Inlägg från: bride 2be |Visa alla inlägg
  • bride 2be

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Jag känner lite panik över allt, det är ju snart ingen tid kvar alls. 1/8 är det vår tur och minsta lilla nu får mig i tårar. Min blivande svärfar har träffat en ny dam han har förlovat sig med och nu KRÄVER han att hon SKA sitta på första bänken. Utan hänsyn till oss eller hans mamma som tycker det är jobbigt. Hon är välkommen men inte på första raden och sen har de ett ok att sitta ihop på vilken annan rad de vill men de duger inte. Blir så ledsen på dem det värsta är att de inte fattar att de genom alla sura samtal får en sämre relation till oss och att vi inte kommer vilja åka dit senare.

Vi ska dit på fredag och prata med dem så laddar lite nu men vi är överens i alla fall så skönt att vi kan stödja varandra.

I övrigt ligger vi nog bra till, festprogramet är klart ska bara skrivas ut, vigselprogramet är klart, bordsplaceringen är klar (trots att jag i panik fick göra om den två gånger). Kläningen är klar hans kläder är klara. Vi ska träffa fotagraf på fre, band, catering, hår/smink är bokat spriten är fixad ska bara upp ringen ligger här hemma. resa bokad så har nog koll på en hel del men ändå panik över vad jag kan ha missat.

• bride 2be

så skönt igår var vi upp och lämnade av nästan all sprit, kläningen, kostym underkläder, bröllopsbubblorna, Allt som har med bordsplaceringen att göra har bara en små sak kvar hemma att göra mm Det enda vi har kvar att ta upp nu är våra skor (måste ha dem att öva valsen i), festprogrammen som ska skrivas ut bara och sen ska blommor klistras på, mina smycken så det känns jätte skönt.

I övrigt är allt klart så långt allt är bokat och vi har haft möten och stämt av med alla. Så kan inte göra mer nu blir resten den vecka vi gifter oss. Jösses bara 14 dagar kvar idag!!

Lite små orlig dock för dagen innan, svärfar har träffat en ny dam och vi var där igår. Jag vet att de kommer och bli en scen när vi ska duka. Vi behöver svärfars hjälp med att bära borden och då kommer den nya damen vara med (de har varit ett par 4 månader men är redan förlovade). Svärmor har sagt att om den nya kommer så kommer hon gå. Så vi får väl se hur det slutar men det är ju deras förlust och problem inte vårt på något sätt det är ju de som missar något OM någon går/stannar hemma inte vi.

Man lär ju tänka på att det finns en dag efter bröllopet med och de väljer ju nu vilket förhållande de vill ha till oss.

• bride 2be

vi fick igår reda på att svärfar har canser :( tack och lov godartad men det är ju aldrig roligt att en nära anhörig ska råka ut för det här. Men det var svärmor som sa det (de är skilda sen många år) svärfar själv vet inte att vi vet än. Dumt men gissar att han inte ville oroa oss innan bröllopet.

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3