Inlägg från: Hubba |Visa alla inlägg
  • Hubba

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Missade flytten av tråd så jag lägger in mitt inlägg här istället...

igår gjorde vi en preliminär bordsplacering och beslutade vilka solosånger och psalmer vi vill ha till vigseln...

Imorgon är det sista osa datum... och det är bara ett par som inte har osat + 3 personer som får osa fram till bröllopsdagen pga jobb utomlands så det vet inte om de får semester...
    men det som är superkul är att det är bara 3!!!! som inte kan komma... så vi blir 80 stycken (förutsatt att de 3 som jobbar utomlands kan komma) så roligt att så många vill dela våran dag med oss...

• Hubba

Träffade cateringdamen igår, så menyn blir:

Förrätt: skinkrullar med kesella & ost, sallad och hembakt bröd

Huvudrätt: Fläskfilé med baconrullar och fyllda tomater, klyftpotatis och tzatziki el. bearnaisås

Efterrätt: fruktsallad med punschgrädde

sedan kaffe och tårta...

Kändes superbra...

• Hubba

Chapel hill är oxå billig och god...

lönnsjö skrev 2009-07-15 13:31:22 följande:

Ja Asti är ju god. Jag har fryst in jordgubbar som vi ska lägga i glasen. Det får bli Asti, enkelt och bra. Har planerat så länge nu så man är lite trött i huvudet.
    MammaMiaa: Ja vad är det för paj *nyfiken*
  • Hubba

Vi åker till Thassos i en vecka... ska bli helt fantastiskt underbart!!!

• Hubba

Chapel Hill har en mousserande oxå...

SaraPayam skrev 2009-07-15 18:58:48 följande:
    Men det är väl inte mousserade, eller missminner jag mig?
  • Hubba

Ska beställa tid i nästa vecka för att sy in klänningen... den är för stor...

MilosMamma skrev 2009-07-16 15:33:55 följande:
    Alla 29/8 hur långt har ni kommit?Jag tröck mej i klänningen häromdagen o märkte att jag fortfarande INTE kan ha den, HAHA!Så here we go again cambridge och jag! ren kur sen igår! ska ner 7 kilo nu.
  • Hubba

Jag tyckte den första varianten var vackrare... du ser mjukare ut...

MilosMamma skrev 2009-07-17 17:53:46 följande:
    Alltså har ni bestämt hår o smink? jag trodde jag hade gjort det men gjorde nu idag ett halvdant prov till hemma.Bilder finns i bloggen opch jag måste säga att jag vet inte längre hur ja ska se ut! Suck.
  • Hubba

Tror att det blir både hippa och svensexa på lördag... för det är den enda lördagen som vi kan innan bröllopet...

• Hubba

Jag är sååå fantastiskt lycklig idag!!! Blev hippad igår...
    De tog min blivande vid halv åtta på morgonen och under tiden alla karlarna står på vår veranda så fick jag ett mess från min bästa väninna där det står 'har du lust att träffas och fika idag nu när gubbarna är borta så kan barnen få leka.' Självklart tänkte jag för det är inget ovanligt... och när klockan har gått ett par timmar från det att de tog gubben så hade jag helt kopplat bort att det kunde vara min tur samma dag... för de hippor och svensexor vi har haft innan så har vi alltid plockat båda med max en halvtimmas mellanrum... så när klockan var 10 och hon och barnen skulle komma så höll jag på att stryka tvätt. Då knackade det på dörren och Tim (vår 4-åring) sprang och öppnade... och utanför stod 15 av mina nära och kära... så jag började gråta för jag hade ju helt släppt att det kunde bli då... de hade med sig lunch och fika och klädde mig i cchockrosa... alla hade med sig en present var som jag skulle gissa vem den kom ifrån... inte helt enkelt.... sedan åkte vi till en studio och spelade in två låtar... så kul!!! jag har sjungt i studio innan fast då har det varit med kör eller band... kanonkul att få göra det själv... fick till och med lämna mitt nummer till studion... hihi... sedan bar det av till en Powerstrip klass... det lustiga är att hon som höll i passet var en tjej som jag dansade ihop med när vi var mellan 7-12 år... sedan underbar middag på grekisk restaurang... fick sjunga på Avenyn för att få ihop lite pengar till drinkar... avslutade kvällen på Hard Rock där jag fick stå i baren och sjunga... Jag hade inte kunnat önska mig en bättre dag... mina vänner känner verkligen mig och hade enbart planerat sådant som jag älskar... Jag är såååå fantastiskt lycklig!!!!!

• Hubba

Idag hade vi vårt samtal med prästen... blev så verkligt helt plötsligt... har även varit och tittat på kläder till barnen...
    Mamma köpte hem servetterna idag så att jag ska kunna göra servettringarna och direkt sätta ihop dem runt servetten... det är ju bara 80 stycken... hihi ska göra hjärtan i koppartråd med rosa sötvattenspärlor som jag sedan fäster på ett rosa sidenband för att sedan knyta det runt servetten... tror det blir bra...

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3