Inlägg från: 090829 brud |Visa alla inlägg
  • 090829 brud

För alla som gifter sig 29/8!!

vi kommer att låta våra två toastmasters hålla välkomst tal.
    de skall även hålla någon typ av tågordning under kvällen.
    vi har valt två personer till detta, och de har vana av att vara toasmasters/toastmadame.

• 090829 brud

Vi kommer ej heller hinna öva innan vigseln, då våran präst har semester fram till bröllopet och sen gifter vi oss inte i en kyrka.
    Men det löser sig, alla kan ju gå

spindeln skrev 2009-07-17 08:50:47 följande:
    Vi gfter oss också den 29 augusti, och jag börjar bli rejält NERVÖS!Vi var och pratade med prästen i förra veckan, och det kändes jättebra! Verkligen trevlig präst (som min sambo jobbat med för över 10 år sedan).Men saken är den att prästen bor långt ifrån kyrkan där vi gifter oss, så vi kommer inte att kunna öva en enda gång...Annars är allt fixat. Ringarna kommer det 10/8 så då ska vi hämta dom. Enda som är kvar är maten som ska beställas, men det görs ju inte förrän längre fram. Hur känner ni andra er?
  • 090829 brud

drömmer väldigt konstiga drömmar, som härrom natten, i drömmen så skulle min tärna hjälpa mig med löshåret och hon klippte min vanliga hår, alltså riktigt kort och ojämt stora testar stod ut. För att så skulle man göra om man satte i löshår sa hon.

vi har kvar:
    kyrkhäfte - nästan klart, skall bara tryckas
    festhäfte
    bordsplacering
    bestämma dekorationer av vigsellokal och festlokal
    bestämma slutgiltlig meny med resturantör
    sista provning av brudklänning
    sy klart min blivandes kläder
    sy klart våra skor
    sy banderoller och vimplar
    köpa alkohol
    bestämma tådordning för festen
    fixa en schysst spellista för kvällen
    kontrollera bokning av gyklare
    boka brudbukett hos floristen
    provuppsättning och klippning
    handla strumpbyxer
    gravera om min blivandes ring

som ni ser så är det saker av liten och stor karraktär som är kvar att göra.
    Försvinner mitt excelark då är jag död, där står allt som har med planeringen att göra. gör en backup varje gång jag går hem från jobbet...

• 090829 brud

min blivande gör det, då vi skall ha medeltidsinspererat bröllop så ville han göra våra skor/kängor...
    min vänster fot skulle varit klar igår, men den var för liten så nu får han göra om...

MW 090829 skrev 2009-07-21 11:01:27 följande:

Syr ni skor?
  • 090829 brud

pratade men florist idag...hon förstod precis vad jag ville ha. inte mer än 1500 kommer jag att betala
    det var bra

• 090829 brud

vi skall ha psalm 411 (vigsel psalm) och sen 297, härlig är jorden.

har gjort klart kyrkhäftet nu, bordsplacering är klar ( kan ju komma att ändra sig, men känner mig rätt så nöjd)
    skall försöka att skriva om alla gästerna, vi kom på idag att vi väljer tre ord som beskriver varje gäst istället för att skriva en hel mening

väntar oxå på att våran resturantör skall komma tillbaka från semester, måste kolla hur vi kan dekorera lokalen och när vi får göra det

• 090829 brud

i kyrkhäftet har jag skrivet varje del av vigseln, samt löftena, och psalmernas text då vi inte skall vara i en kyrka.
    sen även prästens namn och tärnor
    på baksidan har jag en karta som beskriver vägen till festlokalen och tid då vi skall vara där

Poca skrev 2009-07-23 08:41:13 följande:
    Fru Nolsu skrev 2009-07-22 18:53:30 följande:
    Hur jobbar du med ditt midjetmått? behöver tips:) Vi har två psalmer, men kan inte numrena på dem, men den ena hette "Guds kärlek är..." och den andra " Du vet väl om att du är värdefull" Sen kommer vi kanske ha en solist som sjunger "ave maria" eller " lascia cio piagna" det är all musik! Vad har ni i kyrkhäftet? Jag har ingen aning om vad som bör vara med...:(
  • 090829 brud

lite stress börjar man att känna nu, har inte pratat med cateringen ännu eftersom de har semester, men det löser sig nog nästa vecka.
    Vi är ju bokade.

Vi har tagit ledigt veckan för bröllopet för att inte känna oss stressade med allt som skall fixas...väldigt skönt

• 090829 brud

hej tjejer

vad vi har kvar:
    *mat
    *handla öl och vin
    *trycka vigselhäfte och festprogram
    *slutgiltlig bordsplacering
    *sy klart min m2b´s kläder
    *sy klart vimplar
    *tvätta tomma vinflaskor så att vi kan sätta på egen ettiket
    *prova klänningen en sista gång
    *hämta ring - lämna in ring för omgravering och putsning
    *göra spellistor
    *gå danskurs
    *bestämma låt till brudvals/dans
    *skicka ut ett förtydligande brev till alla inbjudna om tid/plats och kommunikationer

det bara dyker upp mer saker hela tiden

Med bordsdekorationerna kommer vi att använda grönsaker.
    Jag ritade upp i Paint hur jag ville att bordet skulle se ut färgmässigt, blir nog rätt så bra.
    Jag tycker att det skall vara svullstigt och mkt dekoration på bordet, och färgerna kommer att vara dalarött, senapsgult, plommonlila och murgröna grönt, sen stora kandelabrar med ljus

• 090829 brud

idag är det jobbigt, så mkt kvar att göra så kort tid kvar.
    Min m2b får sin svensexa till helgen, hoppas att han får en riktigt bra helg.

sitter just nu med festhäftet och försöker att komma på vad man skall skriva om sina gäster som är vitsigt, roligt och givande. med tre ord.

sen så skall det sys en massa, fixa namn brickor,

kan inte ens komma på allt som skall fixas

• 090829 brud

idag har jag hämtat min ring, lämnat in förlovningsringar för uppputsning och omgravering, beställt alkohol på bolaget, bordsplaceringen är färdig, info om gästerna är kvar att skriva, sen ett schema över dagen så att min mamma blir lugn.

nästa vecka skall vi fastställa menyn och prata med vigsellokalen om hur vi kan dekorera den.

tiden springer bara iväg, det är lite svårt att arbeta när man bara tänker på bröllop

• 090829 brud

denna helgen är jag gräsänka då min m2b är på svensexa.
    här pysslas det förfullt min tärna och annan kompis kommer över nu under eftermiddagen och då skall ettiketter på vinflaskor sättas, vimplar skall limmas, lite väska skall sys, placeringskort göras iordning (limmar/fäster med häftmassa nämnet i ostronskal) osv osv. däremellan hoppas jag på att vi hinner dricka lite vin och snacka skit

• 090829 brud

man niger och bockar och säger tack.

badgirl skrev 2009-08-14 14:04:47 följande:
    090829 brud skrev 2009-08-03 15:39:40 följande:
    Ville passa på att gratulera i förskott till bröllopet.
Svar på tråden För alla som gifter sig 29/8!!