Inlägg från: lönnsjö |Visa alla inlägg
  • lönnsjö

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Var hittar man bloggen nu igen?

• lönnsjö

MilosMamma skrev 2009-07-17 17:53:46 följande:
    Alltså har ni bestämt hår o smink? jag trodde jag hade gjort det men gjorde nu idag ett halvdant prov till hemma.Bilder finns i bloggen opch jag måste säga att jag vet inte längre hur ja ska se ut! Suck.

jag tycker den andra.

• lönnsjö

Med stor förväntan skrev 2009-07-23 13:22:07 följande:
    Vi ska ha ett ganska stort bröllop, så det känns inte aktuellt att flytta. Det var svårt med kyrka och lokal även när vi bokade det mer än ett år i förväg.När det gäller begravningen så är personen i fråga inte död än. Hon är bara väldigt dålig och har försämrats väldigt mycket på jättekort tid då hon fått sin andra elakartade hjärntumör.Tack för omtanken!

Usch!!! Vad jobbigt för er och framför allt för personen som är sjuk. Aldrig roligt när ngt sådant inträffar. Massa styrkekramar och kraft till er som är inblandade.

Från ett problem till ett annat, som nuhelt plötsligt känns väldigt löjligt. Nervös som sjutton. Jag ska fotas för secret box idag. Allt är förberett. Ska bli roligt men fjärilarna i magen börjar bli många nu Hoppas det blir någon bra bild. Jag tänkte ta den bästa och göra en canvas och ge till mannen. Hoppas jag hinner få den färdig i tid.

Måste börja på allvar med festprogrammen. Om två veckor är det semester så då borde jag hitta mer tid

• lönnsjö

Lischen skrev 2009-07-24 13:36:06 följande:
    Bara 2 veckor kvar!! Det pendlar. Ena dagen är jag supernervös och får noja över minsta lilla. Nästa dag känns det som om vi har koll på läget...Jag är inte riktigt säker på hur det eg står till, men så länge min blivande är lugn känns det bra. Tur att nå'n av oss är lite cool-are. Men så tycker inte han att det är någon katastrof att mina naglar går av, att solrosorna till buketten blir 4 cm mindre än tänkt, att mascaran inte var vattenfast... Han har nog fortfarande en viss verklighetsförankring kvar... Vi repeterade ingången i onsdags. Jag ska gå in själv först - till "En tuff brud i lyxförpackning", se'n kommer m2b gående till "Han går som en karl". Vi ska ha mörka solglasögon o "spexa" lite...försöka se coola ut.Det kändes lite nervöst och vi undrade om det verkligen skulle bli roligt som vi tänkt oss...kanske lite "för mycket"?!... men så såg jag en tråd här på BT med denna länk...www.youtube.com/watch...och jag skrattade och grät (känslosamma lyckotårar!) samtidigt... vår ingång är inte alls i klass med denna, men om det blir en tiondel så bra så blir det lyckat!

Åh,men den inmarschen är underbar Er kommer också att bli toppen!! Det är roligt när man vågar göra något annorlunda

• lönnsjö

Goaste skrev 2009-07-27 15:39:24 följande:
    Det slutgiltiga blir nog så här:”Lilla mor, även du har nu bli´tt stor.Du är oss kär på alla sätt, så att uppvakta dig lite extra på din stora dag är ju inte mer än rätt!Grattis på 50-årsdagen Anngreth!Massor av grattiskramarKjell-ÅkeIza Siri TuvaElin DanMats JohannaLucas Isac”

Det låter jättebra!! Vad gulligt av er

• lönnsjö

Grattis SaraPayam Äntligen FRU, vad härligt! Ni verkar ha haft en underbar dag och ni såg underbart fina ut båda två. Grattis än en gång och njuuut nu av att vara gift

• lönnsjö

Nu har jag varit ochköpt in allt material till festprogrammen...så nu MÅSTE jag göra dem färdiga

090829: Jag plockade jordgubbar till midsommar som jag har fryst in. dessa ska vi lägga i bubblet. Det kan nog bli bra, har förrätt direkt efter skålen.

Kommer också packa ner huvudvärkstabletter, Samarin...lite sådant.

• lönnsjö

Grattis Mois81 Vilken tjusig klänning du hade!!

• lönnsjö

20090801 skrev 2009-08-04 14:11:51 följande:
    Är nu fru sedan i lördags. lite bilder finns i galleriet.

Åh vad fina ni är Grattis grattis!! 
    Jag blir så rörd när jag tittar in hos alla augustifruar Är väl lite bröllopsnerver som spökar...

• lönnsjö

20090801 skrev 2009-08-04 14:20:13 följande:
    Det var inte helt lätt att hålla tårarna tillbaka den dagen, de rann ner för våra kinder under fotograferingen, vid solosångerna och löftena. Det är helt klart den bästa dagen i mitt liv hittills.

Underbart Jag sitter här och ler som ett fån...man längtar allt mer till sin egen stora dag.

• lönnsjö

m2b är på iväg på sin svensexa nu Han anade ingenting. Min svåger och jag har pratat i smyg och idag innan jag for iväg till arbetet var jag hos honom och lämnade en ryggsäck med extra kläder mm. de ska ta med honom på fallskärmshoppning. m2b har önskat sig det jättelänge så det blir säkert uppskattat.
    det såg så härligt ut, de hade hyrt en minibuss och höll på att packa in mat och fikakorgar när jag kom. jag är jätteglad för för m2b`skull, men samtidigt gör det lite ont i hjärtat för jag tror inte jag kommer att få ngn hippa av mina vänner. Hmmm, typiskt mig att bli vemodig.

Hoppas att du får en härligt rolig dag imorgon MilosMamma

• lönnsjö

Lycka till alla 8 augustibrudar!! Hoppas ni får en underbar dag, vädret ser ju lovande ut.

• lönnsjö

Hoppsan! Kom på idag att vi inte har provdukat...bör man göra det jaja, det blir säkert bra. Får tillgång till lokalen på torsdagen så då hinner man förhoppningsvis rätta till eventuella missar.
    Jag har känt press av att inte festprogrammen är klara, så den uppgiften har jag delegerat vidare. Skönt Har skrivit ner hur vi vill ha det osv, så jag litar på att det blir bra.

Gjorde provuppsättningen i måndags. Kommer bli toppen. På fredag är det provsminkning.
    Känner mig lugn annars...har säkert glömt något...men det lär vi väl upptäcka i så fall:-9

• lönnsjö

Jag är också kvar Vi gifter oss på lördag. I helgen har vi fixat klart festprogram och placeringskort. Imorgon ska vi beställa blommorna och åka inom Ikea. Vet inte om jag är nervös...lite nerver är väl i otakt, men det som vi inte har kontroll över kan vi inte göra så mycket åt. Jag tror och hoppas att det blir en toppendag...och att jag inte gråter för mycket i kyrkan. Blir ju helt rödmosig i ansiktet då

• lönnsjö

Tihi, fick min hippa igår:o) Det var totalt oväntat. 10 tjejkompisar kom in på vår gård en efter en. Jag fattade inte vad som hände, helt fantastiskt att så många ville komma för min skull. Jag blev så jäkla rörd och glad

Idag har vi varit i stan och inhandlat det sista inför dagen B. Behöver bara fixa ett par inlägg till mina skor, de glappar lite när jag går. Får se om jag hinner inom en skoaffär imorgon.
    Ikväll ska vi till träffa tärna och toastmaster för att gå igenom detaljer. Hmmm, känns konstigt att vår långa planering snart är slut. Men jag längtar till lördag, Hoppas att det blir en toppendag

• lönnsjö

Igår fick vi nycklen till vår lokal. Vi hann göra hela dukningen. Idag var jag där och la ut alla festprogrammen och fixade en barnhörna. Blev jättebra
    Just nu har vi hela köket fullt av blommor och blad. Buketterna till kyrkan är färdiga och ska leverars imorgon. Nu håller vi påmed bordsdekorationerna. De ska också sättas på plats imorgon. Sen är vi färdiga. Allt går enligt planerna...än så länge

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3