Inlägg från: 090829 brud |Visa alla inlägg
  • 090829 brud

För alla som gifter sig 29/8!!

Hej

vi gifter oss oxå den 29:e, vigsel i palmhuset trädgårdsföreningen, sen fest på skansen lejonet.
    Tema på vårat bröllop kommer att vara medeltidasago bröllop.

Sitter just nu och sliter med min blivandes kläder hemma, men det blir nog riktigt bra tillslut.

här har vi inget äktenskapsförord, då vi inte har så stora enskilda tillgångar och äger redan huset tillsammans...

• 090829 brud

vad har ni alla kvar att göra?
    Sitter själv och börjar fundera på bordsplacering, det är så svårt.
    Festhäften är någorlunda klara, skall bara skriva lite om varje gäst.

• 090829 brud

vi ska ha mötet med prästen på tisdag, sen är det klippning och konsultation veckan där på med frissan, sen ska vi träffa resurantören i augusti och spika menyn, skall sy klart min sambos kläder, sen alla vimplar osv som ska vara dekoration.

så det är lite kvar att göra, men jag är fullkomligt lugn, har ju tagit semester veckan innan bröllopet.

hur kommer ni att resonera med bordsplacering?

• 090829 brud

Det krävs ju ett väldigt jobb att placera ca 85 personer så att alla får roligt, jag har tänkt att främst fokusera på våra närmsta vänner och släkt.
    Kanske låter lite hårt att säga så, men jag tänker inte slita mitt hår för att få till en bordsplacering.

MW 090829 skrev 2009-07-10 10:38:35 följande:

Hur menar du resonera?
  • 090829 brud

Det är kanske så man kan göra...
    det är inget dumt med rose vinet, främst är hur man placerar våra släkter,
    Jag har ritat upp en karta över borden, i värsta fall får vi väl lotta ut de sista namnen och platserna

MW 090829 skrev 2009-07-10 14:25:28 följande:

Ja det är verkligen jättesvårt. Vet inte heller hur man ska göra det bäst och få ihop helhelten måste vara det svåraste. Det finns ju alltid några som man inte vet vart man ska placera och vilka ska sitta på kanterna osv... Jag tänkte skriva ut alla namn (vi blir 92 tror jag) och sen får blivande och jag sitta och spåna med ett glas rose.090829 brud skrev 2009-07-10 12:04:58 följande:
  • 090829 brud

jag blev hippad i lördags, en helt perfekt dag.
    Mina vänner kunde inte ha gjort det bättre.
    flyger fortfarande på rosa moln....

• 090829 brud

sitter jus tnu med bordsplaceringen, jag tror att jag håller på att bli tokig.

• 090829 brud

vi kommer att vara lediga en hel vecka innan bröllopet.
    min blivandes släktingar kommer ner på fredagen, så det blir middag med dem och gå igenom den sista planeringen för den stora dagen

• 090829 brud

Kolla med resturangen så att de tycker att det är OK att låta folk välja sjäv.
    De brukar vilja ha lite framförhållning när ni är ett så stort sällskap, och tänk sen på att alla kan inte bestämma sig.

om du vill att folk ska kunna välja sin mat så minimera antalet rätter, typ en fisk och en kött.
    annars tycker jag att det är rätt skönt att få maten serverad och slippa välja.

vad har du för alternativ?

Flugan81 skrev 2009-07-14 21:24:56 följande:
    090829 brud skrev 2009-07-14 10:05:34 följande:
    fick oxå lite panik när vi var på restaurangen och kollade igenom menyn... funderar på att låta det vara fritt då det bara är ca 40 pers... vore ju rätt skönt att slippa bry sig om den detaljen!
  • 090829 brud

Jag tycker själv det är roligt med bordsplacering, träffa nya människor osv.
    För dem som är lite blyga så ser vi till att de har någon som det känner antingen mitt emot, eller snett mitt emot.

Flugan81 skrev 2009-07-16 22:14:40 följande:
    090829 brud skrev 2009-07-15 07:35:53 följande:
    nejnej... gästerna ska inte få välja.. blev nog missförstånd där! VI va där för att gå igenom menyn och kollade även lite olika bordsplaceringar... det var DET som ev skulle få vara upp till gästerna! att själva välja vart dom vill sitta och med vilka! =)
Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!