ngn dj i stället. Synd!

• 090829 brud

lite stress börjar man att känna nu, har inte pratat med cateringen ännu eftersom de har semester, men det löser sig nog nästa vecka.
    Vi är ju bokade.

Vi har tagit ledigt veckan för bröllopet för att inte känna oss stressade med allt som skall fixas...väldigt skönt

• Flugan81

har just insett att jag borde bli mer stressad... det mesta som jag tyckte va "småfix" känns nu oändligt många... har iaf fått min ring! =) Väntar förväntansfullt efter min klänning som borde komma nästa måndag! och mardrömmarna dom bara fortsätter hagla in...

Hur mkt har ni tjejer kvar att fixa inför? eller kanske borde fråga vad har ni bockat av på listan???

• spindeln
    Flugan81 skrev 2009-08-04 02:22:21 följande:
    har just insett att jag borde bli mer stressad... det mesta som jag tyckte va "småfix" känns nu oändligt många... har iaf fått min ring! =) Väntar förväntansfullt efter min klänning som borde komma nästa måndag! och mardrömmarna dom bara fortsätter hagla in... Hur mkt har ni tjejer kvar att fixa inför? eller kanske borde fråga vad har ni bockat av på listan???
    Vi har kvar:
    *beställa maten
    *åka till lokalen och kolla upp hur man ska ställa borden.
    *ringa prästen och ge honom info om vilka psalmer och sånger vi ska ha på vigseln.
    *fixa bordsdekorationer (jag har idétorka!)
  • 090829 brud

hej tjejer

vad vi har kvar:
    *mat
    *handla öl och vin
    *trycka vigselhäfte och festprogram
    *slutgiltlig bordsplacering
    *sy klart min m2b´s kläder
    *sy klart vimplar
    *tvätta tomma vinflaskor så att vi kan sätta på egen ettiket
    *prova klänningen en sista gång
    *hämta ring - lämna in ring för omgravering och putsning
    *göra spellistor
    *gå danskurs
    *bestämma låt till brudvals/dans
    *skicka ut ett förtydligande brev till alla inbjudna om tid/plats och kommunikationer

det bara dyker upp mer saker hela tiden

Med bordsdekorationerna kommer vi att använda grönsaker.
    Jag ritade upp i Paint hur jag ville att bordet skulle se ut färgmässigt, blir nog rätt så bra.
    Jag tycker att det skall vara svullstigt och mkt dekoration på bordet, och färgerna kommer att vara dalarött, senapsgult, plommonlila och murgröna grönt, sen stora kandelabrar med ljus

• Flugan81

skönt att höra att det finns fler än jag som har en del småfix kvar!

Min klänning borde komma snart så jag har ju inte ens provat den än... =( hoppas den sitter! =)

Det som ÄR klart:

Ungefärliga tider
    plats
    ringarna
    våra låtar (har dock ej hela dansmusiken klar)
    gästlistan

SOM INTE ÄR KLART:
    menyn
    tårtan
    kläderna
    musiken (för hela kvällen)
    bröllopsresan
    blommor och dekorationer (får nog min mamma och mina tärnor fixa! =) )

finns säkert massa annat som inte är fixade.. men har total brainstop at the moment! MEN... i mina tankar kommer vårt lilla bröllop bli helt fantastiskt! =) Era också! =) =)

• Poca

Ni som tänker dansa vals, vilken låt har ni valt? Vi har övat vals hemma men allt går ju så himla fort... Känner mig som en elvisp och kan inte tänka mig att det ser speciellt tjusigt ut! Fick också lite panik över att pioner inte längre går att få tag på, har ni tips på blommor som finns just nu och som är lätta att binda själv?

• 010109

Hejsan alla brudar :) Här kommer en till 29/8 brud. Nu börjar tiden rinna ut och spänning och stressnivåerna växer.

vi kommer gifta oss i Torpa Stenhus, ett gammalt 1400-tals slott som ligger på avstånd i släkten. Vi kommer ha vigsel i torpastenhus kapell och brudskål med hurrarop i deras riddarsal. Efteråt blir det bröllopsfest i deras cafe som ligger en liten bit bortanför. Ett riktigt sagobröllop med 34 gäster var av den ena är vår son då och de andra är av de närmaste de med.

Idag har jag ringt och kollat upp priser på brudbuketter. Känner att det är ngt jag inte vill slänga ut tusenlappar på då allt annat inte är särskilt billigt.

Mina nerver hoppar upp och ner. känns som mina känslor kommer svämma över ordentligt under vigsel. Känner så mycket kärlek.

• 090829 brud

idag är det jobbigt, så mkt kvar att göra så kort tid kvar.
    Min m2b får sin svensexa till helgen, hoppas att han får en riktigt bra helg.

sitter just nu med festhäftet och försöker att komma på vad man skall skriva om sina gäster som är vitsigt, roligt och givande. med tre ord.

sen så skall det sys en massa, fixa namn brickor,

kan inte ens komma på allt som skall fixas

• 010109

Här bär det av på svensexa för min m2b den 22 :e. han vet ingenting. Han tror att hans bror och kompisarna inte hittat på ngt än :) Men så fel han har. Killarna sliter verkligen för att det ska bli en hejdundrans svensexa..

Min möhippa vet jag kommer bli av, men frågan är bara när.. Hade vart smidigt att veta i allt planerande, men iof så blir det väl inte lika roligt då heller.

Idag ska vi, jag och min mor till alfredssons blommor och beställa brudbuketten och corsage till killarna.. Och så ska jag till biblioteket för att kolla om de har noterna till skönheten och odjuret och känn en doft av kärleken. Ingen som har noterna till dem ?!Ska nämligen ha dem som in och ut marscher.

Tjingeling

Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!