• Goldi

Respektlöst mot mig av svensexa gänget.

Vill veta vad ni tycker. I lördes hade min m2b sin svensexa och jag fick reda att han skulle ha på sig en tröja där det stod SISTA CHANSEN FÖR 6 ocg vårt datum där bak, han skulle ha det senare på kvällen då de skulle ut..

En nära kompis "råkade" försäga sig om det och när jag fick reda på det då blev jag fruktansvärt förbannad, väldigt ledsen och jag kännde att det var fruktansvärt respektlöst mot mig. Med andra ord reagerade jag väldigt starkt. Och nu efter har jag skuldkännslor och jag skämms.

Mina kompisar tycker att jag överreagerade men ärligt vad är det för budskap män sänder med den texten...

Nu tror alla jag jag är sjukt svartsjuk osv...Känns jätte jobbigt.

• Svar på tråden Respektlöst mot mig av svensexa gänget.
  • Tindragull
    Goldi skrev 2009-07-15 09:14:18 följande:
    Vill veta vad ni tycker. I lördes hade min m2b sin svensexa och jag fick reda att han skulle ha på sig en tröja där det stod SISTA CHANSEN FÖR 6 ocg vårt datum där bak, han skulle ha det senare på kvällen då de skulle ut..En nära kompis "råkade" försäga sig om det och när jag fick reda på det då blev jag fruktansvärt förbannad, väldigt ledsen och jag kännde att det var fruktansvärt respektlöst mot mig. Med andra ord reagerade jag väldigt starkt. Och nu efter har jag skuldkännslor och jag skämms. Mina kompisar tycker att jag överreagerade men ärligt vad är det för budskap män sänder med den texten...Nu tror alla jag jag är sjukt svartsjuk osv...Känns jätte jobbigt.
    Men den texten har väl inget att göra med att sexa med andra...? Sista chansen för 6 och så ert datum tolkar jag som att bröllopsnatten är sista sexet och sen "kniper frugan ihop benen" Alltså typ när man väl gift sig behöver man inte "ställa upp" mer för han är redan fångad...
    Men det är bara min tolkning!
  • Svanboet

Gulle du! Tänkte inte ens så långt

Tindragull skrev 2009-07-16 08:44:09 följande:
    Men den texten har väl inget att göra med att sexa med andra...? Sista chansen för 6 och så ert datum tolkar jag som att bröllopsnatten är sista sexet och sen "kniper frugan ihop benen" Alltså typ när man väl gift sig behöver man inte "ställa upp" mer för han är redan fångad... Men det är bara min tolkning!
  • NinahThomas

Förstår din reaktion, jag skulle nog tycka att det var sådär..rynka på näsan o fnysa..*haha*
    MEN.. han har ju trots allt bestämt sig för att gifta sig med dig och att göra en tabbe på slutet tror jag väl inte är så himla vanligt fast man har en t-shirt som det står nåt crazy på..
    Karlar vet du..
    Ha d gott!

• Bambi76

Men han tackade ju nej...
    Skulle min sambo få ett sånt erbjudande på krogen (eller någon annanstans för den delen) så skulle jag bara garva åt det och skoja med honom om det.

Mrs Baom skrev 2009-07-15 20:38:50 följande:

Min m2b fick också ett seriöst erbjudande på detta men avböjde!!! jag tyckte inte heller att detta var så kul....
  • J D
    Panzerfaust skrev 2009-07-15 22:30:57 följande:
    Jag tycker du överreagerar, varför ta allt så allvarligt? Om någon berättar en vits för dig tar du den på allvar och som sanning? Det är samma sak.Jag kan inte fatta varför blivande brudar tar åt sig så våldsamt av vad grabbar säger till varandra eller hur de gör på svensexor, är verkligen så många av "er" så jäkla osäkra på era blivande män och er själva?Om jag vore TS skulle jag be svensexegänget om ursäkt.
    Japp, så är det säkert i majoriteten av fallen. För vissa är det dock allvarligt på ett djupare plan och då tycker jag faktiskt att det är en viss skillnad (dock jävig men det är ju å andra sidan den av motsatt ideologi också ).

Sedan är det inte konstigt att så många tjejer är osäkra när kvinnlig uppfostran i mångt och mycket bygger på att man alltid ska vara duktigast. Men det är en annan del i frågan helt enkelt.

• Birana

Jag hade reagerat likadant! Jag är varken svartsjuk eller osäker jag tycker bara att tanken är korkad och omogen. Däremot så kan du ju inte göra något åt att hans kompisar är barnsliga fantasilösa idioter.

• Hofsan

Varför måste allt vara så himla moget o allvarligt alltid??

• J D
    Hofsan skrev 2009-07-16 18:16:13 följande:
    Varför måste allt vara så himla moget o allvarligt alltid??
    Bara för att man är mogen och allvarlig i vissa frågor betyder det knappast att man är det i alla, eller?

Tycker dessutom snarare att det är så att människor generellt är mer omogna när det kommer till frågor som man borde vara seriös i än tvärtom. Jag säger bara 7% till Piratpartiet i EU-valet (som faktiskt är viktigare än riksdagsvalet idag)- jösses...

• Hofsan

Nej absolut inte jag menar i just detta sammanhanget(svensexa/möhippa)Ta bort mitt alltid
    Och jag fullkomligen älskar när folk vågar vara lite omogna och barnsliga och inte så jäkla allvarliga vid tillfällen som tex en möhippa/svensexa och som tur e så är alla våra vänner på samma spår där annars hade jag blivit knäpp om de hade hängt upp sig på en sådan sak.
    Nä fram för lite mer "barnsliga" och fantasilösa idioter

• Lövings

Håller helt med dig!!!

Uräkta men lite larvigt tycker jag nog att det är.
    Som en annan sa: varför se detta med svensexor och möhippor
    så himla seriöst.
    Håller med om att det måste vara osäkerhet som lurar även om ni säger att det inte är det.

Panzerfaust skrev 2009-07-15 22:30:57 följande:
    Jag tycker du överreagerar, varför ta allt så allvarligt? Om någon berättar en vits för dig tar du den på allvar och som sanning? Det är samma sak.Jag kan inte fatta varför blivande brudar tar åt sig så våldsamt av vad grabbar säger till varandra eller hur de gör på svensexor, är verkligen så många av "er" så jäkla osäkra på era blivande män och er själva?Om jag vore TS skulle jag be svensexegänget om ursäkt.
Svar på tråden Respektlöst mot mig av svensexa gänget.