• Goldi

Respektlöst mot mig av svensexa gänget.

Vill veta vad ni tycker. I lördes hade min m2b sin svensexa och jag fick reda att han skulle ha på sig en tröja där det stod SISTA CHANSEN FÖR 6 ocg vårt datum där bak, han skulle ha det senare på kvällen då de skulle ut..

En nära kompis "råkade" försäga sig om det och när jag fick reda på det då blev jag fruktansvärt förbannad, väldigt ledsen och jag kännde att det var fruktansvärt respektlöst mot mig. Med andra ord reagerade jag väldigt starkt. Och nu efter har jag skuldkännslor och jag skämms.

Mina kompisar tycker att jag överreagerade men ärligt vad är det för budskap män sänder med den texten...

Nu tror alla jag jag är sjukt svartsjuk osv...Känns jätte jobbigt.

• Svar på tråden Respektlöst mot mig av svensexa gänget.
  • MysanX

Det är inte t-shirten du gifter dig med utan innehållet och honom litar du väl på oavsett vadsom står tryckt på hans tröjja under svensexan?

• Mammilon

Man har väldigt liten möjlighet att påverka vad som händer på ens egen möhippa och ännu mindre på sin mans svensexa. Det är väl det som lite är grejen, att man blir utlämnad åt sina vänners väl- (eller ill)vilja. Jag tror knappast att hans vänner menade att egentligen uppmana honom att vara otrogen, jag tycker nog inte att du ska se det som att det hade med dig att göra över huvud taget.

• Goldi

Tack för all svar, skönt att få lite perspektiv på det

• J D

Nej, jag skulle vara asförbannad länge på de killarna. Nu skulle min pojkvän aldrig sätta på sig en sådan t-shirt in the first place och om han skulle så skulle jag vara förbannad på honom. Men lyssna på de andra tjejerna om du vill lägga det bakom dig, jag är mkt mer principfast och humorlös när det kommer till sådana här frågor eftersom jag bara ser massa patriarkala strukturer överallt  .

• Svanboet

För din och din killes skull hoppas jag att ni inte umgås i sådana kretsar där detta skulle kunna förekomma. Jag hade nog inte heller blivit glad men "fattat skämtet".

J D skrev 2009-07-15 18:43:16 följande:

Nej, jag skulle vara asförbannad länge på de killarna. Nu skulle min pojkvän aldrig sätta på sig en sådan t-shirt in the first place och om han skulle så skulle jag vara förbannad på honom. Men lyssna på de andra tjejerna om du vill lägga det bakom dig, jag är mkt mer principfast och humorlös när det kommer till sådana här frågor eftersom jag bara ser massa patriarkala strukturer överallt  .
  • Mrs Baom

Min m2b gick runt med en skylt på ryggen där det stod "samlag" 100kr(som var överstrykt) under stod det 50kr. Min m2b fick också ett seriöst erbjudande på detta men avböjde!!! jag tyckte inte heller att detta var så kul....

• J D

Svanboet skrev 2009-07-15 20:38:41 följande:
    För din och din killes skull hoppas jag att ni inte umgås i sådana kretsar där detta skulle kunna förekomma. Jag hade nog inte heller blivit glad men "fattat skämtet".J D skrev 2009-07-15 18:43:16 följande:

Haha, jo, det gör vi nog (inte riktigt så lågt kanske men åt det hållet) men de får vara sura för att vi inte uppskattar sådant, där bryr jag mig mer om mina egna och fästmannens åsikter än att vara en "kul tjej" som fattar skämtet .

• Panzerfaust

Jag tycker du överreagerar, varför ta allt så allvarligt? Om någon berättar en vits för dig tar du den på allvar och som sanning? Det är samma sak.

Jag kan inte fatta varför blivande brudar tar åt sig så våldsamt av vad grabbar säger till varandra eller hur de gör på svensexor, är verkligen så många av "er" så jäkla osäkra på era blivande män och er själva?

Om jag vore TS skulle jag be svensexegänget om ursäkt.

• Svanboet

Jag får väl ta åt mig lite där för visst skulle jag reagera om de gjorde saker med/mot min blivande som jag känner är över gränsen men en sådan t-shirt är nog ändå bland det mildaste jag skulle kunna tro att de kunde hitta på. Jag tror att jag kommer vara ok med allt som händer på min blivandes svensexa med tanke på vilka hans vänner är, de är ju mina vänner också. Jag har faktiskt inte ens något emot strippor Oj vilket försvartal detta blev

Panzerfaust skrev 2009-07-15 22:30:57 följande:
    Jag tycker du överreagerar, varför ta allt så allvarligt? Om någon berättar en vits för dig tar du den på allvar och som sanning? Det är samma sak.Jag kan inte fatta varför blivande brudar tar åt sig så våldsamt av vad grabbar säger till varandra eller hur de gör på svensexor, är verkligen så många av "er" så jäkla osäkra på era blivande män och er själva?Om jag vore TS skulle jag be svensexegänget om ursäkt.
  • GbgHelena

Se det som att han visade för alla på hela krogen att han var upptagen. Alla fattar ju att han ska gifta sig. Rätt kört att stöta på honom då, eller hur? Hade han inte haft t-shirten skulle kanske tjejer stöta på honom på allvar istället.

Svar på tråden Respektlöst mot mig av svensexa gänget.