• Goldi

Respektlöst mot mig av svensexa gänget.

Vill veta vad ni tycker. I lördes hade min m2b sin svensexa och jag fick reda att han skulle ha på sig en tröja där det stod SISTA CHANSEN FÖR 6 ocg vårt datum där bak, han skulle ha det senare på kvällen då de skulle ut..

En nära kompis "råkade" försäga sig om det och när jag fick reda på det då blev jag fruktansvärt förbannad, väldigt ledsen och jag kännde att det var fruktansvärt respektlöst mot mig. Med andra ord reagerade jag väldigt starkt. Och nu efter har jag skuldkännslor och jag skämms.

Mina kompisar tycker att jag överreagerade men ärligt vad är det för budskap män sänder med den texten...

Nu tror alla jag jag är sjukt svartsjuk osv...Känns jätte jobbigt.

• Svar på tråden Respektlöst mot mig av svensexa gänget.
  • 2000 talet

Omgivningen kommer alltid tänka och tycka. Huvudsaken är väl att du vet var du står och vad som är ok för dig i dina relationer och att ingen tar skada av det.

• Imma

Jag har svårt att förstå det här "singel till man gifter sig"-grejen som vissa kör med. I vårt fall har vi bott ihop i över fyra år och singlar har vi inte varit på länge. Det hela känns väldigt USA-influerat.

I vilket fall tycker jag kanske inte att T-shirten var speciellt rolig, men ändå otroligt harmlös. Jag utgår ifrån att din fästman inte tänkte ha sex med någon annan den kvällen, utan det var bara en kul grej?

Du har såklart rätt till dina egna känslor och blev du förbannad så blev du. Jag hade dock inte brytt mig ett dugg om det t-shirttrycket själv.

• Ore

Min man hade något liknande på sin svensexa, det garvade jag bara åt...

• lojeli

Jag förstår dig. Men inget att göra så mycket åt. Hela möhippe-och svensexegrejen tenderar ju att vara rätt tramsig. Se det som en fånig grej - ingen menade ju något allvar med det.

• Bambi76

Om min sambo får på sig en sån tröja så skulle jag bara garva och tycka att det var roligt men vi är alla olika och reagerar olika på olika saker.

• Hofsan

Jag skulle också bara garva och inte bry mig det minsta ifall min man hade haft en sådan på sig. De var t.om på en stripklubb på hans svensexa. Men so what? Det är fortfarande mig han älskar, mig han ringer till varje dag från jobb och hör hur det är med mig, mig han äter middag med, mig han utövar sin hobby med och mig han går o lägger sig med vilket han gjort i 9 år nu varje dag

• Svanboet

Jag förstår att din första reaktioni var sådan då det kan tolkas som att kompisarna tyckte de skulle "fixa" honom något som han ser går miste om som gift men jag tycker att om du nu har lugnat dig och faktiskt skäms lite över hur du reagerade så var det väl inte så farligt? Du har ju fortfarande din man vid din sida och vad jag förstår så är det nog bara ett sätt att tala om att han liksom lämnar "marknaden" en "Dead man walking"-varning liksom. (missförstå mig rätt med ordvalet)

• Elena82

Jag förstår dig hur du känner, jag skulle inte acceptera att min man hade på sig en sån t-shirt så jag förstår hur du känner och du är inte alls sjukt svartsjuk! Skulle jag veta att min man hade en sån tröja på sig så skulle jag bli oerhört ledsen och bara vara orolig på att han inte skulle kunna stå emot frestelsen om det kom fram en tjej på krogen t ex till honom å börja "Hålla på, på honom". Jag vet att man ska kunna lita på sin blivande man, men jag har väldigt svårt att lita på folk efter det som jag har varit med om och det vet min man om. Så jag förstår dig (trådstartaren) hur du känner.

• mns

Jag förstår precis hur du känner, jag hade också tagit illa vid mig av en sån grej, trots att vi varit ihop i över 10 år och vet att jag är den ende för honom.

Förstår inte riktigt vad det är med många killar och svensexor, ofta ser man liknande saker med att det nu är sista chansen. Precis som om det är helt ok och fritt fram innan man gifter sig...? Och nu har mannen valt giftasträsket...

Jag vet att det bara är ett skämt men förstår inte riktigt var det roliga ligger i det, men det är min personliga åsikt.

• AnnBo

Jag förstår att du tog illa vid dig, men ser jag ur egen synpunkt hade jag nog bara garvat, jag litar till 500% på min blivande och skulle hans kompisar sätta på honom en sån tröja skulle jag nog inte heller se det som respektlöst mot mig utan bara som det är, ett skämt.
    Men självklart kan jag förstå att man kan ta illa vid sig

Svar på tråden Respektlöst mot mig av svensexa gänget.