Så förbannad
Jag och min sambo har planerat giftemål den 31/ 2010 och lite smått börjat kolla runt. Sen läste jag en tråd här inne och blev nyfiken. Tråden handlade om att allting är dyrare om det heter brud, bröllops eller liknande före. Så jag kollade helt enkelt upp saker och ting. Här har ni hycklarna. Det första priset är påtalat bröllop när jag talade med "säljaren"
Hotel för 2 nätter i finaste sviten 4800:-
Samma hotel i samma svit under två nätter 4200:-
Tårta 2000:-
Samma tårta fast för en fest bara 1200:-
Brudbukett, här fick jag till och med ut vilka blommor den innehöll. Pris 1000:-
Samma bukett med där samma blommor efterfrågats 400kr
Tjejens smink 1000kr med bröllop
500 för samma sminkning
Bröllopsuppsättning 2500kr
Baluppsättning 1500kr skillnaden ligger i en halvtimmes jobb.
Catering 200 per kuvert för buffe till bröllop och då ingår ingen personal.
175 per kuvert för samma buffe till en vanlig "fest" utan personal
Det går att fortsätta i evigheter men så länge man håller borta orden vigsel, bröllop, brud osv osv så kommer man undan rejält och det är ju verkligen mycket som kostar när man gifter sig och kan man spara genom att hålla inne ett ord så vet inte jag varför jag ska ge bagaren mer för tårtan oavsett tilltalsnamn.
Jag blir så förbannad på dess blodsugare. För när man står där och ska beställa sin blomma så vill man ju heller inte verka snål. Det ska få kosta men bara för att det är bröllop så ska det inte få kosta mer än vad samma blomma kostat dagen efter.
På hotellet var det nästan det bästa exemplet. Där sa man att andra natten blev billigare för att det inte var bröllopsnatten och jag blev chockad.
Varför ska man suga ur svensson allt som går ?
// Pengen