• Martinaa

Ni som bara varit med er make/m2b

Jag tror inte det spelar nån roll om du haft noll eller tjugo partners innan om du kommer falla för en frestelse eller inte. Det är ögonblicket/tillfället som gör om du eller han skulle vara otrogen, oberoende på vad (eller vem ) man gjorde innan man träffade varandra.

Själv har jag haft några få sexuella partners innan jag träffade min blivande, och de är för mig helt obetydliga nu. De kunde nästan lika gärna kvittat för den enda som är viktig för mig är min sambo och älskade m2b.

I min värld "existerar" inte otrohet, och skulle det hända så tror jag att antalet tidigare sexpartners är helt och hållet oväsentligt. Vet man att det är rätt så ska man inte ens tänka tanken på att vilja jämföra sin rätta med någon annan... Det är min åsikt det!

• Martinaa

På rosa moln skrev 2009-07-15 02:18:03 följande:

Jag har haft sex med några andra innan jag träffade min pojkvän, men har däremot inte haft några andra förhållanden före honom så tanken har väl slagit mig också ("Inte kan man slå sig till ro med första bästa"), men i samma stund som han kom in i mitt liv och la alla pusselbitar på plats så flög alla sådana eventuella tankar all världens väg. Och om någon blir frestad att tro att gräset är grönare i framtiden tror jag har väldigt lite att göra med hur mycket denne har lekt av sig tidigare i livet - och mer om hur rätt man har hittat nu och hur bra man är på att komma ihåg det även när ev. frestelser dyker upp.
    Kunde inte sagt det bättre själv. Vartenda ord stämmer in på mig!
Svar på tråden Ni som bara varit med er make/m2b