J D skrev 2009-07-30 11:03:37 följande:
Ja, fast då är det ju knappast säkert att det bara är männen som ej vill skaffa barn/gifta sig. Jag bor förvisso bara i Gbg men här är det då väldigt få tjejer i mina akademikerkretsar som vill gifta sig och skaffa barn före 27-28 iaf.
Nej visst är det väldigt många kvinnor som inte heller vill gifta sig/ skaffa barn innan de är 30+... Men sedan klagar de när de märker att det inte blir några barn etc... (Jag känner en tjej som gjorde fem (!!!) aborter för att hon tyckte att hon var för ung. Nu är hon 37 och fått höra av sin läkare att hon inte kan få barn längre då hon är för gammal då hon VILL ha barn. Jag kan inte tycka synd om henne.)
Men det är väldigt synd att de killar som vill gifta sig här tystas ner och de andra runtomkring får dem att verka helt tokiga. Min m2b har fått ett antal dumma kommentarer om att han har väldigt bråttom... varför inte vänta några år till. De tänker inte på att vi snart varit tillsammans i 10 år så varför skulle vi vänta ännu mer... Jag har inte alls fått lika många sådana kommentarer, förutom av dem som tycker att äktenskap inte är något att ha alls oavsett ålder, men de kan man strunta i.