• Svar på tråden Någon som söker make?
  • J D
    Svanboet skrev 2009-07-30 14:17:40 följande:
    Vi lever tydligen i "lagom"-landet
    Ja, det verkar så men jag tycker ju att jag är lagom trots min 34. Det är ju ändå normalvikt, men nähä, där ser man. Tur att jag redan är tingad .
  • Svanboet

Men om man är 150cm och drar storlek 44 så början man nog misstänka att man är lite åt det mulliga hållet till... eller?

J D skrev 2009-07-30 14:50:50 följande:

Ja, det verkar så men jag tycker ju att jag är lagom trots min 34. Det är ju ändå normalvikt, men nähä, där ser man. Tur att jag redan är tingad .
  • Aleta

Min man, som är stockholmare, sa följande första gången vi träffades:
    "Jag letar efter en äldre kvinna att skaffa barn med."

feministbrud skrev 2009-07-30 11:00:12 följande:
    Jag bor i Stockholm och har många vänner. Alla killar vill inte vara singlar resten av livet. Många terapistunder har jag haft med killar som är singlar och inte vill annat än att hitta något att gifta sig med och skaffa barn med.Visst är det så att medelåldern är högre för barnskaffande och giftermål i Stockholm, men det gäller ju även kvinnor. Jag tror inte ett skvatt på att det har med kön att göra.
  • Bobou

Men feministbruden, ett sånt patriarkalt antagande hade jag inte väntat mig av dig!!!

Han skriver ju bara att man ska ha samma efternamn, inte att det ska vara hans.

feministbrud skrev 2009-07-10 15:54:59 följande:
    Urk och blä! "Du får min vigselring och mitt efternamn." Vad fan heter du då? Jag kanske inte vill heta det.Och klänningen var ju så anskrämligt ful att ingen någonsin borde vilja klä sig i en sådan.
  • Picnick i det gröna

Som jag har fattat det, efter att ha läst närmre i bloggen, är den till för att få ett litet smakprov. Är man intresserad får man kontakta honom, där efter lär man känna honom.

Som en mer djupgående kontaktannon.
    Hittar han sin rätta tror jag nog att hon får justera bröllopsplanerna! Klänningen exempelvis, har han sagt att han eventuellt ska sälja och låta sy upp en ny till sin blivande.

Tycker fortfarande att idén är kul! Hoppas att han hittar någon:)

Folk har träffats på konstigare sätt

• feministbrud

Nej, det gör han inte! Han skriver att du ska få min vigselring och MITT namn.

Bobou skrev 2009-07-30 21:11:47 följande:
    Men feministbruden, ett sånt patriarkalt antagande hade jag inte väntat mig av dig!!! Han skriver ju bara att man ska ha samma efternamn, inte att det ska vara hans.
  • Nippran

Nej, det gör han inte! Han skriver att du ska få min vigselring och MITT namn.
    [/citat]
    Nedan är hämtat från hans sida...
    "* Du vill dela efternamn. Gifta par med olika efternamn eller dubbelnamn känns som om dom inte riktigt tar detta på allvar."
    "Absolut. 100% riktigt kyrkbröllop. Efteråt bär hon vigselring och förhoppningsvis mitt efternamn och vi har påbörjat vårat gemensamma liv."

feministbrud skrev 2009-08-07 14:30:56 följande:
    [citat]
  • MilosMamma

SÅ himla härligt med en kille som vågar lite, en kille som ser saker ur nya perspektiv, en frisk vind.
    jag önskar honomn all lycka och tycker det är en helt makalös bra ideé.!

• feministbrud

Detta är också från hans sida: "Lördag den 16 Januari lovar vi sedan varandra evig trohet och du får min vigselring och mitt efternamn."

Nippran skrev 2009-08-07 16:17:13 följande:
    Nej, det gör han inte! Han skriver att du ska få min vigselring och MITT namn.[/citat]Nedan är hämtat från hans sida..."* Du vill dela efternamn. Gifta par med olika efternamn eller dubbelnamn känns som om dom inte riktigt tar detta på allvar.""Absolut. 100% riktigt kyrkbröllop. Efteråt bär hon vigselring och förhoppningsvis mitt efternamn och vi har påbörjat vårat gemensamma liv."[citat]
  • Villemoa

Ja, jag säger då det....C-R-E-E-P-Y!!!
    feministbrud skrev 2009-07-10 15:54:59 följande:
    Urk och blä! "Du får min vigselring och mitt efternamn." Vad fan heter du då? Jag kanske inte vill heta det.Och klänningen var ju så anskrämligt ful att ingen någonsin borde vilja klä sig i en sådan.
Svar på tråden Någon som söker make?