• Flugan81

För alla som gifter sig 29/8!!

Vet inte om det redan finns en "tråd",,, men tänkte iaf öppna upp här för oss som ska lämna singellivet (för gott hoppas jag!!) om mindre än 2 mån..

Skriv gärna av er tankar, funderingar, dela med er och få tips på vägen! =)

Själv var det meningen att vi skulle åka till Venedig med våra respektive familjer o viga oss i Gondoler. Fick veta för ca 2v sen att det skulle bli massa strul och tjafs... så här sitter jag... planerar ett litet bröllop MINDRE än 2mån innan utsatt datum...

Har tom endast lyckats PREL-boka en präst.. haha

Det bästa (ironi) är att jag och min fästman bor och jobbar på 2 olika håll så vi ses endast på helgerna... lycka till med smidig planering!

• Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!
  • AnRoMiSeJo

Vi ska också gifta oss 090829 utanför karlstad.

ska ha ett ganska enkelt bröllop med picknick i våran trädgård efter. har ju små barn så de blir ett lugnt bröllop.

• Poca

Jag hoppar in! Vi gjorde lite fek när vi bokade och kommer gifta oss den 28:e augusti... Kyrka och sen fest och middag.

• Emelieca

Hejsan!

Vi gifter oss 29 aug i Danderyds kyrka, sen champagnemingel i församlingsgården. Efter det åker jag och maken=) till saltsjöbaden och äter trerätters och bor på hotell.

Vi träffade prästen igår, kändes verkligen superbra! Proffsig men lättsam. Jag längtar sååååå!!

• Pärlan2009

Vi gifter oss också den 29/8. Just nu är jag väldigt glad över att det är ngr veckor kvar. Mycket kvar att göra!

• Clalin

Hej allihop!
    Äntligen en tråd där det finns fler än jag som har en del kvar att göra! Blir lite stressad ibland av att alla verkar vara ute i så go tid utom jag....

Psalmer har vi valt de ganska vanliga 84 o 411. In-march Trumpet Voluntary samt ut-march musiken från Änglagård. mTyckte först det var trist att alla verkar ha sama men samtidigt så känner jag att jag måste välja de som betyder mest för mig-

Själv hållern jag på med fetprogrammet. Är det ngn som gjort en tidslinje som börjar som två linjer för att sedan gå ihop och bli till en...Tänkte om det finns ngn bra mall ngn.stans

• abcd1234

Hej!

Jag hänger oxå på, den 29 augusti gifter vi oss i Starrkärrs kyrka utanför Gbg.

Jag som absolut inte är någon forumsmänniska skulle bara kika in för att se om man kunde hitta lite tips och idéer och så hittar jag den här tråden och då kunde jag inte låta bli att skriva nåt... :)

Tycker jag har det mesta under kontroll men har ej bokat fotograf än plus att jag inte vet måtten på borden i vår festlokal vilket gör att jag inte kan fixa dukar mm än... :S

Bordsplaceringen är ju oxå ett kapitel för sig, blir trött bara jag tänker på den *suck*

• ML Dalkulla

Vi gifter oss också den 29/8! Det känns som om det är jätte mycket kvar att göra. Har i alla fall varit duktig och bokat vigselförättare och hotell till bröllopsnatten för några dagar sedan, men det är så mycket kvar. Det känns som om vi är de enda som inte redan har fixat allt att vi är sena med all planering.

Vi gifter oss utomhus i Stockholm och middagen är på samma ställe som vigseln, allt kring middagen (mat, dryck, servering och dekoration) ordnas av en firma så det känns skönt.

Men vi har inte...
    Valt kläder till blivande maken
    köpt skor och smycken och underkläder till bruden
    träffat dj
    valt om muskik ska finnas till vigseln/vem i så fall?
    utsett en toastmaster
    provsmakat tårtor
    haft vinprovning
    bokat fotograf (om vi ska ha någon)
    bestämt vigselprogram
    bokat transport till vigseln
    bokat brudbukett
    bokat någon som fixar naglarna

för att inte tala om allt annat som måste fixas
    festprogram
    bordsplacering
    bröllopsresa
    dekoration

Jag kan rada upp saker i en evighet utan att det tar slut!

• abcd1234

Ojojoj, nu har jag fastnat på forumet hela kvällen och hela huvudet bubblar av tips och idéer...måste nog organisera mig och skriva ner lite... =) Inte lätt att hitta tid för bröllopsplanering med en vild 1½-åring i huset. =)

• Ridtravaren

Tjohooo :) I fredags blev en lyckad tokshopping för mig och min väninna. Jag köpte locktång till att göra bröllopsfrisyren med, hälften av sminket efter flera olika lektioner i sminkning, hittade jättefina smycken som passade som en dröm till både min kropp och klänningen. Dessutom inköptes det en bikini att använda på bröllopsresan :o) Tjohoooo så lycklig man kan bli när man har tokshoppat :P

Måste få tummen ur och åka iväg och kolla hur man kan placera borden i lokalen... har inte gjort det ännu. So much to do, so little time :/

• 090829 brud

jag blev hippad i lördags, en helt perfekt dag.
    Mina vänner kunde inte ha gjort det bättre.
    flyger fortfarande på rosa moln....

Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!