Inlägg från: Mitt hjärta 2008 |Visa alla inlägg
  • Mitt hjärta 2008

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Låter gott!

lönnsjö skrev 2009-07-13 22:17:36 följande:
    Lakritsbåten: Jättesöta skor Hoppas de är toppen!SaraPayam: Vad skönt att det ordnat sig med ledigheten Härligt!!Till förrätt blir det skaldjurssallad med rhode island och brytbröd. Ett vitt vin Gallo Chardonny. Inget avancerat vin, men jag tyckte det smakade mycket bra Varmrätten blir helgrillad vildsvinsytterfilé, smörslungad nypotatis med kantarellsås och grillade grönsaker. Ett rött vin Mc Pherson, som var jättegott och jag som aldrig tyckt om rött vin. Toppen!!Till efterrätt har vi valt att ha bröllopstårtan.Blir så mycket ätande annars...skaju ha "nattamat" också. Varmkorv och Pucko Oj jag längtar verkligen nu, samtidigt som nerverna blir allt mer spända
  • Mitt hjärta 2008

Själv håller jag i detta nu på att skriva ut vigselhäftena, passade på att utnyttja kopiatorn på jobbet

Annars är det inte så jätte mycket kvar för oss..
    - ringa fotografer för de sista detaljerna (ska jag göra idag)
    - stärka och stryka servetter. (dukar stryker min mamma)
    - skriva ut festhäftena
    - hämta ut ringarna (fred. 17/7)
    - köpa: alkoholfritt till brudskål, vatten, läsk, snacks, godis, kaffe
    - köpa två ljuslyktor att ha utanför ingången
    - köpa blommor till blomsterkrukorna utanför ingången

Det är väl det som finns kvar att göra innan det är dax att fixa till lokalen. Vi får den redan på torsdagskvällen och det känns väldigt skönt! Då har man verkligen tid att känna efter om man vill komplettera med något.

Jag vet att min blivande kommer få sin svensexa nu på lördag och jag får nog min möhippa den 25/8.. Sen ska mannens arbetskollegor även ha svensexa för honom den 21/8-22/8, dom ringde mig förra veckan och frågade om dom fick "låna" honom Sålänge dom bara lämnar tillbaka honom i godtagbart skick så ska det väl gå, haha!

Vad har ni andra kvar att fixa? Kanske är något som man har glömt att tänka på???

Skor köpte jag i student tiderna, hittade ett fint och skönt par för 399:-

• Mitt hjärta 2008

Jag sitter här och väntar på att dom ska komma och kidnappa mannen... dom kommer nu vid 10.. Han är helt ovetandes, synd bara att det är ett förskräckligt väder ute! Dom ska nämligen vara mest ute...

• Mitt hjärta 2008

Min hippa kommer bli imorgon, börjar bli nervös nu... haha!

• Mitt hjärta 2008

Tänk nu har tråden sina första FRUAR!!
    Vill verkligen höra allt sen, några sista minuten tips kanske

Tänk nästa lördag vid denna tiden är man själv fru, jäklar vad pirrigt!!

• Mitt hjärta 2008

SaraPayam: Gud så fina ni var! Låter som ni hade ett toppen bröllop!

Själv tror jag att jag håller på att gå under av nervositet just idag... Var hos frisören igår och gjorde slingor och sen provuppsättning. Kommer bli så jäkla läcker uppsättning.
    Stramt framtill i sidobena, tiara på mitten, sen i nacken kommer det vara olika "bågar" som slingrar sig i en läcker formation i nacken-ganska högt upp på huvudet. Låter kanske knasigt men det var jätteläckert! Kändes helt perfekt!!

Hur har ni andra det som gifter sig på lördag, nervösa/stressade?

• Mitt hjärta 2008

Vi ska ha snittar och lite salta pinnar, jordnötter till brudskålen. "Champangen" och snittarna ska personal servera, pinnar och jordnötter ska stå på ett bord. Kan vara gott för gästerna att ha något att gå och knapra på innan middagen. Vi ska inte ha förrätt därav vårt val av snittar innan.

Igår var jag hel stirrig, idag känns det lite lugnare. Jag fattar inte att 1års planerande och fixande snart är klart och dagen D är här!

090829: Jag ska ha med en väska med extra kläder till barnen, en till oss med kläderna till dagen efter (ta med till hotellet.
    jag kommer ha med huvudvärkstabletter och magtabletter OM magen strejkar ur pga. nerverna..
    Sen är ju näsdukar ett givet kort i väskan och läppstift

• Mitt hjärta 2008

Och nu var även jag fru! Vilken underbar dag!! Ska lägga upp någon bild i galleriet så ni kan se

dagen var så mycket mer än vad jag kunde drömma om, bubblar av lycka!!

• Mitt hjärta 2008

Förstår att ni kommande lördagsbrudar är nervösa! Men försök att ta det lugnt, ska jag säga som knappt sov en blund dom sista dagarna innan bröllopet.. hihi!

Allt kommer bli toppen bra oavsett om ni inte hinner med allt eller glömmer något! tro mig!

Igår var vi och tittade på fotografens bilder, OJ så bra dom var! Skulle välja ut 8 bilder till ett album...slutade med att vi fick beställa ett extra album för vi inte kunde välja bort bilder. en förstoring beställde vi också och såklart tackkort. 8300 kronor fattigare blev vi på det kalaset... men men man gifter sig som sagt bara en gång!

• Mitt hjärta 2008
    idapluppp skrev 2009-09-05 14:17:18 följande:
    Hittade dig! Du e jättduktig! Så imponerad av att du klarade av en sån sak. Nu kan ja inte ta en enda ton rätt själv men i mina öron skulle du kunna vara profesionell sångerska
    Jag vill också lyssna Jag hade planer att sjunga för min man i kyrkan, men jag fick erkäna för mig själv att jag inte hade klarat pressen. Jag hade börjat sen hade resten av sången blivit snyftningar... hihi!
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3