Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3
Har ni något tips när man gör bordsplaceringen när man har många gäster?
Har ni något tips när man gör bordsplaceringen när man har många gäster?
Vi gifter oss också 8/8. Det har strulat massor med underkjol för mig, så jag har inte kunnat testa brudklänningen med underkjol. När jag i fredags gjorde det var klänningen för lång, fast jag beställde den efter mina mått tillsammans med höjden på skorna. Hittade som tur var en sömmerska genom kontakter som egentligen inte hade tid, men nu ändå tar på sig att sy upp den, så vi ska dit idag. En hel del grejer har strulat, vilket ökar nevrositeten, men allt verkar lösa sig i alla fall.
Vet dock inte hur det blir med mannens väst som verkar vara i helt fel färg (alldeles för gul) trots att hon i affären sa att den var till ivory-klänningar (vi hade inte fått min klänning då) och nu har de semesterstängt i flera veckor, så vi har inte kunnat titta på den igen.
Det är lite svårt att få ihop saker och ting när man inte bor på den plats som bröllopet ska vara på...
Det är inte alldeles lätt i familjen nu. Det kan bli begravning just i anslutning till bröllopet som det ser ut nu. Tungt...
Vi ska ha ett ganska stort bröllop, så det känns inte aktuellt att flytta. Det var svårt med kyrka och lokal även när vi bokade det mer än ett år i förväg.
När det gäller begravningen så är personen i fråga inte död än. Hon är bara väldigt dålig och har försämrats väldigt mycket på jättekort tid då hon fått sin andra elakartade hjärntumör.
Tack för omtanken!
Det är alltid så bra med tips på sådant som jag inte alls skulle ha tänkt på annars. Tack!
Hoppas ni alla som gifte sig igår hade en underbar dag! Berätta gärna lite när ni har tid =)