Inlägg från: Lakritsbåten |Visa alla inlägg
  • Lakritsbåten

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

jag har fått skopanik - butiken kan inte få fram skor i rätt färg i rätt tid. Någon som har tips på butiker online/irl med snygga bruskor? En av utmaningarna är att de måste vara så vita som möjligt då min klänning är det.

• Lakritsbåten

nja, egentligen inte. Hade ett par rainbowskor på lut som var tillräckligt vita för klänningen. Så jag har iaf varit inriktad på det... får se om jag måste tänka om. Men jag googlar för fullt för närvarande...

• Lakritsbåten

Tack för skotipsen! Där går det säkert att finna något.

Milosmamma - lycka till! Ska bli kul att höra. Säg när det kommer att sändas!

• Lakritsbåten

skriver ni ut efternamn på bordsplaceringskartan och placeringskorten? Vi har problem att två har samma förnamn och samma första bokstav i efternamnet så "Inger B" hjälper oss inte.

• Lakritsbåten

Jo, jag tror det är så som är den bästa lösningen. Känns lite ?? att skriva ut hela efternamnet på alla eller enbart dem.

J D skrev 2009-07-13 11:02:50 följande:

Nej, vi har som tur var inga med samma första bokstav i efternamnet. Tror att vi isf skulle ha skrivit typ Inger Ba och Inger Be om det fanns särskiljningsmöjlighet från och med den andra bokstaven i efternamnet.
  • Lakritsbåten

Är dina skor sköna? Jag har smalare fötter så jag måste ha ett par som inte blir kalle anka -aktiga. Vilken modell valde du? Har du provat Rainbows? Skillnad i kvalitet?

Jag har köpt ett paraply på Lagerhaus som är skimrande i silver och guld utifall att...

Jobbar du in i det sista? Jag har jobbat idag men nu är det semesterdags (hoppas jag...)

lönnsjö skrev 2009-07-13 19:04:27 följande:
    Lakritsbåten: kolla på Brandos. De har många tjusiga skor.Köpte mina där Någon som har tänkt att ha paraply? ifall det regnar under fotograferingen...man vet ju aldrig...sen tycker jag att det är fint med paraplybilder, ett vitt paraply då. Vart hittar man det?Vi provsmakade maten och vinet i lördags. Åh så gott det var!! kommer att bli toppen.Fyra veckor kvar att arbeta Så himla tråkigt för alla andra man känner har semester nu.
  • Lakritsbåten

Jättesöta skor! jag har beställt ett par nu så har jag tid att testa och ev skicka tillbaka dem utifall att... jag valde de här www.brandos.se/ivory/donna-6403/
    jag brukar vara bättre för mig att ha spetsiga för då blir de smalare per automatik)

Paraplyet var ett lyckokast, kostade mindre än 100 kr om jag minns rätt. Diskret men ändå med en knorr. Det finns i mitt galleri om du vill se det.

lönnsjö skrev 2009-07-13 19:21:53 följande:
    Ja de är jättesköna Kommer inte ihåg vad modellen heter, men de finns i mitt galleri. Tyvärr har jag inte provat Rainbows så jag kan inte uttala mig om skillnaderna.Vi gifter oss vecka 34, vecka 33 börjar min semester *längtar*Tack för tipset om paraply!!
  • Lakritsbåten

Låter som en supermeny. Lagom unik - sådant man inte äter varje dag men ändå något som de flesta kan relatera till.

lönnsjö skrev 2009-07-13 22:17:36 följande:
    Lakritsbåten: Jättesöta skor Hoppas de är toppen!SaraPayam: Vad skönt att det ordnat sig med ledigheten Härligt!!Till förrätt blir det skaldjurssallad med rhode island och brytbröd. Ett vitt vin Gallo Chardonny. Inget avancerat vin, men jag tyckte det smakade mycket bra Varmrätten blir helgrillad vildsvinsytterfilé, smörslungad nypotatis med kantarellsås och grillade grönsaker. Ett rött vin Mc Pherson, som var jättegott och jag som aldrig tyckt om rött vin. Toppen!!Till efterrätt har vi valt att ha bröllopstårtan.Blir så mycket ätande annars...skaju ha "nattamat" också. Varmkorv och Pucko Oj jag längtar verkligen nu, samtidigt som nerverna blir allt mer spända
  • Lakritsbåten

Vi ska åka till USA + Karibien. NY två dygn (vi var där så sent som i höstas), Miami 1 dygn, kryssning 7 dygn, åter Miami och därefter resa i USA (ev på besök till några släktingar eller på egen hand 5. Det blir lite senare i höst.

• Lakritsbåten

jo, jag tror det blir bra!

Idag har vi (mamma, jag och blivande svärmor) vikt en massa askar till bröllopet. Fixat bordsplaceringen med mera. I vekcan ska vi jobba vidare... men nu är det ok för jag har semester.

SaraPayam skrev 2009-07-15 21:35:47 följande:
    Åå vilken toppen resa, vi va med inne på en sån tur, men vi känner att vi behöver varva ner lite grann, så därför valde vi å vara på ett å samma ställe
  • Lakritsbåten

jag tycker nog nr 2 men båda var fina.

Hubba skrev 2009-07-17 20:09:17 följande:
    Jag tyckte den första varianten var vackrare... du ser mjukare ut...
  • Lakritsbåten

Vi gifter samma dag! Nej, jag är inte nervös och nervositet ligger inte riktigt för mig. Vi har tragglat planeringen fram och tillbaka, på längden och tvären så det känns som vi har så mycket koll man kan ha i det här läget. Och det är trots allt 2 v och 6 dgr kvar... gott om tid att styra upp det ena och det andra.

Det jag möjligen kan känna mig lite stressad inför är att jag har väldigt lätt för att gråta (grinar exvis så snart jag hör Mendelssons brudmarsch - vi ska inte ha den som tur är) och troligen kommer tårarna att spruta denna dag...

Sedan blir min M2B sur när han blir nervös och han gillar inte att stå i "rampljuset" så jag gifter mig sannolikt inte med en solstråle...

Danielaa skrev 2009-07-19 20:30:01 följande:
    Aah fler augusti-brudar! Kul! Vi gifter oss 8/8, inte ens 3 veckor å jag börjar bli toknervös...!Hur e de för er andra?
  • Lakritsbåten

Lustigt, vi har i stort sett precis samma upplägg för vår bröllopsresa. Dolck åker vi ca 2 mån efter.

Två dygn i NY, sedan Miami, därefter 7 dygns kryssning och därefter 6 dygn i USA igen.

Du måste rapportera om hur det var!

Birana skrev 2009-07-26 17:21:01 följande:
    Vi åker dagen efter. KOmmer på natten till arlandas hotell och klockan ett lyfter vi till NY sedan efter ett par dagar till Miami och efter ett par dagar där en lyxkryssning i karibien. JAG LÄNGTAR. Så roligt att åka på en gång också, då förlänger man bröllopet på något sätt. Det börjar närma sig för oss alla :) Helt sjukt att jag ska bli fru :D
  • Lakritsbåten

Vi tror det kommer att handla om en 65-75 tkr för resan när allt väl är bokat. Vi har en del hotellnätter kvar och bilhyra med mera. Då är mat och andra liknande kostnader ej medräknat för den tid vi inte är på båten (där är det all inclusive)

Vi har inte någon särskilt lyxig hytt och sjyssta mellanklass hotell på det vi bokat.

• Lakritsbåten

oj oj, du/ni har det hektiskt! Lycka till med allt!

Goaste skrev 2009-07-26 17:55:10 följande:
    Känns som om de börjar bli slutspurt i planerandet...I helgen har jag gjort färdigt nästan alla rispåsarna, korgarna till rispåsarna och vigselprogrammen är nästan färdig målade och de delar av festhäftet som vi ska göra är nästan färdigt för att skickas iväg till toastmasterparet för färdigställning.Vid kvällningen hoppas jag mer är färdigt men man vet ju aldrig.Har delegerat fixning av dukar och skyltning på vägen till festlokalen till M2B´s föräldrar.Har en del telefonsamtal att ringa på måndag om fotograf, mat, präst m.m.Sen är det planering för min mor som fyller "the big five-o" på torsdag, hon har fest på lördag 1/8.Så jag ska bistå lillsyrran och hennes sambo som fixar sånghäfte och jag ska maila in annons med bild till tidningen...Ska bli skönt nästa måndag när jag kan lägga mer fokus på bröllopet!
  • Lakritsbåten

Grattis, så himla fina ni var!

Bjertorp är ju fantastiskt så det måste bara varit alldeles underbart.

SaraPayam skrev 2009-08-03 15:30:29 följande:
    Mitt hjärta 2008 skrev 2009-08-03 12:37:44 följande:
    Tack Hahaha den hinner gå över Jag va med jättenervös dagarna innan bröllopet, men på själv bröllopsdagen så va jag inte alls nervös Frisyren låter jättesnygg!
  • Lakritsbåten

Konstigt det känns när det nu är över. Kan bara understryka att det var en helt fantastisk dag med fantastiskt väder. Bara det var ju tur!

Det gick fort över och nu är tiden inne att smälta alla intryck. Det lär ta tid. Har inte fått bilderna ännu, återkommer när de är klara!

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3