• Kathiz å Kimmo

Plats för vigsel i Uppsala m omnejd???

Hej,
    har sett en liknande tråd innan men hittade den inte nu.

Söker en fin plats, utomhus i Uppsala med omnejd. Gärna sydost om stan.

Har koll på de båda orangerierna (Botan och Linné), Stadsparken, Källparken, Wasaborgen (tycker 5000 för enbart en vigselakt är för dyrt). Osv.

Kan ju tillägga att min kära sambo gärna vill ha lite vatten i närheten och det ger även fina bilder.

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Plats för vigsel i Uppsala m omnejd???
  • Kathiz å Kimmo

Festen är i Danmarks bygdegård. Därför gärna sydost om Uppsala så transporten inte blir för lång.

Kollade Lycksaligehtens ö idag. Det var fint men inte helt hundra. Det är alldeles för litet eftersom det är rabatter. Gästerna kan ju inte stå i blomstren å då får de stå i "kö! på gångarna.

Tyvärr!!

• Birdie09

Har ni beställt mat från något cateringföretag?

Vore kul att höra omdömen om olika alt.

• Kathiz å Kimmo

Nej det har vi inte.
    Jag har bara kollat på nätet. Det får bli en senare fråga. Vi har tyvärr avslutat vår semester och jobbar igen, dvs går om varandra, jobbar nätter kvällar mm mm. Så nu jagar vi bara vigselplats och sen får vi ta resten under hösten å vintern!!!

Någon som vet om man kan ha vigsel vid Linnés Hammarby eller om det inte går alls????

• Midsommarbrud09

Vi hade vår fest i Danmarks bygdegård. Det är en fin lokal och ligger fint i en grönskande liten trädgård! Linnes hammarby låter ju nära och bra!
    Hade anlitat cateringen Triller mat (håller till i bergsbrunna gamla café linné) och kan verkligen rekonendera dem!! Gästerna pratade inte om annat än den goda buffén!!
    Lycka till!

• Kathiz å Kimmo

Vad var det för prisnivå?
    På maten alltså?

Hade du personal som hjälp? Varifrån i så fall, behöver tips liksom. Fantasin har redan börjat sin är jag rädd!!!

• Midsommarbrud09

Vi hade förrätt (64:-/pers), buffé (290:-/ pers) och tårta+kaffe (60:-/pers.)

Buffén var regäl med mycket mat och mättande mat!
    Personalen är kanon. Hade inte träffat eller pratat med dem innan, utan hade stämt av med ägaren. Men personalen verkade inte ha gjort annat än att serverat, för allt gick hur smidigt som helst. De plockade och grejade hur utan vår inblandning.
    Vi anlitade dem, för att min bror hade också dem på sitt bröllop, och i och med att jag tyckte det var så bra då, tänkte vi att dem skulle vi också ha!!

Vi hade 5 peronal. 4 som serverade och 1 i disken. Vid tio åkte tre hem och så stod två i baren fram till kl 01. (Vi var 68 pers)

• Kathiz å Kimmo

Ok,
    vad tog de för personalen? Ngn timlön eller så?

Låter ju bra!!!

• Fröken Fin

Har ni kollat runt på Ultunaområdet (Lantbruksuniversitetet alltså)? Det är jättevackert där och finns flera olika toppenfina platser som skulle passa för en utomhusvigsel. Kolla bara så det inte är insparksveckor för nya studenter just då, det innebär mycket spring i omgivningarna. Det kan man lätt kolla med Ultunakåren. Vill du har mer specifika tips inom Ultunaområdet så säg till (jag har själv pluggat och bott där)! Lycka till!

• Kathiz å Kimmo

Den tanken har faktiskt inte ens slagit mig.

Det kan ju passa, de lär ju inte ha inspark i maj :)!!!

Får dra med sambon å åka och kolla!!

Tack tack

• Fröken Fin

Hej igen!
    Kul att du tycker det är ett tänkbart förslag! Ju mer jag tänker på det desto mer tror jag att Ultuna passar jättebra för ett utomhusbröllop! Det borde också lätt gå att köra till Danmarks bygdegård om man kör söderut genom Sunnersta.

Lite mer specifika förslag, se kartan för sifferhänvisning:
    www2.slu.se/omslu/2008/ultunakarta2008.pdf

1) punkt 13 vid dammen
    2) Kunskapsträdgården nordost om 7G
    3) öster om punkt 3 ner mot Fyris
    4) sydöst om 2C, följ gångvägen och ta vänster när den delar sig
    5) söder om punkt 1, vid dammen, under träden
    6) backen bakom (söder om) hus 9

Titta gärna på utsiktsbilderna på eniro så får du en rätt bra överblick av området. Hoppas ni gillar det! Hör gärna av dig och berätta vad ni tyckte. :o)

• Serafine

Hej!

Jag är ny här på BT, men jag kastar mig in i diskussionen!

Tidigare i sommar besökte jag och sambon Wiks slott och det var jättefint. Jag vet att man kan hyra lokal för fest men enbart vigsel vet jag inte. Det är väldigt fint ute vid Skokloster slott också. Det finns vatten vid bägge.

• Kathiz å Kimmo

Wik e superfint.
    Har varit där många gånger. Men det är för långt ifrån Danmark!!!

Tack ändå!

• Midsommarbrud09

Hej!
    De tog 130:-/h per person.

Kathiz å Kimmo skrev 2009-07-19 19:23:52 följande:

Ok,vad tog de för personalen? Ngn timlön eller så?Låter ju bra!!!
Svar på tråden Plats för vigsel i Uppsala m omnejd???