• didis

Till er som planerat att gifta er!

Jag beklagar att du ångrar att du skaffade barn med din sambo. Men nu är det så och då får du agera efter de förutsättningar som är.

Har ni diskuterat familjerådgivning? Även om ni kommer fram till att avsluta relationen har du, min egen slutsats efter att ha läst en del trådar med dig, en hel del bitterhet inom dig gentemot både sambon och hans släkt som du måste bearbeta.

Öva dig på att ignorera dem! Vad spelar det dig för roll egentligen om de övat bort eller till o med skäms för sin östgötska? Se på dem med ett milt överseende om det känns bättre!

Önskar dig en skön sommar, med eller utan släkt!

• didis

Du HAR redan hans släkt på köpet! Era släkter är för alltid förenade genom ert barn, även om ni skiljer er idag kommer du att träffa farmor o farfar (och nuvarande sambon) vid ert barns högtidsdagar allra minst. Fotbollsmatcher, uppvisningar, födelsedagar, studenten...

Efternamnet kan man för övrigt behålla även som gift, jag har aldrig förstått vitsen med att byta.

smurfen3 skrev 2009-07-14 20:12:57 följande:
    Didis, vad klok du är. Ett tag pratade vi om att gifta oss men det känns fel känner jag. På något sätt. Mycket för hans släkt som jag då får på köpet och hans efternamn vill jag inte ha...
Svar på tråden Till er som planerat att gifta er!