För alla som gifter sig 29/8!!
vi kommer att låta våra två toastmasters hålla välkomst tal.
de skall även hålla någon typ av tågordning under kvällen.
vi har valt två personer till detta, och de har vana av att vara toasmasters/toastmadame.
vi kommer att låta våra två toastmasters hålla välkomst tal.
de skall även hålla någon typ av tågordning under kvällen.
vi har valt två personer till detta, och de har vana av att vara toasmasters/toastmadame.
Vi kommer ej heller hinna öva innan vigseln, då våran präst har semester fram till bröllopet och sen gifter vi oss inte i en kyrka.
Men det löser sig, alla kan ju gå
drömmer väldigt konstiga drömmar, som härrom natten, i drömmen så skulle min tärna hjälpa mig med löshåret och hon klippte min vanliga hår, alltså riktigt kort och ojämt stora testar stod ut. För att så skulle man göra om man satte i löshår sa hon.
vi har kvar:
kyrkhäfte - nästan klart, skall bara tryckas
festhäfte
bordsplacering
bestämma dekorationer av vigsellokal och festlokal
bestämma slutgiltlig meny med resturantör
sista provning av brudklänning
sy klart min blivandes kläder
sy klart våra skor
sy banderoller och vimplar
köpa alkohol
bestämma tådordning för festen
fixa en schysst spellista för kvällen
kontrollera bokning av gyklare
boka brudbukett hos floristen
provuppsättning och klippning
handla strumpbyxer
gravera om min blivandes ring
som ni ser så är det saker av liten och stor karraktär som är kvar att göra.
Försvinner mitt excelark då är jag död, där står allt som har med planeringen att göra. gör en backup varje gång jag går hem från jobbet...
min blivande gör det, då vi skall ha medeltidsinspererat bröllop så ville han göra våra skor/kängor...
min vänster fot skulle varit klar igår, men den var för liten så nu får han göra om...
MW 090829 skrev 2009-07-21 11:01:27 följande:
pratade men florist idag...hon förstod precis vad jag ville ha. inte mer än 1500 kommer jag att betala
det var bra
vi skall ha psalm 411 (vigsel psalm) och sen 297, härlig är jorden.
har gjort klart kyrkhäftet nu, bordsplacering är klar ( kan ju komma att ändra sig, men känner mig rätt så nöjd)
skall försöka att skriva om alla gästerna, vi kom på idag att vi väljer tre ord som beskriver varje gäst istället för att skriva en hel mening
väntar oxå på att våran resturantör skall komma tillbaka från semester, måste kolla hur vi kan dekorera lokalen och när vi får göra det
i kyrkhäftet har jag skrivet varje del av vigseln, samt löftena, och psalmernas text då vi inte skall vara i en kyrka.
sen även prästens namn och tärnor
på baksidan har jag en karta som beskriver vägen till festlokalen och tid då vi skall vara där
lite stress börjar man att känna nu, har inte pratat med cateringen ännu eftersom de har semester, men det löser sig nog nästa vecka.
Vi är ju bokade.
Vi har tagit ledigt veckan för bröllopet för att inte känna oss stressade med allt som skall fixas...väldigt skönt
hej tjejer
vad vi har kvar:
*mat
*handla öl och vin
*trycka vigselhäfte och festprogram
*slutgiltlig bordsplacering
*sy klart min m2b´s kläder
*sy klart vimplar
*tvätta tomma vinflaskor så att vi kan sätta på egen ettiket
*prova klänningen en sista gång
*hämta ring - lämna in ring för omgravering och putsning
*göra spellistor
*gå danskurs
*bestämma låt till brudvals/dans
*skicka ut ett förtydligande brev till alla inbjudna om tid/plats och kommunikationer
det bara dyker upp mer saker hela tiden
Med bordsdekorationerna kommer vi att använda grönsaker.
Jag ritade upp i Paint hur jag ville att bordet skulle se ut färgmässigt, blir nog rätt så bra.
Jag tycker att det skall vara svullstigt och mkt dekoration på bordet, och färgerna kommer att vara dalarött, senapsgult, plommonlila och murgröna grönt, sen stora kandelabrar med ljus
idag är det jobbigt, så mkt kvar att göra så kort tid kvar.
Min m2b får sin svensexa till helgen, hoppas att han får en riktigt bra helg.
sitter just nu med festhäftet och försöker att komma på vad man skall skriva om sina gäster som är vitsigt, roligt och givande. med tre ord.
sen så skall det sys en massa, fixa namn brickor,
kan inte ens komma på allt som skall fixas
idag har jag hämtat min ring, lämnat in förlovningsringar för uppputsning och omgravering, beställt alkohol på bolaget, bordsplaceringen är färdig, info om gästerna är kvar att skriva, sen ett schema över dagen så att min mamma blir lugn.
nästa vecka skall vi fastställa menyn och prata med vigsellokalen om hur vi kan dekorera den.
tiden springer bara iväg, det är lite svårt att arbeta när man bara tänker på bröllop
denna helgen är jag gräsänka då min m2b är på svensexa.
här pysslas det förfullt min tärna och annan kompis kommer över nu under eftermiddagen och då skall ettiketter på vinflaskor sättas, vimplar skall limmas, lite väska skall sys, placeringskort göras iordning (limmar/fäster med häftmassa nämnet i ostronskal) osv osv. däremellan hoppas jag på att vi hinner dricka lite vin och snacka skit
man niger och bockar och säger tack.