• Flugan81

För alla som gifter sig 29/8!!

Vet inte om det redan finns en "tråd",,, men tänkte iaf öppna upp här för oss som ska lämna singellivet (för gott hoppas jag!!) om mindre än 2 mån..

Skriv gärna av er tankar, funderingar, dela med er och få tips på vägen! =)

Själv var det meningen att vi skulle åka till Venedig med våra respektive familjer o viga oss i Gondoler. Fick veta för ca 2v sen att det skulle bli massa strul och tjafs... så här sitter jag... planerar ett litet bröllop MINDRE än 2mån innan utsatt datum...

Har tom endast lyckats PREL-boka en präst.. haha

Det bästa (ironi) är att jag och min fästman bor och jobbar på 2 olika håll så vi ses endast på helgerna... lycka till med smidig planering!

• Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!
  • abcd1234
    Ridtravaren skrev 2009-07-13 08:43:59 följande:
    Måste få tummen ur och åka iväg och kolla hur man kan placera borden i lokalen... har inte gjort det ännu. So much to do, so little time :/
    Samma problem här. Man kommer lixom inte vidare innan man har kollat upp det.
  • Flugan81

Oj vad kul att så många hakat på.. har vart borta ett par dagar så inte hunnit kolla sidan! =)

Vi träffade vår präst igår.. känns skönt..även om han lite smått försökte få oss o gifta oss i kyrkan! =)

Men vi ska gifta oss utomhus som sagt.. och middagen är i restaurangen strax intill så det är bara 50m till lokal! som tur är står dom för dukningen, men vi kommer nog åka dit några ggr för att fixa till det mest som vi vill... vet på ett ungefär hur det ska bli! =)

O idag fixade min söte blivande karl en fotograf som ska va med hela kvällen! som tur är så är känner dom varann så vi kommer rätt "billigt" undan! =)

Vad gäller klänningen så fick jag, via en annan tråd på detta forum, tips om tradera så jag ska precis ta mina mått o skicka efter min drömklänning! (hoppas bara den kommer innan 29e! haha)

Håret har jag min kära mor som fixar, sminket står jag för själv! =)

Det som är jobbigt är att alla som ska komma vet om det.. men vi har inte riktigt lyckats få tummarna ur och skicka inbjudningarna.. så det står högst på listan nu! =)

Musiken kommer en vän till mamma (som tyvärr inte kunde komma!) fixa. Han kommer mixa och bränna ut en lååååång slinga med blandad musik som vi ska spela i en bra stereoanläggning! han skulle fixa det som om det var han själv som DJ:ade! så hoppas det blir bra! =9

Vad gäller tårta och annat... med tanke på att det bara gått 2v sen vi började planera så tycker jag vi kommit rätt långt...

Präst: KLART
    Inmarsch: KLART! (egenvald musik som uttrycker det vi känner, inget religiöst! =)
    Lokal: KLART
    MIDDAG: KLART
    Fotograf: KLArt
    Middag: KLART

Kvar:
    tårta
    musik
    blomsterdekorationer
    ringarna (på väg)
    klänning (snart på väg)
    J's kostym (får han hålla reda på! =) )
    inbjudningar

HAR JAG GLÖMT NÅT VIKTIGT????? ,-)

• Flugan81

ML Dalkulla skrev 2009-07-11 21:48:34 följande:

någon som fixar naglarnaför att inte tala om allt annat som måste fixasfestprogrambordsplaceringbröllopsresadekorationJag kan rada upp saker i en evighet utan att det tar slut!
    Jag jobbar med en tjej som är superduktig på naglar. Hon gör det hemifrån och är verkligen grym! hon ska göra mina!

Fotograf hade jag oxå kunnat rekommendera.. men jag har snott honom!
    Men vet en annan som fotade för mitt jobbs räkning... kan förmedla kontakt om du vill!

(jobbar på en klinik med hårtransplantationer och medicinsk spa, så vill du fräscha upp dig extra inför stora dagen så finns det massa roligt man kan hitta på! )
  • 090829 brud

sitter jus tnu med bordsplaceringen, jag tror att jag håller på att bli tokig.

• Poca

Ni som gifter er i slutet av augusti, vad komemr ni göra dagen innan? Har en kompis som tyckte att man absolut måste gå ut kvällen innan... känns sådär. En annan tyckte att man absolut inte fick umgås med sin blivande. Hur kommer ni göra?

• 090829 brud

vi kommer att vara lediga en hel vecka innan bröllopet.
    min blivandes släktingar kommer ner på fredagen, så det blir middag med dem och gå igenom den sista planeringen för den stora dagen

• MW 090829

Jag skulle verkligen inte gå ut. Bröllopsdagen är ju en lång och viktigt dag och inte vill man riskera att vara trött och bakis...

Är ledig fredagen och då blir det väl det fix som är kvar och sen göra naglarna. Mina tärnor och jag kommer hänga hos mig hela kvällen och käka middag och ha det mysigt. De sover över också. Mannen ska vara och sova hos marskalkarna.

• Flugan81

jag har tagit ledigt torsdag och fredan innan.. skönt att ha dom dagarna till all småpyssel...

på fredan kommer jag ta det lugnt med mina tärnor över middag o ett glas vin... sen om vi blir hemma eller på restaurang får vi se då.. men vi ska bara ha det mysigt.. inget kalasröj! =)

• Flugan81

090829 brud skrev 2009-07-14 10:05:34 följande:

sitter jus tnu med bordsplaceringen, jag tror att jag håller på att bli tokig.
    fick oxå lite panik när vi var på restaurangen och kollade igenom menyn... funderar på att låta det vara fritt då det bara är ca 40 pers... vore ju rätt skönt att slippa bry sig om den detaljen!
  • 090829 brud

Kolla med resturangen så att de tycker att det är OK att låta folk välja sjäv.
    De brukar vilja ha lite framförhållning när ni är ett så stort sällskap, och tänk sen på att alla kan inte bestämma sig.

om du vill att folk ska kunna välja sin mat så minimera antalet rätter, typ en fisk och en kött.
    annars tycker jag att det är rätt skönt att få maten serverad och slippa välja.

vad har du för alternativ?

Flugan81 skrev 2009-07-14 21:24:56 följande:
    090829 brud skrev 2009-07-14 10:05:34 följande:
    fick oxå lite panik när vi var på restaurangen och kollade igenom menyn... funderar på att låta det vara fritt då det bara är ca 40 pers... vore ju rätt skönt att slippa bry sig om den detaljen!
Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!