Inlägg från: Lischen |Visa alla inlägg
  • Lischen

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Jag har lite svårt att förstå gäster som "kräver" saker och ting när de är inbjudna på bröllop. Man kan tycka att de för en dag kan lägga sina bråk åt sidan.
    bride2be; Jag hoppas att det löser sig!

Vi satt uppe till klockan ett i natt och gjorde bordsplaceringen färdig. Jag tror att det blir bra nu. Vi följde rådet från "bröllopsexperten" på TV4+-programmet om att sätta "tråkiga" gäster tillsammans, och de mer uppsluppna gästerna tillsammans...

Kläder, dekoration, dukning är så gott som klart.

Jag är fortfarande nervös över maten... ska baka bröd och muffins i helgen. Laga rostbiff nästa vecka.

Måste ringa VF och berätta att vi vill ändra i programmet...

• Lischen
    andbeyond skrev 2009-07-16 14:41:49 följande:
    Åh jag blir så less - här på BT och i verkliga livet är det många som verkar anse att en bröllopsfest utan alkohol är en hemskt tillställning där gästerna inte visas hänsyn och att man som brudpar är antingen snål eller präktig!
    Ja, det är ju inte alltid lika lätt att skaka av sig negativa kommentarer... vissa dagar går det bättre än andra.

Era gäster kommer med all säkerhet ha jätteroligt, men av någon konstig anledning tror folk oftast att det krävs en viss promillehalt för det. När det väl är dags kommer de inte sakna spriten, bröllop i sig är en stämningshöjare av sällan skådat slag.
  • Lischen

Min klänning ska släppas ut i midjan och tas in runt bysten. Typiskt! Man skulle ju önska att det var tvärtom...

• Lischen
    090829 skrev 2009-07-17 12:04:24 följande:
    Gör du det själv eller går du iväg till skräddare? Det blir nog min mamma som ska få lägga ut min i brösten om jag nu vågar låta henne göra det haha
    Nej, jag köpte min klänning så ändringarna görs i butiken. Det ingick i priset. Jag köpte den i februari men vi väntade med ändringarna tills precis innan. Det fanns ju i alla fall en teoretisk möjlighet att jag hade minskat midjemåttet.
  • Lischen

Vi gifter oss också den 8/8. Nervös? Hmmm.. njae... konstigt nog blir jag bara lugnare när det närmar sig, trots att det mesta inte är helt klart än.

Men det verkar som om det ordnar sig, allt som jag varit nervös över innan... på något konstigt sätt har det bara ramlat på plats. Jag har gott om underbara vänner och familjemedlemmar som ställer upp och hjälper oss med allt möjligt...och jag har fullt förtroende för dem.

• Lischen
    Juis31 skrev 2009-07-21 12:27:30 följande:
    På lördag är de dags för svensexa för min blivande..jag är skitnervös för att försäga mig..:/Idag har jag beställt bröllopstårtan (bättre sent än aldrig),köpt klänningar till mina 3 töser,också i senaste laget..nu är de i princip bara kläder till M2B kvar..suuck...att vi alltid ska vara ute i sista sekunden...!!Drickat inhandlades för några helger sen i tyskland..skönt o ha de klart..De är säkert nåt jag glömt,men de får jag ta veckan innan bröllopet,då jag har semester...!!Har Ni alla blivit Hippade..??
    Jag blev hippad före midsommar. Jätteroligt! Bara känslan när jag ser alla kompisar och inser vad det är som händer... den lever jag på länge! Att mina kompisar från olika håll, som inte känner varandra sedan tidigare faktiskt har gått ihop och fixat allt detta tillsammans värmer som bomull runt hjärtat!! Underbara människor...

Min älskade tror nog inte att han ska få något, men hans kompisar och storebror kommer helgen före bröllopet...
  • Lischen

Ingång; "Han går som en karl"/"En tuff brud i lyxförpackning" (vi går mot varandra, möts i mitten)
    Utgång; "Värmlandsvisan" på trumpet

• Lischen
    MilosMamma skrev 2009-07-21 17:52:25 följande:
    Hörde ni mej på p1 nyss då??
    Jag missade det när det sändes, men jag var så nyfiken att jag gick in på SR's websida o letade rätt på dig.

Jag fattar inte att du vågade beställa en klänning som var FYRA storlekar mindre... Du måste verkligen ha disciplin! Jag köpte min klänning i februari och då var den en halv stl fr liten... just nu är den inlämnad hos sömmerskan för att läggas upp...och släppas ut!

Jag är djupt imponerad av din målmedvetenhet och självdisciplin!
  • Lischen

p.s.
    MilosMamma: Nyfiken som jag är... Vad bestämde du dig för att ha som hårsmycke?? Diademet eller kronan? (Jag tycker kronan är SÅ himla fin!! Men det är jag det...)

• Lischen

Bara 2 veckor kvar!! Det pendlar. Ena dagen är jag supernervös och får noja över minsta lilla. Nästa dag känns det som om vi har koll på läget...

Jag är inte riktigt säker på hur det eg står till, men så länge min blivande är lugn känns det bra. Tur att nå'n av oss är lite cool-are. Men så tycker inte han att det är någon katastrof att mina naglar går av, att solrosorna till buketten blir 4 cm mindre än tänkt, att mascaran inte var vattenfast... Han har nog fortfarande en viss verklighetsförankring kvar...

Vi repeterade ingången i onsdags. Jag ska gå in själv först - till "En tuff brud i lyxförpackning", se'n kommer m2b gående till "Han går som en karl". Vi ska ha mörka solglasögon o "spexa" lite...försöka se coola ut.
    Det kändes lite nervöst och vi undrade om det verkligen skulle bli roligt som vi tänkt oss...kanske lite "för mycket"?!... men så såg jag en tråd här på BT med denna länk...

...och jag skrattade och grät (känslosamma lyckotårar!) samtidigt... vår ingång är inte alls i klass med denna, men om det blir en tiondel så bra så blir det lyckat!

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3