Inlägg från: Cackis |Visa alla inlägg
  • Cackis

Någon som varit i Vietnam och/eller Malysia?

Vi hann förvisso med både Hongkong, Vietnam, Kambodja, Malaysia och Bangkok på tre veckor - men då "turbo-turistade" vi.

• Cackis

Ska du till Malaysia är Borneo ett måste! Vi var till Sabah, Kuta Kinabalu och morsade på orangutangerna.

I Vietnam besökte vi förutom Saigon, ön Phu Quoc. Ett orört paradis. Som Phuket var för 20 år sen.

• Cackis

Sundance skrev 2009-07-23 10:28:50 följande:

Jag måste få sticka in med en fånig fråga... Eller två... Min sambos drömresmål är Vietnam men jag har för det första fått för mig att där är sjukt mycket otäcka, äckliga kryp och insekter, stämmer det? Och sen undrar jag om det är tryggt och säkert att åka dit. Är det inte ganska oroligt där nu? Är det stor risk att man blir magsjuk och så?
    Skulle det vara värre med kryp i Vietnam i övriga Asien menar du? Jag märkte då inte av några otäcka kryp när jag var där. Vi gjorde ju en Asien-tripp och var både till Malaysia, Vietnam, Kina och Thailand, och Vietnam stack inte ut på nåt sätt där.

Jag kände mig väldigt trygg och säker. Men det gör jag alltid i Sydostasien. Magsjuk har jag heller aldrig blivit.
Svar på tråden Någon som varit i Vietnam och/eller Malysia?