Inlägg från: Flugan81 |Visa alla inlägg
  • Flugan81

För alla som gifter sig 29/8!!

Vet inte om det redan finns en "tråd",,, men tänkte iaf öppna upp här för oss som ska lämna singellivet (för gott hoppas jag!!) om mindre än 2 mån..

Skriv gärna av er tankar, funderingar, dela med er och få tips på vägen! =)

Själv var det meningen att vi skulle åka till Venedig med våra respektive familjer o viga oss i Gondoler. Fick veta för ca 2v sen att det skulle bli massa strul och tjafs... så här sitter jag... planerar ett litet bröllop MINDRE än 2mån innan utsatt datum...

Har tom endast lyckats PREL-boka en präst.. haha

Det bästa (ironi) är att jag och min fästman bor och jobbar på 2 olika håll så vi ses endast på helgerna... lycka till med smidig planering!

• Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!
  • Flugan81

Oj vad kul att så många hakat på.. har vart borta ett par dagar så inte hunnit kolla sidan! =)

Vi träffade vår präst igår.. känns skönt..även om han lite smått försökte få oss o gifta oss i kyrkan! =)

Men vi ska gifta oss utomhus som sagt.. och middagen är i restaurangen strax intill så det är bara 50m till lokal! som tur är står dom för dukningen, men vi kommer nog åka dit några ggr för att fixa till det mest som vi vill... vet på ett ungefär hur det ska bli! =)

O idag fixade min söte blivande karl en fotograf som ska va med hela kvällen! som tur är så är känner dom varann så vi kommer rätt "billigt" undan! =)

Vad gäller klänningen så fick jag, via en annan tråd på detta forum, tips om tradera så jag ska precis ta mina mått o skicka efter min drömklänning! (hoppas bara den kommer innan 29e! haha)

Håret har jag min kära mor som fixar, sminket står jag för själv! =)

Det som är jobbigt är att alla som ska komma vet om det.. men vi har inte riktigt lyckats få tummarna ur och skicka inbjudningarna.. så det står högst på listan nu! =)

Musiken kommer en vän till mamma (som tyvärr inte kunde komma!) fixa. Han kommer mixa och bränna ut en lååååång slinga med blandad musik som vi ska spela i en bra stereoanläggning! han skulle fixa det som om det var han själv som DJ:ade! så hoppas det blir bra! =9

Vad gäller tårta och annat... med tanke på att det bara gått 2v sen vi började planera så tycker jag vi kommit rätt långt...

Präst: KLART
    Inmarsch: KLART! (egenvald musik som uttrycker det vi känner, inget religiöst! =)
    Lokal: KLART
    MIDDAG: KLART
    Fotograf: KLArt
    Middag: KLART

Kvar:
    tårta
    musik
    blomsterdekorationer
    ringarna (på väg)
    klänning (snart på väg)
    J's kostym (får han hålla reda på! =) )
    inbjudningar

HAR JAG GLÖMT NÅT VIKTIGT????? ,-)

• Flugan81

ML Dalkulla skrev 2009-07-11 21:48:34 följande:

någon som fixar naglarnaför att inte tala om allt annat som måste fixasfestprogrambordsplaceringbröllopsresadekorationJag kan rada upp saker i en evighet utan att det tar slut!
    Jag jobbar med en tjej som är superduktig på naglar. Hon gör det hemifrån och är verkligen grym! hon ska göra mina!

Fotograf hade jag oxå kunnat rekommendera.. men jag har snott honom!
    Men vet en annan som fotade för mitt jobbs räkning... kan förmedla kontakt om du vill!

(jobbar på en klinik med hårtransplantationer och medicinsk spa, så vill du fräscha upp dig extra inför stora dagen så finns det massa roligt man kan hitta på! )
  • Flugan81

jag har tagit ledigt torsdag och fredan innan.. skönt att ha dom dagarna till all småpyssel...

på fredan kommer jag ta det lugnt med mina tärnor över middag o ett glas vin... sen om vi blir hemma eller på restaurang får vi se då.. men vi ska bara ha det mysigt.. inget kalasröj! =)

• Flugan81

090829 brud skrev 2009-07-14 10:05:34 följande:

sitter jus tnu med bordsplaceringen, jag tror att jag håller på att bli tokig.
    fick oxå lite panik när vi var på restaurangen och kollade igenom menyn... funderar på att låta det vara fritt då det bara är ca 40 pers... vore ju rätt skönt att slippa bry sig om den detaljen!
  • Flugan81

090829 brud skrev 2009-07-15 07:35:53 följande:

Kolla med resturangen så att de tycker att det är OK att låta folk välja sjäv.De brukar vilja ha lite framförhållning när ni är ett så stort sällskap, och tänk sen på att alla kan inte bestämma sig.om du vill att folk ska kunna välja sin mat så minimera antalet rätter, typ en fisk och en kött.annars tycker jag att det är rätt skönt att få maten serverad och slippa välja.vad har du för alternativ?
    nejnej... gästerna ska inte få välja.. blev nog missförstånd där! VI va där för att gå igenom menyn och kollade även lite olika bordsplaceringar... det var DET som ev skulle få vara upp till gästerna! att själva välja vart dom vill sitta och med vilka! =)
  • Flugan81
    Poca skrev 2009-07-16 15:15:00 följande:
    Nu kommer jag med fler frågor om hur ni andra gör med allt:) Välkomsttal, hur gör ni? Jag kan inte alls förstå vem som ska hålla det...
    Vi har tänkt fråga en nära vän att vara vår toast-master så han kommer få ett program med sånt som ska hända under kvällen.. sen får han fria händer att vara värd för kvällen. När det gäller välkomst-tal... vet faktiskt inte om det finnas regler o lagar.. men jag tycker ni borde låta den som snår er absolut närmast hålla ett välkomsttal... vi kommer nog överlåta det till vår toast-master! =)
  • Flugan81

jag köpte min klänning på tradera förra veckan.. så fick jag mail från killen i lördags ang färg... off-white eller natural white!
    tyckte den första var jättefin (dom bilden visade) så jag mailade honom vid midnatt att jag ville ha den i off-white... sen DRÖMDE ja om att ja inte hittade skor o slöja till den färgen.. vaknade med ångest och mailade honom femtielva ggr att jag ångrat mig till natural white....

Det börjar märkas nu att det inte är så långt kvar.... hahaha
    men tur iaf att hjärnan funkar bättre i sömnen än i vaket tillstånd! =)

• Flugan81

Hallå ladies!

Tiden bara tickar iväg fortare än jag på motorvägen.. och jag är en fartdåre! =)

Har senaste 2v försökt gå efter LCHF-metoden som är aningen strängare än GI--- och det funkar rätt bra!
    Jag får äta så mkt gott men utesluta frukt, vissa grönsaker och alla kolhydrater som bröd, ris, pasta potatis. På det så tränar jag 3-4ggr i veckan.. har på 2v gått ner en storlek...
    sen så ska jag testa en grej som heter Universal Contour Wrap på Svenska Hudvårdskliniken som är en detox som ska minska omfånget med cm. Rekommenderar starkt... det funkar!

på tal om drömmar... vad 17 ska man göra med alla drömmar... börjar bli tokig på dom! har konstant drömt diverse om bröllopet 2v i rad... HJÄÄÄÄLP!

• Flugan81

Brudbuketten hopppas jag verkligen kommer till mitten på aug som lovat! e FAKTISKT väldigt nervös över det just nu! min största oro om jag ska va ärlig! Så allt sånt som ja ska ha under klänningen måste ja ju vänta med tills klänningen kommer....
    Eftersom vi inte hade tänkt oss ha något stort bröllop så kommer vi försöka hålla det så enkelt som möjligt... brudbuketten blir något som jag hittade på euroflorist.se som jag kommer beställa.. blommor till festlokalen kommer va ljusa rosor i krans runt stora blockljus på borden.. sen är lokalen rätt gammal och rustik så vi kommer behålla det som det är! =)

Ridtravaren skrev 2009-07-21 07:48:32 följande:
    det var vågat att beställa en klänning först nu bara 5 veckor före bröllopet! Hoppas verkligen att du hinner få hem den och att den sitter som den skall! Själv har jag precis varit och beställt brudbuketten, det blev cirka 25-29 vita rosor med cirka 7-9 vinröda rosor utspridda i buketten. Floristen var jätteseriös och kollade min längd för att buketten skulle passa min kroppsform och längd, hon var noga med vad det var för färg på klänning och smycken och noga med att visa vilka slags rosor hon kommer att välja och vad de heter :) Känns jätteskönt! Visserligen blev det dyrt... men det får det vara värt. Vad kommer era buketter kosta? Min blir mellan 800-1000 kr beroende på dagspriset på de vita rosorna. Crosagerosorna med murgrönan kommer gå på 125 kr/styck. Har även varit och hämtat ut min axelbandslösa BH som jag blev tvungen att beställa när jag insåg att brudklänningen skulle se bedrövlig ut om jag sydde på axelband.... men nu är det löst!Kroppen börjar bli lite mer fit än innan men jag har fortfarande 3,5 kg kvar att gå ner.... Tränar cirkelträning (Curves) 3 ggr/veckan och äter max 1800 kcal/dag och hoppas på det bästa.
  • Flugan81

har just insett att jag borde bli mer stressad... det mesta som jag tyckte va "småfix" känns nu oändligt många... har iaf fått min ring! =) Väntar förväntansfullt efter min klänning som borde komma nästa måndag! och mardrömmarna dom bara fortsätter hagla in...

Hur mkt har ni tjejer kvar att fixa inför? eller kanske borde fråga vad har ni bockat av på listan???

• Flugan81

skönt att höra att det finns fler än jag som har en del småfix kvar!

Min klänning borde komma snart så jag har ju inte ens provat den än... =( hoppas den sitter! =)

Det som ÄR klart:

Ungefärliga tider
    plats
    ringarna
    våra låtar (har dock ej hela dansmusiken klar)
    gästlistan

SOM INTE ÄR KLART:
    menyn
    tårtan
    kläderna
    musiken (för hela kvällen)
    bröllopsresan
    blommor och dekorationer (får nog min mamma och mina tärnor fixa! =) )

finns säkert massa annat som inte är fixade.. men har total brainstop at the moment! MEN... i mina tankar kommer vårt lilla bröllop bli helt fantastiskt! =) Era också! =) =)

• Flugan81
    010109 skrev 2009-08-12 13:41:52 följande:
    Idag har jag ringt och kollat upp priser på brudbuketter. Känner att det är ngt jag inte vill slänga ut tusenlappar på då allt annat inte är särskilt billigt. Mina nerver hoppar upp och ner. känns som mina känslor kommer svämma över ordentligt under vigsel. Känner så mycket kärlek.
    hej! jag har oxå kollat priser på buketter... på blomsterlandet kan du välja ut alla blommor du vill ha i buketten så gör dom buketten åt dig för ca 20kr... du betalar då bara för dom blommor du köper där! men då får du INTE säga att det är en brudbukett! har förstått att så fort bröllop nämns så skjuter priset upp i raketfart!!! =)
  • Flugan81

jag fick hem min beställda klänning förra månadagen... den va så vacker... men satt såååååå fel! o vägde dessutom 3,5-4kg!!!!!
    Så hela den kvällen gick åt att torka mina paniktårar... men i torsdags hittade jag av en slump en jättevacker klänning (2 strlt för SMÅ!!!) som dom ska ta ut på sidorna så att den passar! Ska prova den imorn... *håller tummarna*

Annars känns det som det mesta kanske kommer att bli klar i tid! vi har bestämt oss för att inte ha festhäfte då vi har ett
    mixbröllop och inte alla kan svenska!

Det enda som är kvar är nu:
    Fixa klart klänningen
    Beställa tårtan
    Skriva ut placeringarna
    Komma på bra bordsdekorering
    Musiken (kollar upp några DJ, hoppas nån av dom är lediga!)
    Fixa buketten och korsaget till grabbarna
    27e ska vi alla träffa prästen för att gå igenom hela vigseldelen så alla vet va dom ska göra!! =)

Fredan innan ska vi alla ut o käka brakmidda och ha en underbart rlolig kväll!

Om allt går som jag planerat i min lilla överkokta hjärna kommer det bli en alldeles underbar kvälL!! som för ALLA ER ANDRA!! =) *läääängtar*

Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!