Hur ska ni gå in i kyrkan?
Kommer bli hängd nu, jag vet och jag vet vad en del här tycker att det symboliserar när man inte går in med sin blivande men så ser INTE vi det! (Behöver inte bli uppläxad av alla som tycker annorlunda för jag kommer alltid tycka att det är en fjantig liknelse när man tycker att bruden lämnas över som en ägodel och jag har fler argument för det). Största motståndaren till att gå in ihop är faktiskt min blivande make så det är inte fråga om en brud med romantiska filmer på hjärnan!
Vi vill gärna att min M2b väntar där framme och att jag går in tillsammans med min pappa (hela våra släkter har häpnat när vi berättat att man kanske inte får göra så) och sedan antingen att pappa lämnar mig till min blivande eller att han lämnar mig där kyrkbänkarna slutar och att jag ensam går fram de sista tio talet metrar till min M2b (kan det bli någon bättre markering än det att man frivilligt och självmant går fram till sin blivande från sin pappas tygga famn???). Vi får helt enkelt höra med vår präst vad han anser och förklara hur vi ser på det.
Men som vi ser det är det en större markering att det inträder en förändring i våra liv om vi går in i kyrkan var och en för sig och att vi sedan går ut tillsammans som ett gift par. Tycker faktiskt det är konstigt att man går in tillsammans... Och lite märkligt är det också att det är helt okej att pappan för fram bruden i andra länder som delar vår tro (som Norge, Storbritannien, USA mfl...)