Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3
Det slog mig för en stund sen att det är fyra veckor kvar till dagen D!
Shit pommfritt... stressen kommer krypande...
Det slog mig för en stund sen att det är fyra veckor kvar till dagen D!
Shit pommfritt... stressen kommer krypande...
Vi funderar på om vi ska lägga ut en CD vid varannan gäst vid middagsbordet. Sen ska vi skriva en vers där vi ber folk som fotat svensexa, möhippa och annat i samband med bröllopet att de laddar ner dem på skivan och sen ger/skickar till oss. Om de nu har möjlighet.
Eller är det bättre med engångskameror? Bildkvaliteten kan ju bli väldigt ojämn...
Känns som om de börjar bli slutspurt i planerandet...
I helgen har jag gjort färdigt nästan alla rispåsarna, korgarna till rispåsarna och vigselprogrammen är nästan färdig målade och de delar av festhäftet som vi ska göra är nästan färdigt för att skickas iväg till toastmasterparet för färdigställning.
Vid kvällningen hoppas jag mer är färdigt men man vet ju aldrig.
Har delegerat fixning av dukar och skyltning på vägen till festlokalen till M2B´s föräldrar.
Har en del telefonsamtal att ringa på måndag om fotograf, mat, präst m.m.
Sen är det planering för min mor som fyller "the big five-o" på torsdag, hon har fest på lördag 1/8.
Så jag ska bistå lillsyrran och hennes sambo som fixar sånghäfte och jag ska maila in annons med bild till tidningen...
Ska bli skönt nästa måndag när jag kan lägga mer fokus på bröllopet!
Behöver lite panikhjälp... dock ej bröllopsförknippat
Ska sätta in en annons i tidning till mor som fyllet 50 på torsdag. Vad tror n om denna text?
"?Lilla mor, även du har nu bli´tt stor.
Du är oss kär på alla sätt, så att uppvakta dig lite extra på din stora dag är ju inte mer än rätt!
Massor av grattis kramar
Kjell-Åke
Elin Dan
Mats Johanna
Lucas Isac"
Det slutgiltiga blir nog så här:
?Lilla mor, även du har nu bli´tt stor.
Du är oss kär på alla sätt,
så att uppvakta dig lite extra på din stora dag
är ju inte mer än rätt!
Grattis på 50-årsdagen Anngreth!
Massor av grattiskramar
Kjell-Åke
Iza Siri Tuva
Elin Dan
Mats Johanna
Lucas Isac?
Pular lite med gästpresentationerna... Min m2B benämns som M och sen relation till gästen i häftet. Ska man skriva endast M´s racket-partner, M´s arbetskollega etc eller blanda det med brudgummen; brudgummens vän, brudgummens moster etc?
Blir det rörigt?
Nån som vet nån synonym till punktlig, nog med att komma i tid?
Själklart blir det en väska med mobyten till barnen, vågar inget annat
Kanske även nått ombyte till mig och sambon.
I min lilla kuvertväska ska jag ha nästukar i ett fint fodral, alvedon, tamponger och bindor ifallatt... tuggummi, mascara, läppstift/läppglans, liten spegel, klocka, mobil, tops... lite smått och nödvändigt.
Tror att jag kommer att bli hippad på lördag... eller rättare sagt, hoppas jag
Min lillasyster som annars bor i Norge är hemma i Sverige sen förra måndagen och de åker hem nästa vecka. Och min kompis i Gbg ska på konferens/kick-off nästa helg...
Vet ju inte om det blir nån möhippa över huvudtaget men jag hoppas innerligt!
Var det nån här som skulle bli intervjuad pga sin bröllops-blogg?
Jaha... då var man fru Andersson då!
Tröttheten sitter fortfarande i så jag orkar inte göra nån större utläggning om hur dagen förlöpte men kan iaf säga att det underbar, fantastisk och vi hade jättekul, vi skrattade jättemycket och hade en störtbra fest! Vi kom i säng vid 03:15 och det blev t.o.m en "bröllopsnatt"
Här kommer iaf lite bilder från våran dag...
www.facebook.com/profile.php&ref=name#/album.php?aid=104061&id=683092371&ref=nf
Goaste skrev 2009-08-24 21:29:45 följande: