• Svar på tråden Någon som söker make?
  • Nippran

Riktigt vågat :)

Men varför inte i denna tidsera? Nätdejting blir allt större och det är många oseriösa där med liksom sökandet på krogen.
    Själv har jag träffat min M2B på SprayDate av alla ställen *S*

• aikidoaasa

Hahaha... om detta är på riktigt tycker jag att det verkar riktigt coolt! Det är inte många killar i dagens läge som verkligen längtar efter att gifta sig och skaffa barn... inte förräns de blir tvingade till det.
    Jag måste visa den för min m2b imorgon när han vaknat...

• feministbrud

Va?? I min bekantskapskrets är det väldigt vanligt att killar längtar efter familj och att gifta sig! Är det inte en myt att killar vill vara singlar om de får välja själva?

aikidoaasa skrev 2009-07-30 00:31:54 följande:
    Hahaha... om detta är på riktigt tycker jag att det verkar riktigt coolt! Det är inte många killar i dagens läge som verkligen längtar efter att gifta sig och skaffa barn... inte förräns de blir tvingade till det. Jag måste visa den för min m2b imorgon när han vaknat...
  • aikidoaasa
    feministbrud skrev 2009-07-30 10:40:53 följande:
    Va?? I min bekantskapskrets är det väldigt vanligt att killar längtar efter familj och att gifta sig! Är det inte en myt att killar vill vara singlar om de får välja själva?
    Inte i Stockholmstrakten... där är man nästan udda som kille om man är intresserad av att gifta sig... ok, man kan vilja ha barn men då gärna inte en dag innan man är 30.
    De vill inte vara singlar, men de vill inte ha ansvaret som ett barn ger och som de tror att man får av en fru men inte av en sambo...
    Det är inte en myt. Tittar man bara på statistiken ser man dels att antalet giftermål är lägre här än i övriga sverige och meddelåldern är mycket högre.
  • Anna Panna

Freaky om du frågar mig,..

• Panzerfaust

Det beror på utbud och efterfrågan, möjligheten att hitta en "bättre" partner är större i storstäderna därför är alla rädda för att stadga sig för att de kanske hittar en ännu bättre nästa helg.

• Svanboet

Ojojoj, jag som trodde att det bara var bönder som sökte fruar på mysko sätt.

Helt klart måste ju tjejen vara underordnad honom för annars skulle nog detta aldrig fungera i längden. Men jaghade nog inte haft nått emot om någon annan "kände" mina drömmar och kunde planera skiten åt mig

• aikidoaasa
    Panzerfaust skrev 2009-07-30 10:52:52 följande:
    Det beror på utbud och efterfrågan, möjligheten att hitta en "bättre" partner är större i storstäderna därför är alla rädda för att stadga sig för att de kanske hittar en ännu bättre nästa helg.
    Och det är ju inte lite tokigt det med... dessutom som de skaffar bostad etc med den första och inte ovanligt heller med ett/flera barn.
    Men visst klassas Sthlm som singelstaden enligt någon undersökning som gjordes för nått år sedan. Det var den storstaden med flest singlar procentuellt och frånskilda i hela Europa. Skrämmande!
  • feministbrud

Jag bor i Stockholm och har många vänner. Alla killar vill inte vara singlar resten av livet. Många terapistunder har jag haft med killar som är singlar och inte vill annat än att hitta något att gifta sig med och skaffa barn med.

Visst är det så att medelåldern är högre för barnskaffande och giftermål i Stockholm, men det gäller ju även kvinnor. Jag tror inte ett skvatt på att det har med kön att göra.

aikidoaasa skrev 2009-07-30 10:50:18 följande:
    Inte i Stockholmstrakten... där är man nästan udda som kille om man är intresserad av att gifta sig... ok, man kan vilja ha barn men då gärna inte en dag innan man är 30.De vill inte vara singlar, men de vill inte ha ansvaret som ett barn ger och som de tror att man får av en fru men inte av en sambo...Det är inte en myt. Tittar man bara på statistiken ser man dels att antalet giftermål är lägre här än i övriga sverige och meddelåldern är mycket högre.
Svar på tråden Någon som söker make?