• Kathiz å Kimmo

Plats för vigsel i Uppsala m omnejd???

Hej,
    har sett en liknande tråd innan men hittade den inte nu.

Söker en fin plats, utomhus i Uppsala med omnejd. Gärna sydost om stan.

Har koll på de båda orangerierna (Botan och Linné), Stadsparken, Källparken, Wasaborgen (tycker 5000 för enbart en vigselakt är för dyrt). Osv.

Kan ju tillägga att min kära sambo gärna vill ha lite vatten i närheten och det ger även fina bilder.

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Plats för vigsel i Uppsala m omnejd???
  • mittid

Liljekonvaljeholmen kanske?

• 20090822

Det är iofs norr om Uppsala men vid Ulva kvarn är det fint!

• Kathiz å Kimmo

Ja, jag har varit där å kollat. Frågan är dock. Kan man vara där bakom, på den där "tungan" som går ut i vattnet, vem kontaktar man för att fråga?

Nu med nya E4:an så tar man sig ju ganska snabbt dit vi ska och dessutom slipper man rödljus å mkt trafik på "gamla E4:an" :)

Så frågan, måste man kontakta ngn vid Ulva kvarn för att höra om man kan vara bakom "krogen"?

Tack för tipset och tacksam för fler förslag :)

• Kathiz å Kimmo

Ja, där är det fint, men kan man enbart ha en vigsel där?

Jisses vad jag känner mig kinkig, eller ja, men jag är så tacksam för era förslag.

• Kathiz å Kimmo

Hmmmm som jag trodde, enbart visel går inte på Krusenbergs Herrgård.

Tjatar men fler tips??????

• 090827

Men i källparken så finns det ngt som hette (i varje fall när jag växte upp där ) kärleksparken, det är där det finns lite vatten bakom amfiteatern, där kan det väl inte kosta så mkt, sedan lycksalighetens ö i stadsparken är ju fin också(kan bero på att jag själv ska gifta mig där.) Sedan beror det på om du bara ska ha vigsel och hur lång vigsel du ska ha, ju kortare vigsel du har desto mindre plats tar ju dina gäster, dvs du behöver ju inte ordna med stolar osv

• Kathiz å Kimmo

Hihi,
    jodå Källparken finns kvar. Men vet inte om det lockar då vi bor typ 2 min därifrån. Men det är ju smidigt att ta sig dit :)

Japp, det är enbart för vigseln. Festlokalen är fixad.

Är det ingen här som vet ngt om stället bakom Ulva Krog-huset????

• Kathiz å Kimmo

Förresten, bokar man Lycksalighetens ö??? Eller är det bara att knalla dit å chansa???

Svar på tråden Plats för vigsel i Uppsala m omnejd???