Ni som bara varit med er make/m2b
Detta är långt...
Jag har bara varit med min blivande och det är många år nu, still going strong efter 10år tillsammans. Jag har haft andra flörtar (2 st) innan jag träffade min blivande men ingen riktig pojkvän då jag var i mitten av tonåren när vi träffades. Det har förekommit tillfällen då jag har funderat över varför jag är tillsammans med m2b men hitills har det aldrig kommit till en delning - eller ja en gång under vårt första år ihop "gjorde vi slut" men av andra anledningar men vi löste det relativt fort och bestämde oss för att fortsätta "vara ihop".
Jag kan ibland fundera som du - har jag missat nått? Men samtidigt funderar jag på vad det skulle innebära för mig att bryta upp från min m2b - hur skulle jag må den dag jag vaknade och inte hade honom att dela mitt liv med, både med- och motgång. Endast tanken på att mista honom gör att det tåras i ögonen så jag är säker på att han är den rätta för mig. Jag är inte förälskad längre, inte ens kär tror jag men vi hör ihop och våra liv är sammanflätade till ett. Det låter lite som om jag inte har ett liv utöver honom men så är inte fallet.
Attraheras av andra - jo det har väl hänt men oftast händer inget mer heller. Det enda jag kan svara på är ju vad som hänt mig och endast en enda gång har det varit nära att jag lämnat min blivande för en annan man. Vi hade en tuff period och mitt i allt träffade jag en urgullig kille som fick mig att känna mig och må som tusen dollar - tp nykär bubbel och allt som hör till. Det "värsta" som hände var att vi kysstes en hel del, typ stil tonårshångel, och idag finns det inget som får mig att må sämre än att tänka på vad jag har gjort. Det är nu flera år sedan och jag är väldigt glad att vi lyckades ta oss igenom detta och jag hoppas att det bara är hos mig som denna händelse fortfarande kastar en mörk skugga.
Man kan aldrig vara säker på att gräset inte är grönare på andra sidan men fråga dig istället om gräset där du står är tillräckligt grönt för att du ska trivas och vilja stanna - det är mitt tips!