Inlägg från: feministbrud |Visa alla inlägg
  • feministbrud

Någon som varit i Vietnam och/eller Malysia?

Jag har varit i Vietnam, bara i Saigon med omnejd. Jag tror inte att det blir stressigt med två länger på två veckor, men det beror ju så klart på vilken typ av resenärer ni är och hur mycket ni vill se.

Det finns mycket att se runt Saigon, men det är annars en ganska ful och tråkig stad. Dock blev vi förtjusta i stan ändå och vill åka tillbaka någon gång!

• feministbrud

Vi är lite likadana och stannar oftast inte mer än tre-fyra dagar på varje ställe.

Vi körde bangkok-saigon-siem reap-ko chang på tre veckor och peking-shanghai-hong kong-sanya-peking på drygt två.

Cackis skrev 2009-07-10 11:20:21 följande:
    Vi hann förvisso med både Hongkong, Vietnam, Kambodja, Malaysia och Bangkok på tre veckor - men då "turbo-turistade" vi.
  • feministbrud

Ni måste ta en tur på mekongfloden (det går billiga dagsutflykter från Saigon) och se Vietcongs tunnlar (finns också utflykter till det).

totte38 skrev 2009-07-10 12:30:06 följande:
    Oj! Det må jag säga var turbo!Vi reste runt i Thailand i fjol i två veckor och det kändes lite stressigt tycker jag för då for vi runt som spolingar hela tiden kändes det som...denna gång vill vi ta det lite mer lugnt tänkte vi. Men vet inte hur mycket "ABSOLUTA-MÅSTE-SE" Platser som finns i de resp.länderna?, har inte hunnit läsa på kring dem ännu. Ngt favvooställe ni kan rekommendera?
Svar på tråden Någon som varit i Vietnam och/eller Malysia?