Inlägg från: 090829 |Visa alla inlägg
  • 090829

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

MW 090829 skrev 2009-07-15 14:30:08 följande:

Vart ska ni alla åka på bröllopsresa (om ni ska)?
    Vi åker till spanien 3 veckor.
    Jag tänkte också på det där när man går in i kyrkan..
    Jag ska gå in med min bror och om han ska gå på min högersida, sätter han sig sen på höger sida också? Brudens släkt sitter väl till vänster eller har jag kanske fel?

Nu är det inte långt kvar =)
  • 090829
    MilosMamma skrev 2009-07-16 15:33:55 följande:
    Alla 29/8 hur långt har ni kommit?Jag tröck mej i klänningen häromdagen o märkte att jag fortfarande INTE kan ha den, HAHA!Så here we go again cambridge och jag! ren kur sen igår! ska ner 7 kilo nu.
    Vi har kvar att beställa tårtan men det räcker om man gör på torsdagen sa dom. Skor till min karl ska inköpas, alkoholen ska inköpas i Tyskland nästa helg och sen festprogrammen som gör mig tokig. Jag har äntligen fått ordning på allt utom bordspalceringen som jag inte får in på mittenuppslaget.

Ang klänning så provade jag min i förregår. Jag har gått ner ca 3kg och nu kan jag ha den runt midjan. Gravidhänget som har varit börjar bli fastare men nu kan jag inte ha den över brösten. Jag skulle vilja gå ner ca 3-5kg till den 29e hur fixar man det? Jag har gymkort men kommer inte alls iväg så ofta som jag vill. Allevo har jag provat men det smakar ju apa. Jag gillar bara smootien..
    Någon som har lite tips ?
    =)
  • 090829
    Lischen skrev 2009-07-17 10:10:08 följande:
    Min klänning ska släppas ut i midjan och tas in runt bysten. Typiskt! Man skulle ju önska att det var tvärtom...
    Gör du det själv eller går du iväg till skräddare?
    Det blir nog min mamma som ska få lägga ut min i brösten om jag nu vågar låta henne göra det haha
  • 090829

Med stor förväntan skrev 2009-07-17 19:00:01 följande:

Har ni något tips när man gör bordsplaceringen när man har många gäster?
    Vi kommer att bli 85 gäster och vi kommer att ha ett honörsbord med 3st tungor. Sen måste vi tyvärr sätta in ca 6 personer i ett rum eller det är ett öppet rum som sitter ihop med det där alla andra sitter så det blir inga problem hoppas jag. Vi sätter ca 13 personer på varje sida av långborden. Funkar bra för oss i den lokalen vi ska va i :)
  • 090829

För kärlekens skull skrev 2009-07-20 17:18:50 följande:

Om du vill ner 3 kilo till den 29 kan du äta ca 500-1000 kcal om dagen o så dricka mycket vatten.... men du kan äta mycket med grönt.....motion gör att du kan äta ytterliggare 100-200 kcal om dagen ... men du måste hålla dieten... och vara noggrann med att du får in dig det du behöver i näring....
    Tack för tipset men jag har NOLL kolla på kcal haha.
    Nu äter jag som vanligt men lite mindre och inte läsk, saft godis eller sånt. Hur räknar man kcal ?
  • 090829
    Småland09 skrev 2009-07-20 17:52:05 följande:
    Försök kom iväg på spinningpass, kör förbränningspass nu sista biten. Jag körde spinning 3 ggr förra veckan på lunchen och f-n vad det gett resultat! Har kört idag och ska försöka få in åtminstone 2 till innan bröllopet. Spring! Absolut bästa för att tappa "fluff" och gå morgonpromenader innan frukost! Gå i ngn timma (ta en näve russin om du känner att det inte går utan ngt i magen). Du kan ju ta med barnet i vagnen så får du motvikt i backarna med
    Tack! Jag tror jag ska börja med detta! Anledningen att jag inte kommer iväg till gymmet som jag vill är att min sambo jobbar sent och jag sitter då hemma med båda barnen och gymmet har ingen barnpassning tyvärr. Ska ta ett snack med karln i kväll och be honom vara hemma så jag hinner åka och gymma ;)
  • 090829

Wiiiie!! Nu är säckpipa bokat till vigsel =D
    Det lär nog bli Amazing grace som ingång och Scotland the brave som utgångslåt.

Vad ska ni andra ha som in och utgångslåtar ?

• 090829

I natt åker karln till Tyskland för att handla alkoholen. Hoppas han kommer hem med rätt mängd :)

Idag känner jag mig lite nervös inför den stora dagen.
    Hur har ni andra det?

• 090829

Lycka till alla ni som gifter sig idag ! =)

• 090829

Nu har karln åkt i väg på jobb till något han tror är en vattenläcka. Sanningen är den att hans vänner står och väntar på honom och det är dags för svensexa. Han har påpekat några gånger att han tror att det är svensexa på G men jag försäkrade honom om att den minsann är nästa eller helgen därpå för vi har minsann massa saker att göra idag. Vi ska båda på kalas och middag ;) Kalset får jag gå på själv medans middagen var ju bara en fejk haha. Han var dessutom och drack öl med min bror igår så han är inte så jättepigg heller.. Moahaha skadeglädje. En filmkväll hemma hade nog varit bättre om han får bestämma idag men igår passade det minsann inte *muttrar* =)

• 090829
    Boomtown skrev 2009-08-01 11:23:14 följande:
    Blir inte du nervös av att han åker iväg på svensexa? Jag blir nervös av att bara höra det. Dagen D närmar sig !! hihiHar du möhippan framför dig?
    Haha jo lite, han ringde mig lite chockad och sa att "vet du älskling, jag har min svensexa" haha. Han har fått knatat omkring i sån där brottardräckt som bara täcker snorren i stort sätt och sålt sexleksaker i stan =D Jag hade min möhippa den 27 juni. En helt galen dag var det, superkul.
    Ja nu känns det verkligen att det snart är dags =D Ihhhh.
  • 090829

STORT GRATTIS SaraPayam, vilka underbart fina bilder på er! =)

Sitter och funderar lite på det där med snittar, kommer ni att ha snittar till brudskålen? Tanken har slagit mig några gånger på att ha det men samtidigt då ska vi ju sätta oss till bords precis efter vi skålat minglat lite.

Vad kommer ni ha med er till festen? Har ni några absolut viktiga saker som ni ska ha mer er under dagen i någon liten väska?

• 090829

Tack för alla tips om vad som kan vara bra att ta med under dagen! =)

• 090829

Oj vad mycket jag har missat när min sladd till datan varit trasig men nu har jag läst i kapp allt med nöje =D
    Grattis till alla som gift sig och kycka till alla som gifter sig idag!

På lördag ska vi på bröllop, min kusin gifter sig och helgen efter är det äntligen vår tur. Känns som om vi har en massa saker kvar att fixa, småsaker.

MilosMamma skrev 2009-08-14 22:36:58 följande:
    Hur involverade e erqa tärnor>?
    Mina tärnor är inte så himla involverade...
    Ena tärnan (har 3st) har hjälp till ganska mycket för hon gillar att pyssla. Men annars inte så mycket.
    Hur är dina? =)
  • 090829
    MilosMamma skrev 2009-08-17 13:13:03 följande:
    Mina tärnor involverar sej i sina egna klänningar.Dom syr upp dom själva nämligen, Jag vet modellen men jag får inte se dom än tydligen.KUL! Fick reda på IDAG att våran barnvakt inte kan ha Milo på bröllopskvällen, vi har ju barnfritt när baren öppnar.SNacka om att bli satt i skiten nu då.
    Ungefär som vi då, har inte heller någon barnmvakt då alla kommer vara på festen.. Hur ska ni göra?
  • 090829

Vi sitter fortfarande som 2 frågetecken och vet inte alls vem vi kan fråga ang barnvakt... Inge kul alls!

• 090829
    Hubba skrev 2009-08-20 21:42:16 följande:
    HURRA!!!!! Det har löst sig med barnvakt till barnen... Förskolefröken trodde att det var denna helgen det gällde... men det är det ju inte... så hon hade inga planer för nästa helg och sa att självklart tar hon barnen då... Jag blev 10 kg lättare... sicken lättnad... inte för att jag inte vill ha barnen med hela tiden men det är skönt att kunna koppla av med enbart vuxna en kväll...Har nästan gjort färdigt festhäftet men kan inte maila över det till min mamma som ska printa ut det... så antagligen får jag göra om allt igen i mammas dator... skit oxå...Bordsplaceringen är klar och snart även alla servettringar.. ska bara jobba imorgon oxå sedan är jag ledig hela veckan innan bröllopet... så skönt att enbart fokusera på den stora dagen...
    Jag HURRUAR med dig, för idag löste det sig även för oss med barnvakt. *pustar ut*
    Min bästa kompis, ena tärnans mamma har erbjudit sig att sitta barnvakt :)

Jag får fortfarande inte till festprogramet så som jag vill ha det. Ingen skrivare har vi heller eller den vill inte fungerar så det måste vi fixa också. Som om det inte vore nog med det så är bordsplaceringskorten borta också. Helt spårlöst försvunna.
    Något som därimot gjort mig attans glad är att jag provade min klänning igår och den satt som gjutet =D Tänk vad några kilon kan göra. Mycket stolt över mig själv!
    I morgon gifter sig min kusin så då får jag känna på hur det kommer vara för mig nästa helg Iiiihhh =D
  • 090829
    annmka skrev 2009-08-22 20:01:25 följande:
    Då ska jag be våran trubadur/DJ spela den när det är dags! Vet nån vart man kan läsa texten till den???
    Här är en länk med texten till låten www.sweetslyrics.com/467427.Takida%20-%20Curly%20Sue%20Lyrics.html Den är underbar, vår solist ska sjunga den i kyrkan :)
  • 090829
    MilosMamma skrev 2009-08-27 09:53:23 följande:
    Fi fan, jag ska aldrig mer gifta mej, vilket jobb o hur man mår sen då, vi går omkring som två asplöv här hemma. Magen är helt paj med.
    Åh jag är inte ensam ser jag. Min mage har krachat totalt! Inge kul alls och jag hoppas det släpper innan lördag.

Nu ska svärmor komma över och passa barnen så vi kan göra klart festprogramet i lugn och ro.
    Snart är det dags =D
  • 090829

Jag är gift wiiiee. Det känns helt otrligt och vilken fantastisk dag vi fick, precis så som vi önskat med mycket tal och spex.
    Några bilder finns i galleriet men de från fotografen kommer i slutet på september för nu åker vi på bröllopsresa 3 veckor.
    Hoppas ni andra brudar också hade det underbart!

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3