• Poca

För alla som gifter sig 29/8!!

Jag hoppar in! Vi gjorde lite fek när vi bokade och kommer gifta oss den 28:e augusti... Kyrka och sen fest och middag.

• Poca

Ni som gifter er i slutet av augusti, vad komemr ni göra dagen innan? Har en kompis som tyckte att man absolut måste gå ut kvällen innan... känns sådär. En annan tyckte att man absolut inte fick umgås med sin blivande. Hur kommer ni göra?

• Poca

Nu kommer jag med fler frågor om hur ni andra gör med allt:) Välkomsttal, hur gör ni? Jag kan inte alls förstå vem som ska hålla det...

• Poca

MW 090829 skrev 2009-07-20 10:24:37 följande:

5 veckor kvar...
    Läskigt! Nu har jag drömt om bröllopet hela helgen (alltså när jag sover) och känner att det går åt alldeles för mycket tid åt att fundera på bröllopssaker! Men kan inte hjälpa det... Vi har fortfarande kvar:

vigselprogram
    festprogram
    kläder till brudgummen
    blommor
    frisör
    bordsplacering

Hmm, kanske något mer... Och ni? Vad är kvar att göra?
  • Poca
    Ridtravaren skrev 2009-07-21 07:48:32 följande:
    5 veckor.... cheeeses! Snart är det dagen D....Flugan81: Hua... det var vågat att beställa en klänning först nu bara 5 veckor före bröllopet! Hoppas verkligen att du hinner få hem den och att den sitter som den skall! Själv har jag precis varit och beställt brudbuketten, det blev cirka 25-29 vita rosor med cirka 7-9 vinröda rosor utspridda i buketten. Floristen var jätteseriös och kollade min längd för att buketten skulle passa min kroppsform och längd, hon var noga med vad det var för färg på klänning och smycken och noga med att visa vilka slags rosor hon kommer att välja och vad de heter :) Känns jätteskönt! Visserligen blev det dyrt... men det får det vara värt. Vad kommer era buketter kosta? Min blir mellan 800-1000 kr beroende på dagspriset på de vita rosorna. Crosagerosorna med murgrönan kommer gå på 125 kr/styck. Har även varit och hämtat ut min axelbandslösa BH som jag blev tvungen att beställa när jag insåg att brudklänningen skulle se bedrövlig ut om jag sydde på axelband.... men nu är det löst!Kroppen börjar bli lite mer fit än innan men jag har fortfarande 3,5 kg kvar att gå ner.... Tränar cirkelträning (Curves) 3 ggr/veckan och äter max 1800 kcal/dag och hoppas på det bästa.
    Vad skönt med en florist som var så noga och vilket bra pris! Jag tycker att jag fått jättedyra förslag när jag frågat:( och då vill jag helst bara ha vita pioner. Funderar på att köpa och linda själv. På hötorget kan man ju få 40 pioner för en femtiolapp!

Hoppas också att det går bra med dina 3,5 kg! Jag har ungefär lika mycket som jag skulle vilja droppa inför dagen :) jag springer och går på shape klasser, hoppas, hoppas!
  • Poca

Fru Nolsu skrev 2009-07-22 18:53:30 följande:

Hej Brudar, vad bra med en tråd - har inte sett någon innan men nu hakar jag gärna på! Jobbar också med formen men mäter i cm runt midjan istället där klänningen är som tajtast, har kanske 4 cm kvar till det är perfekt. Ligger bra till i planeringen, vi har precis gjort klart bordsplaceringen som var enklare än jag kunde tro, har fått till ett par riktigt härliga kombinationer!Jobbar för fullt med fest häftet, det är svårt med texter å så tycker jag. Väntar även på info från festvåningsanvarige på vårt ställe men hon har semester.... ahhhhh det har jag inte tålamod att vänta på!Har ni några bra tips på psalmer eller fina visor som man kan ha under vigseln?
    Hur jobbar du med ditt midjetmått? behöver tips:)

Vi har två psalmer, men kan inte numrena på dem, men den ena hette "Guds kärlek är..." och den andra " Du vet väl om att du är värdefull" Sen kommer vi kanske ha en solist som sjunger "ave maria" eller " lascia cio piagna" det är all musik! Vad har ni i kyrkhäftet? Jag har ingen aning om vad som bör vara med...:(
  • Poca

Ni som tänker dansa vals, vilken låt har ni valt? Vi har övat vals hemma men allt går ju så himla fort... Känner mig som en elvisp och kan inte tänka mig att det ser speciellt tjusigt ut! Fick också lite panik över att pioner inte längre går att få tag på, har ni tips på blommor som finns just nu och som är lätta att binda själv?

Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!