• Energy

Dumpad,sårad,Ledsen

Jag vill inte verka dum eller taskiga nu men du skrev:
    Måste här inflika att jag haft ett jobbigt sista år med ekonomin och förmodligen inte varit så lätt att dras med, har dessutom väldigt svårt för att prata känslor och diverse.

Det fick mig att lämna en man jag levt med i 5 år, om man bortser från att vi inte hade problem med ekonomin, men allt det andra.

Hon gjorde helt och hållet fel!! Men det är otroligt svårt att leva med en som har svårt att prata osv. Får jag fråga hur ni hade det på dom andra fronterna? Har du svårt att visa känslor?

Usch jag tycker synd om dig. Vilken soppa och vilken jävla röv din "kompis" är. Skicka han till månen i en jätte liten låda!!

• Energy
    TheFinTes skrev 2009-07-12 21:29:26 följande:
    Hej.Måste nog medge att ja har svårt med känslor,tror det är nedärvt från mina föräldrar då vi nästan aldrig pratat känslor i vår familj.. :(
    [/citat]
    TheFinTes skrev 2009-07-12 21:30:58 följande:
    [citat]
    Förresten vad gäller kompisen, ska man konfrontera honom?? vill gärna honom veta vad jag tycker om honom, men så är jag alltid för snäll har alltid varit
    Jag tycker absolut att du ska konfrontera honom! Det kanske känns jobbigt innan men det är jätte skönt efteråt, många stenar lättar då. Låt ingen sätta sig på dig killen.

Det här med känslor är ingen plätt lätt sak men du kanske kan öva upp dig i det?
    Börja med myrsteg? Typ: Idag mår jag inte bra. Mer behöver man faktiskt inte säga innan du känner dig bekväm med att förklara varför. Samma när du säger att du tycker om den, skriv en söt liten lapp istället.
    Istället för en kram så ge personen ett tryck i handen eller ett litet tryck på axeln. Små steg som en dag gör att det känns lättare för dig att naturligt visa och prata om känslor.

Om jag är tjatig får du säga till. Jag tänkte bara att det kanske hjälper dig i framtiden. För en dag kommer det en ny underbar tjej och då behövs dom där myrstegen.
Svar på tråden Dumpad,sårad,Ledsen