Inlägg från: Goaste |Visa alla inlägg
  • Goaste

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Det slog mig för en stund sen att det är fyra veckor kvar till dagen D!
    Shit pommfritt... stressen kommer krypande...

• Goaste

Vi funderar på om vi ska lägga ut en CD vid varannan gäst vid middagsbordet. Sen ska vi skriva en vers där vi ber folk som fotat svensexa, möhippa och annat i samband med bröllopet att de laddar ner dem på skivan och sen ger/skickar till oss. Om de nu har möjlighet.
    Eller är det bättre med engångskameror? Bildkvaliteten kan ju bli väldigt ojämn...

• Goaste

Känns som om de börjar bli slutspurt i planerandet...
    I helgen har jag gjort färdigt nästan alla rispåsarna, korgarna till rispåsarna och vigselprogrammen är nästan färdig målade och de delar av festhäftet som vi ska göra är nästan färdigt för att skickas iväg till toastmasterparet för färdigställning.
    Vid kvällningen hoppas jag mer är färdigt men man vet ju aldrig.

Har delegerat fixning av dukar och skyltning på vägen till festlokalen till M2B´s föräldrar.

Har en del telefonsamtal att ringa på måndag om fotograf, mat, präst m.m.

Sen är det planering för min mor som fyller "the big five-o" på torsdag, hon har fest på lördag 1/8.
    Så jag ska bistå lillsyrran och hennes sambo som fixar sånghäfte och jag ska maila in annons med bild till tidningen...
    Ska bli skönt nästa måndag när jag kan lägga mer fokus på bröllopet!

• Goaste

Behöver lite panikhjälp... dock ej bröllopsförknippat

Ska sätta in en annons i tidning till mor som fyllet 50 på torsdag. Vad tror n om denna text?

"?Lilla mor, även du har nu bli´tt stor.
    Du är oss kär på alla sätt, så att uppvakta dig lite extra på din stora dag är ju inte mer än rätt!
    Massor av grattis kramar
    Kjell-Åke
    Elin Dan
    Mats Johanna
    Lucas Isac"

• Goaste

Det slutgiltiga blir nog så här:

?Lilla mor, även du har nu bli´tt stor.
    Du är oss kär på alla sätt,
    så att uppvakta dig lite extra på din stora dag
    är ju inte mer än rätt!
    Grattis på 50-årsdagen Anngreth!
    Massor av grattiskramar
    Kjell-Åke
    Iza Siri Tuva
    Elin Dan
    Mats Johanna
    Lucas Isac?

• Goaste
    lönnsjö skrev 2009-07-27 21:11:47 följande:

Det låter jättebra!! Vad gulligt av er
    Gjorde nått liknande när våra föräldrar firade silverbröllop för två år sen. Med ett foto från när de var i 20-årsåldern
  • Goaste

Pular lite med gästpresentationerna... Min m2B benämns som M och sen relation till gästen i häftet. Ska man skriva endast M´s racket-partner, M´s arbetskollega etc eller blanda det med brudgummen; brudgummens vän, brudgummens moster etc?
    Blir det rörigt?

• Goaste
    MiaMariaR skrev 2009-07-29 09:57:25 följande:
    Rent spontant känns det som att det är bättre att vara konsekvent och hålla sig till antingen namn eller brudens/brudgummens... Av de två alternativen skulle jag föredra att mitt namn står istället för Bruden, har ni någon gäst på festen med samma förnamn så att det skulle kunna bli förvirrande?Lycka till!
    Jag heter Johanna och det finns två Johan. Sambon heter Mats och det fin en Mona och en Margit med.
    Men vi skriver ut namnen på alla utom oss själva, utom vi våra pres. då.
    Ska kolla med "toastarna", det är de som gör det sista vid häftet.
  • Goaste
    20090801 skrev 2009-07-31 10:31:39 följande:
    Är inne här lite snabbt för det är en del att pyssla med idag. Imorgon blir jag fru, så härligt.
    Åh va mysigt!
    Förstår om du har fullt schema idag... Hoppas att eran dag blir bra i morgon!
  • Goaste
    SaraPayam skrev 2009-08-02 22:57:54 följande:
    Nu är jag fru Är så lycklig. Dagen kunde verkligen inte ha blivit bättre. Det finns lite bilder i galleriet om ni vill se
    Åh, grattis! Ni var verkligen jättefina, båda två!
    Njut av att vara hustru du och återkom när du har landat lite mera !
  • Goaste

Nån som vet nån synonym till punktlig, nog med att komma i tid?

• Goaste

Själklart blir det en väska med mobyten till barnen, vågar inget annat
    Kanske även nått ombyte till mig och sambon.
    I min lilla kuvertväska ska jag ha nästukar i ett fint fodral, alvedon, tamponger och bindor ifallatt... tuggummi, mascara, läppstift/läppglans, liten spegel, klocka, mobil, tops... lite smått och nödvändigt.

• Goaste

Tror att jag kommer att bli hippad på lördag... eller rättare sagt, hoppas jag
    Min lillasyster som annars bor i Norge är hemma i Sverige sen förra måndagen och de åker hem nästa vecka. Och min kompis i Gbg ska på konferens/kick-off nästa helg...

Vet ju inte om det blir nån möhippa över huvudtaget men jag hoppas innerligt!

• Goaste
    JanetKim skrev 2009-08-05 11:47:31 följande:
    Håller tummarna!
    Ha ha ha jag med :-P
  • Goaste

Var det nån här som skulle bli intervjuad pga sin bröllops-blogg?

• Goaste

Jaha... då var man fru Andersson då!
    Tröttheten sitter fortfarande i så jag orkar inte göra nån större utläggning om hur dagen förlöpte men kan iaf säga att det underbar, fantastisk och vi hade jättekul, vi skrattade jättemycket och hade en störtbra fest! Vi kom i säng vid 03:15 och det blev t.o.m en "bröllopsnatt"

Här kommer iaf lite bilder från våran dag...

www.facebook.com/profile.php&ref=name#/album.php?aid=104061&id=683092371&ref=nf

• Goaste

Goaste skrev 2009-08-24 21:29:45 följande:

Jaha... då var man fru Andersson då!Tröttheten sitter fortfarande i så jag orkar inte göra nån större utläggning om hur dagen förlöpte men kan iaf säga att det underbar, fantastisk och vi hade jättekul, vi skrattade jättemycket och hade en störtbra fest! Vi kom i säng vid 03:15 och det blev t.o.m en "bröllopsnatt" Här kommer iaf lite bilder från våran dag...www.facebook.com/profile.php&id=683092371&ref=nf
    Scrolla neråt till Sandras inlägg...
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3