Inlägg från: 010109 |Visa alla inlägg
  • 010109

För alla som gifter sig 29/8!!

Hejsan alla brudar :) Här kommer en till 29/8 brud. Nu börjar tiden rinna ut och spänning och stressnivåerna växer.

vi kommer gifta oss i Torpa Stenhus, ett gammalt 1400-tals slott som ligger på avstånd i släkten. Vi kommer ha vigsel i torpastenhus kapell och brudskål med hurrarop i deras riddarsal. Efteråt blir det bröllopsfest i deras cafe som ligger en liten bit bortanför. Ett riktigt sagobröllop med 34 gäster var av den ena är vår son då och de andra är av de närmaste de med.

Idag har jag ringt och kollat upp priser på brudbuketter. Känner att det är ngt jag inte vill slänga ut tusenlappar på då allt annat inte är särskilt billigt.

Mina nerver hoppar upp och ner. känns som mina känslor kommer svämma över ordentligt under vigsel. Känner så mycket kärlek.

• 010109

Här bär det av på svensexa för min m2b den 22 :e. han vet ingenting. Han tror att hans bror och kompisarna inte hittat på ngt än :) Men så fel han har. Killarna sliter verkligen för att det ska bli en hejdundrans svensexa..

Min möhippa vet jag kommer bli av, men frågan är bara när.. Hade vart smidigt att veta i allt planerande, men iof så blir det väl inte lika roligt då heller.

Idag ska vi, jag och min mor till alfredssons blommor och beställa brudbuketten och corsage till killarna.. Och så ska jag till biblioteket för att kolla om de har noterna till skönheten och odjuret och känn en doft av kärleken. Ingen som har noterna till dem ?!Ska nämligen ha dem som in och ut marscher.

Tjingeling

• 010109

Nu är blommorna beställda!! Brudbukett, corsage, tärnblomma och bordsdekorationerna..

nu måste jag bara göra klart alla fest programmen, skriva ett vigselprogram, köpa pris till bröllopsbingon, och göra schema som är för dagen innan, bröllopsdagen och dagen efter. Musiken ska min m2b fixa och hundpensionatet ska bokas.

Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!