Inlägg från: idapluppp |Visa alla inlägg
  • idapluppp

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

jag vet att hippan blir av imon!! 2pers har försagt sig utan att tänka på det hi hi va spännande!! återkommer å berättar hur d blev...hihi

• idapluppp

Hippad igår!! Å oj så kul d va!! Hade precis kommit hem ifrån ett dop. Sätter nyckeln i ytterdörren å frågar BM lite irriterat att " glömde du låsa dörren innan? " Får nåt mumlande svar att jo då d gjorrde han visst d. I vårt vardagsrum möts jag av 5 av mina favorit tjejer med kamerorna i högsta hugg!! På med ögonbindel å iväg for vi. Det sista jag ser är BM :s lite nervösa leende å dotterns frågande blickar... När ögonbindeln åker av står vi i VROOM:s lokaler. Nu hade 3 pers till dykt upp så totalt blev vi 9 pers. JIPPI vi skulle åka go-cart!! Såå himla roligt! Kom 4:a. Ska tillägggas att ja inte har körkort än. Efter detta for vi iväg hem till en av tjejerna: lite alkohol å snacks i kroppen åsså blev ja stylad inför kvällen: kortkort klänning, djävulshorn, treudd i handen å väldigt mkt smink. Ja var såå söt så I den andra handen fick jag Tesans hemliga låda. Fick veta att min BM hade fått välja ut 6 saker saker som var mina som ja nu skulle sälja. Hjälp! svisch så hade ja sålt av sakerna. Men inte var d några av mina saker inte. D ville bara göra mig nervös!! Nu väntade middag och en jätte kul utekväll! Bättre å roligare möhippa kunde ja inte få!

• idapluppp
    Hubba skrev 2009-08-14 22:05:42 följande:
    och jag...
    å ja me ja har varit syndig å bara läst i tråden länge sen ja gjorde ett inlägg... men ja lämnar er inte i första taget
    Mkt arbete å slutföra så här i slutet. Som någon innan sa så e d mest data jobb men d e fortfarande kul!!! Har ett "möte" me tärnorna nästa vecka för å checka så allt hunnits me som ska ha gjorts å va som e kvar å göra... d e snälla å hjälper mig massor
  • idapluppp
    MilosMamma skrev 2009-08-14 22:36:58 följande:
    Hur involverade e erqa tärnor>?
    Mina tjejer gör hela festprogrammet förutom gästpresentationen och framsida som ja gör själv. De har varit me mig när ja har valt klänning, inbjudnings- och festpapper, dekorationer och festlokal. Den ena tärnan har engagerat hela sin familj som hjälper till med allt runt omkring på middagen och festen. De ska hjälpa mig att dekorera lokalen och duka upp inför kvällen, sminka mig, göra håruppsättning och lägga in musik på datorn. Bättre tärnor kan man inte ha
  • idapluppp

Oj oj nu drar d ihop sig! Haft "möte" me tärnorna å nu händer det grejjor! Igår blev alla servetter och dukar färdigstrukna, idag blev all musik färdigt (mingel- mat och festmusik)och alla festprogrammens omslag, imon kommer ja bli färdig med alla bordslöpare, på torsdag blir allt bröd färdigbakat, fredag vilodag och lägger en ansiktsmask, lördag köper jag hårförlängning och nagelförlängning och gör en provuppsättning, söndag görs ett soundcheck i lokalen, måndag skriver jag ut festprogrammen, tisdag möte me prästen, onsdag hämta klänning, torsdag skriva ut vigselprogrammen, fredag plocka ögonbryn, göra naglar och göra iordning festlokalen, lördag ... ja då ska jag bara njuta

• idapluppp

Så var man lyckligt gift me den finaste man som finns!!!
    Oj vilka hektiska dgr det var innan bröllopet, men oj så bra allt blev! Hela dagen och kvällen förflöt utan några som helst misstag. Eller jo, vi hade förklarat för alla att vi skulle sova hemma och att vi inte på ngt vis uppskattar knäckebröd i sängen lr ngt bus alls för den delen. Vi hade samlat ihop alla extranycklar så det verkligen inte skulle kunna komma in nån ovälkommen gäst. Trots detta lyckas ngn få tag på vår enda medhavda hem nyckel efter vigseln och mkt riktigt möts vi av ett helvete när vi kommer hem kl 0300 på natten och får börja möblera om och städa till kl 0500 på morgonen. Finns inte mkt romantik kvar då för en efte5rlängtad bröllopsnatt!!! Men om man bortser från detta spektakel så var det den bästa dagen i mitt liv! (om man inte räknar mina barns födelse) "idaplupp" e nu fru Thörn!

• idapluppp
    Hubba skrev 2009-09-01 07:28:00 följande:
    min solosång till min man i kyrkan har blivit upplagd på youtube... hihi... känns lite konstigt... men roligt...
    Haha va roligt! Har du nån länk ja kan använda? För ja måste ju få se förstår du väl!?
  • idapluppp
    MilosMamma skrev 2009-09-01 13:25:43 följande:
    Hej o Grattis alla. Har kikat runt o herregud va Fina ni var allihopa!!! =)La precis in lite bilder på bloggenwww.piii.blogg.se
    Åååå jättefina bilder!! Oj vilken härlig klänning du hade! Så snygg en tråkig lokal kan bli med lite piff Längtar sååå efter våra bilder!
  • idapluppp

Nu finns det bilder i mitt galleri!

• idapluppp
    Hubba skrev 2009-09-01 07:28:00 följande:
    min solosång till min man i kyrkan har blivit upplagd på youtube... hihi... känns lite konstigt... men roligt...
    Hittade dig! Du e jättduktig! Så imponerad av att du klarade av en sån sak. Nu kan ja inte ta en enda ton rätt själv men i mina öron skulle du kunna vara profesionell sångerska
  • idapluppp
    Cin83 skrev 2009-09-05 17:03:31 följande:
    Så ja, nu har man varit fru Strand i en vecka :)Hela dagen var helt underbar och gick som på räls. På kvällen blev vi överraskade av en av Johans kunder som säljer fyrverkerier. Han drog igång med värsta nyårsdunder och sparade inte på krutet! Hade bara såååååå roligt! Skönt men samtidigt tomt och sorgligt att denna dagen är förbi...Har lagt in lite bilder i galleriet :)Kram
    Jättefina ni va Och ett stort grattis!
    Har lagt in lite fler bilder hos mig förövrigt om ni känner för å kika in
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3