Inlägg från: Svanboet |Visa alla inlägg
  • Svanboet

Respektlöst mot mig av svensexa gänget.

Jag förstår att din första reaktioni var sådan då det kan tolkas som att kompisarna tyckte de skulle "fixa" honom något som han ser går miste om som gift men jag tycker att om du nu har lugnat dig och faktiskt skäms lite över hur du reagerade så var det väl inte så farligt? Du har ju fortfarande din man vid din sida och vad jag förstår så är det nog bara ett sätt att tala om att han liksom lämnar "marknaden" en "Dead man walking"-varning liksom. (missförstå mig rätt med ordvalet)

• Svanboet

För din och din killes skull hoppas jag att ni inte umgås i sådana kretsar där detta skulle kunna förekomma. Jag hade nog inte heller blivit glad men "fattat skämtet".

J D skrev 2009-07-15 18:43:16 följande:

Nej, jag skulle vara asförbannad länge på de killarna. Nu skulle min pojkvän aldrig sätta på sig en sådan t-shirt in the first place och om han skulle så skulle jag vara förbannad på honom. Men lyssna på de andra tjejerna om du vill lägga det bakom dig, jag är mkt mer principfast och humorlös när det kommer till sådana här frågor eftersom jag bara ser massa patriarkala strukturer överallt  .
  • Svanboet

Jag får väl ta åt mig lite där för visst skulle jag reagera om de gjorde saker med/mot min blivande som jag känner är över gränsen men en sådan t-shirt är nog ändå bland det mildaste jag skulle kunna tro att de kunde hitta på. Jag tror att jag kommer vara ok med allt som händer på min blivandes svensexa med tanke på vilka hans vänner är, de är ju mina vänner också. Jag har faktiskt inte ens något emot strippor Oj vilket försvartal detta blev

Panzerfaust skrev 2009-07-15 22:30:57 följande:
    Jag tycker du överreagerar, varför ta allt så allvarligt? Om någon berättar en vits för dig tar du den på allvar och som sanning? Det är samma sak.Jag kan inte fatta varför blivande brudar tar åt sig så våldsamt av vad grabbar säger till varandra eller hur de gör på svensexor, är verkligen så många av "er" så jäkla osäkra på era blivande män och er själva?Om jag vore TS skulle jag be svensexegänget om ursäkt.
  • Svanboet

Gulle du! Tänkte inte ens så långt

Tindragull skrev 2009-07-16 08:44:09 följande:
    Men den texten har väl inget att göra med att sexa med andra...? Sista chansen för 6 och så ert datum tolkar jag som att bröllopsnatten är sista sexet och sen "kniper frugan ihop benen" Alltså typ när man väl gift sig behöver man inte "ställa upp" mer för han är redan fångad... Men det är bara min tolkning!
Svar på tråden Respektlöst mot mig av svensexa gänget.