Inlägg från: MiaMariaR |Visa alla inlägg
  • MiaMariaR

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Det är väl så att man går in på vänstersidan för att det ska bli helrätt när man går ut, för att brudparet inte ska behöva byta plats med varandra framme vid altaret inför uttågandet. Jag tycker det vore logiskt om det var detta som var anledningen men jag vet inte.
    Angående kyrkorna så tror jag det stämmer att altaret brukar vara åt väster dvs brudens släkt, om den ska vara på vänstersidan, hamnar i norr.

Lischen skrev 2009-07-15 15:26:55 följande:
    Lischen skrev 2009-07-15 15:24:58 följande:
    Förtydligande; Jag vet inte varför man ska gå på vänster sida när man är ogift!
  • MiaMariaR

Rent spontant känns det som att det är bättre att vara konsekvent och hålla sig till antingen namn eller brudens/brudgummens... Av de två alternativen skulle jag föredra att mitt namn står istället för Bruden, har ni någon gäst på festen med samma förnamn så att det skulle kunna bli förvirrande?
    Lycka till!

Goaste skrev 2009-07-29 01:01:05 följande:
    Pular lite med gästpresentationerna... Min m2B benämns som M och sen relation till gästen i häftet. Ska man skriva endast M´s racket-partner, M´s arbetskollega etc eller blanda det med brudgummen; brudgummens vän, brudgummens moster etc?Blir det rörigt?
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3