Inlägg från: lönnsjö |Visa alla inlägg
  • lönnsjö

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Lakritsbåten: kolla på Brandos. De har många tjusiga skor.Köpte mina där

Någon som har tänkt att ha paraply? ifall det regnar under fotograferingen...man vet ju aldrig...sen tycker jag att det är fint med paraplybilder, ett vitt paraply då. Vart hittar man det?

Vi provsmakade maten och vinet i lördags. Åh så gott det var!! kommer att bli toppen.
    Fyra veckor kvar att arbeta Så himla tråkigt för alla andra man känner har semester nu.

• lönnsjö

Hoppsan...såg nu att du redan fått tips om Brandos{#lang_emotions_embarassed}

• lönnsjö

Ja de är jättesköna Kommer inte ihåg vad modellen heter, men de finns i mitt galleri. Tyvärr har jag inte provat Rainbows så jag kan inte uttala mig om skillnaderna.

Vi gifter oss vecka 34, vecka 33 börjar min semester *längtar*

Tack för tipset om paraply!!

• lönnsjö

Lakritsbåten: Jättesöta skor Hoppas de är toppen!

SaraPayam: Vad skönt att det ordnat sig med ledigheten Härligt!!

Till förrätt blir det skaldjurssallad med rhode island och brytbröd. Ett vitt vin Gallo Chardonny. Inget avancerat vin, men jag tyckte det smakade mycket bra

Varmrätten blir helgrillad vildsvinsytterfilé, smörslungad nypotatis med kantarellsås och grillade grönsaker. Ett rött vin Mc Pherson, som var jättegott och jag som aldrig tyckt om rött vin. Toppen!!

Till efterrätt har vi valt att ha bröllopstårtan.Blir så mycket ätande annars...skaju ha "nattamat" också. Varmkorv och Pucko

Oj jag längtar verkligen nu, samtidigt som nerverna blir allt mer spända

• lönnsjö

Hahaha, jag kommer att äta som en häst när maten väl serveras. All spänning och nervositet är bortblåst, aaaahhhh då kommer jag att äta som sagt

• lönnsjö

Jo förresten: vad ska ni skåla i? Tips på gott bubbel tages tacksamt emot.

• lönnsjö

SaraPayam skrev 2009-07-15 13:12:25 följande:
    Vi vet inte vad det blir, men champange va det i alla fall, men vet inte sorten Annars tycker jag att Asti cinzano är väldigt gott. Vet inte om det stavas så Men den är lite sötare, passar jättebra till jordgubbar.

Ja Asti är ju god. Jag har fryst in jordgubbar som vi ska lägga i glasen. Det får bli Asti, enkelt och bra. Har planerat så länge nu så man är lite trött i huvudet.

MammaMiaa: Ja vad är det för paj *nyfiken*

• lönnsjö

MilosMamma skrev 2009-07-15 16:05:53 följande:
    Bruden ska alltid gå på vänster sida in. PÅ mannens vänstra sida

Ja det stämmer

• lönnsjö

Vi reser till Rom på bröllopsresa. Vi har sparat det till februari/mars 2010. Mest pga att m2b inte kan få ledigt mer än han fått till bröllopet. Men det känns okej. Då har jag något att planera vidare för efter bröllopet. För vad ska man sen göra, efter bröllopet??!! Har ju planerat i snart över ett år, mer intensivt nu i slutet så klart. Känns som om man arbetar dubbelt

• lönnsjö

MammaMiaa skrev 2009-07-15 17:51:34 följande:
    Ja det är inte klokt snart är vi i hamn. Jag förstår inte hur jag orkar jobba. Sen när man kommer hem hinna sköta hemmet, barn och planeringen.

Precis!!! Min m2b är inte heller hemma så mycket pga arbetet. Ibland är det en tung last att dra själv, men det har ju  gått bra. Ser fram emot vår semester tillsammans. "Bara" 17 arbetstillfällen kvar för min del  

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3