Inlägg från: feministbrud |Visa alla inlägg
  • feministbrud

Någon som söker make?

Urk och blä! "Du får min vigselring och mitt efternamn." Vad fan heter du då? Jag kanske inte vill heta det.

Och klänningen var ju så anskrämligt ful att ingen någonsin borde vilja klä sig i en sådan.

• feministbrud

Haha, det kan nog stämma! Jag håller med om att citatert var bland de osmakligaste. Jag vill inte heta Ericson med jag är icke desto mindre gift med herr Ericson och är väldigt seriös med det. Sådäså

Yesh I do skrev 2009-07-10 16:03:30 följande:

"Du vill dela efternamn. Gifta par med olika efternamn eller dubbelnamn känns som om dom inte riktigt tar detta på allvar."Akademikermannen vet då vad som är centralt i ett äktenskap :-OFeministbrud; han kanske kör med type-casting? Den som gillar satinchocken kanske är en dam i hans smak?
  • feministbrud

Va?? I min bekantskapskrets är det väldigt vanligt att killar längtar efter familj och att gifta sig! Är det inte en myt att killar vill vara singlar om de får välja själva?

aikidoaasa skrev 2009-07-30 00:31:54 följande:
    Hahaha... om detta är på riktigt tycker jag att det verkar riktigt coolt! Det är inte många killar i dagens läge som verkligen längtar efter att gifta sig och skaffa barn... inte förräns de blir tvingade till det. Jag måste visa den för min m2b imorgon när han vaknat...
  • feministbrud

Jag bor i Stockholm och har många vänner. Alla killar vill inte vara singlar resten av livet. Många terapistunder har jag haft med killar som är singlar och inte vill annat än att hitta något att gifta sig med och skaffa barn med.

Visst är det så att medelåldern är högre för barnskaffande och giftermål i Stockholm, men det gäller ju även kvinnor. Jag tror inte ett skvatt på att det har med kön att göra.

aikidoaasa skrev 2009-07-30 10:50:18 följande:
    Inte i Stockholmstrakten... där är man nästan udda som kille om man är intresserad av att gifta sig... ok, man kan vilja ha barn men då gärna inte en dag innan man är 30.De vill inte vara singlar, men de vill inte ha ansvaret som ett barn ger och som de tror att man får av en fru men inte av en sambo...Det är inte en myt. Tittar man bara på statistiken ser man dels att antalet giftermål är lägre här än i övriga sverige och meddelåldern är mycket högre.
  • feministbrud

Nej, det gör han inte! Han skriver att du ska få min vigselring och MITT namn.

Bobou skrev 2009-07-30 21:11:47 följande:
    Men feministbruden, ett sånt patriarkalt antagande hade jag inte väntat mig av dig!!! Han skriver ju bara att man ska ha samma efternamn, inte att det ska vara hans.
  • feministbrud

Detta är också från hans sida: "Lördag den 16 Januari lovar vi sedan varandra evig trohet och du får min vigselring och mitt efternamn."

Nippran skrev 2009-08-07 16:17:13 följande:
    Nej, det gör han inte! Han skriver att du ska få min vigselring och MITT namn.[/citat]Nedan är hämtat från hans sida..."* Du vill dela efternamn. Gifta par med olika efternamn eller dubbelnamn känns som om dom inte riktigt tar detta på allvar.""Absolut. 100% riktigt kyrkbröllop. Efteråt bär hon vigselring och förhoppningsvis mitt efternamn och vi har påbörjat vårat gemensamma liv."[citat]
Svar på tråden Någon som söker make?