• J D

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

mns skrev 2009-07-25 20:06:57 följande:
    Ännu en med bara en vecka kvar... Är så stressad vi har köpt hus som vi flyttade in i efter midsommar och efter det har vi knappt varit ensamma en dag då vi haft massor av kompisar och släktingar här om vartannat som varit underbara och hjälpt till med diverse målning och trädgårdsarbete.Men bröllopet har hamnat i skymundan... I morgon åker de kompisar som är här nu och sedan blir det råplanering! Måste fixa placeringskort, festhäfte, dekorationer, bestämma brudvals (som inte kommer att vara någon vals) m.m.Hade planerat en stor shoppar/planeringsdag i tisdags men då vart det möhippa En oförglömlig dag med helt fantastiska vänner!Hoppas man får ihop det någorlunda iallafall så det blir en oförglömlig dag för alla våra underbara kompisar, familj och släkt.Stress, stress, stress - ta ett djuuupt andetag och andas...

Åh, herregud, alla de grejerna på en vecka hade tagit kol på mig! Lycka till!

• J D
    Boomtown skrev 2009-07-26 15:12:40 följande:
    Hur gör ni med bröllopsresan? Åker ni direkt efter bröllopet eller väntar ni? Vart ska ni?Vi väntar ett år och förhoppningsvis sticker vi till Skottland. Lite tråkigt dock att behöva börja arbeta direkt efter bröllopet.
    Vi åker dagen efter bröllopet- till New York och Tokyo . Kommer väl att kosta kring 55-60' inkl fickpengar.
  • J D
    MilosMamma skrev 2009-07-28 08:58:32 följande:
    Vi komemr ju vika våra festhäftetn så dom blir smala a4 ni vet, så jag tycker det blir på tok för trångt med bordsplaceringen.Den har vi i en tavelram.Men bra ideémed bilde rpå oss o så, det vore nog nått. =) TACK!
    Jag var på bröllop i lördags och där hade de samma format på sitt festprogram samt bordsplaceringen i mitten- funkade fint! Däremot är det ju inte nödvändigt att ha det så om man ändå inte tänker knyta en gästpresentation till det.
  • J D

SaraPayam skrev 2009-08-02 22:57:54 följande:
    Nu är jag fru Är så lycklig. Dagen kunde verkligen inte ha blivit bättre. Det finns lite bilder i galleriet om ni vill se

Grattis! Ska kika på dina bilder nu!

• J D

SaraPayam skrev 2009-08-02 23:04:14 följande:
    J D skrev 2009-08-02 23:03:42 följande: Tack

Tjusiga bilder! Hade förvntat mig att du skulle vara blondare från pres. bilden men nu hade du ju lika mörkt hår som jag - jättefin var du/ni!

Bara sex dagar kvar för mig nu men några bilder blir det nog inte förrän efter bröllopsresan... tror jag. Ni skulle också åka relativt direkt på, va?

• J D

SaraPayam skrev 2009-08-02 23:03:53 följande:
    Glömde skriva att jag återkommer med en lite mer utförlig berättelse sen, nu vill jag bara njuta av å vara fru

Ser fram emot din berättelse- har faktiskt väntat på att du skulle logga in och visa lite bilder från sagobröllopet . Men njut nu!

• J D

SaraPayam skrev 2009-08-02 23:11:22 följande:
    J D skrev 2009-08-02 23:05:53 följande: Hahaha jo, jag va ju lite ljusare innan, men ville bli lite mörkare nu Kände att det va dags igen Tack så mycket, vi kände oss verkligen jättefina Hur känns det nu då? Börjar du bli nervös?Vi åker nästa tisdag, så ska jobba 4 dagar nu den här veckan som kommer.

Du passar väldigt bra i båda!

Det känns bra, börjar få riktigt bra kontroll över allt och de mesta tråkjobben är klara- ska mest baka lite under veckan och laga lite enkel plockmat o. dyl. Får förstärkning av familjen nu också som börjar droppa in en efter en f o m imorgon så det känns gott! Inte nervös än så länge- blev dock rätt nervös på kompisens (som heter både samma förnamn och andranamn som jag) vigsel förra lördagen. Man hoppade till lite liksom men annars tror jag inte att jag kommer att bli så nervös faktiskt .

Vad skönt för er att åka iväg så snart! (Vi åker nästa sön. ) Strongt av dig att dra iväg och jobba 4 dagar- jag skulle nog ha varit sjukt ofokuserad- kunde knappt jobba sista två-tre veckorna, haha.

• J D

SaraPayam skrev 2009-08-02 23:11:55 följande:
    J D skrev 2009-08-02 23:06:37 följande: Vad söt du är Den kommer snart Jag lovar

Ska bli väldigt kul att läsa!

• J D

090829 skrev 2009-08-04 10:04:45 följande:
    STORT GRATTIS SaraPayam, vilka underbart fina bilder på er! =)Sitter och funderar lite på det där med snittar, kommer ni att ha snittar till brudskålen? Tanken har slagit mig några gånger på att ha det men samtidigt då ska vi ju sätta oss till bords precis efter vi skålat minglat lite. Vad kommer ni ha med er till festen? Har ni några absolut viktiga saker som ni ska ha mer er under dagen i någon liten väska?

Ja, vi ska definitivt ha en massa goda snittar av det enklare slaget- och ja, vi ska också sätta oss till bords direkt efterår. Tycker att det saknas ngt om man ej har snittar men alla tycker ju olika.

Det enda direkt viktiga jag har tänkt ha med mig är tfn, smink och Visakort (och leg. kanske).

• J D
    Paljetten skrev 2009-08-27 10:10:59 följande:
    haha, känner igen det där, men jag lovar, du kommer att vilja gifta dig igen när det är över.... : )Ta det så lugnt du kan och njut av dagen, det kommer att gå fint!Lycka till!
    Inte alls säkert. Jag hade vätskebrist på bröllopsdagen  (och mamma med) och kunde inte direkt delta förrän klockan 22. Jag lyckades stå upp i kyrkan- det är jag mkt glad för. Säger bara en sak- drick Resorb dagen innan. Jag tänkte på det men struntade i det. Inte så kul.
  • J D

Hej alla! Nu har vi äntligen fått våra bilder från fotografen så jag har lagt in några bilder i galleriet som får ligga kvar en vecka eller så .

• J D
    Paljetten skrev 2009-09-21 08:41:53 följande:
    Grattis!Vad fina ni var!Jättefina bilder.J D skrev 2009-09-19 10:43:09 följande:
    Tack snälla!
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3